Gå til innhold

min tante tok livet sitt. OBS!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kondolerer til TS. For det første så finnes det ikke «gjenferd» det den avdøde besøker hus og hjem osv. Når en er død så har ikke det mennesket noen kontakt med verden. Nå vet jeg ikke hvilken religion du tilhører men om du tror på EN Gud så tror du også på engler og djevelen. Det gjernferdet du snakker om er nok ånder fra annen verden og de kan lett påvirke psyken til mennesker og skape kaos i hus og hjem. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt mye til Gud Allmektig om styrke og håp. Gud Alene og ingen medhjelper. Direkte kontakt til Gud og ikle jesus fordi jesus og Gud ikke er en. Men uansett vær der for barna dine og fyll dagene dine med glede og noe bra for sjelen din

Anonymkode: 3b395...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer så mye ts, de trenger renselse av huset. Tror de på gjenferd burde renselse av hus også være en selvfølge, energien henger igjen i huset. Du burde få hjelp av noen som har med traumer å gjøre, kunne sortere og prøve å jobbe igjennom det minnet du har nå. 

Men sender deg lys ts, dette kommer til å prege deg dypt om du ikke får hjelp. Så søk hjelp av de du har tro på kan hjelpe deg. Og ikke forsvar din tro, den er personlig og du tror på det du vil. Men i dette tilfellet ville jeg søkt hjelp hos de som har samme tro som deg ❤️

Anonymkode: eb8b8...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann fra fillipinene, der er det vanlig å tro at gjenferd hjemsøker dem etter dødsfall. Det er stygt av oss å rakke ned på deres tro og skikker, for dem så er det en krevende tid, og mange er redde etter et dødsfall. 

Kondolerer ts, jeg har ingen råd eller nor annet å komme med, men snakk med folk rundt deg, snakk denne situasjonen ut av systemet. Jeg hat full forståelse for at dette satte seg!

Anonymkode: 5030f...ff3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes gjenferd. Vokste opp i et veldig gammelt, landlig hus hvor dørene åpnet og lukket seg, både skapdører og dører inn til rom. Av og til ble de til og med låst, enda det ikke var nøkkel i døra. Vi måtte dirke opp med kniv. Lys som gikk av og på, og ingenting funnet galt på det elektriske (mye ble også byttet ut) og bytte av pærer og lampe var til ingen nytte. Gulvet knirket, trappa knirket, enda ingen gikk der. Ofte fant vi dyner og puter slengt rundt på soverommene, selv på gjesterommet hvor ingen oppholdt seg. Vannet gikk også av og på av seg selv, i dusjen og i vaskene. Selve mekanismen på vannkrana var stilt på, så var ikke sånn at det var lekkasje. Vi måtte slå av vannet til huset hver gang vi skulle være ute mer enn et par timer. Jeg vet at gamle hus kan ha skavanker på vannrør, elektrisk og at det knirker og knaker, og det er gjennomtrekk osv. Men ingenting ble funnet feil, og selv etter oppgradering av det aller meste så fortsatte det. Vi flyttet til slutt, og da var det ingenting sånn. 

Vi mistet min mor da ene barnet var to år. Barnet begynte å våkne på natta og sa det var noen i rommet hennes. Ettersom språket kom seg hadde hun ordene til å fortelle oss hvordan denne "noen" så ut, og det var en ren beskrivelse av hvordan min mor så ut dagen hun døde (hårsveis, hårfarge og klær, samt form på briller). Hun sa også navnet hennes, enda vi aldri brukte annet enn Mommo. Barnet har ingen erindring om henne, og de få bildene vi har, så er sveisen, hårfarge og brillene "forrige modell" enn fra da hun døde. Da barnet var rundt seks år sluttet hun å se henne. Det er det eneste vi har "merket" til min mor. 

 

Kondolerer, TS. Kanskje kan ikke gjenferd gjøre noe fysisk som mord, men det kan absolutt være hendelser og energier i hjemmet som påvirker psykisk helse, og som nok ganske sikkert kan føre til frykt og redsel, paranoia og mye annet. Kanskje er det særlig lett å påvirkes om det allerede har vært et selvmord i huset, og man i tillegg tror på gjenferd. 
Det virker naturlig at det kommer blod ut av munnen. Som noen skriver, så sperres jo blodsirkulasjonen og jeg ser for meg at det også vil bli høyt trykk på blodårene når det ikke kommer noen vei, og så må man huske at små blodkar, som finnes i både nese og munn, brister svært lett og kan fører til overraskende store blødninger.

Anonymkode: 21b7b...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

I mitt hjemland deler vi mennesker i 2 grupper når det kommer til det spirituelle. Enten er man i den ene eller den andre gruppen. Den ene er mennesker som er "svake" og mottakelige for påvirkning fra onde ånder. Den andre er den "sterke" som hverken kan påvirkes eller føler noenting. Jeg er dessverre den svake parten. Der jeg ser og hører. 

Jeg tror på gjenferd og jeg tror også på snille og onde. 

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen.

Man prøver å hele tiden finne en logisk forklaring på hver hendelse. For å roe nervene. Men skjer det altfor mye, blir det ulogisk. Og man kan slutte å bortforklare det og heller akseptere at det er der. Hva man gjør med det, det vet jeg ikke.

Anonymkode: e3b15...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Jeg og prøver å finne en logisk forklaring på det. Hvorfor hun planlegger med mannen sin hvordan morgendagen blir, hva skal gjøres osv. Men hvordan hun vet at hun skal dø noen dager i forveien og gi instrukser til sin favoritt tantebarn? Det logiske er at hun er deprimert. Vi alle er det av og til ikke sant? Hun har aldri vært sånn at hun gir uttrykk for at det er enklere å dø enn å leve. Fordi i dette livet, er alt vanskelig. Jeg har ikke selvmordstanker, men vet at det er lettere å ikke leve, da livet har for mye smerter. I forhold til henne har jeg mer sannsynlighet for å ta selvmord. 

Så har vi de tidligere hendelsene, da noen hadde hengt seg tidligere i samme hus. Og min opplevelse da jeg overnattet der. Det blir for mange tilfeldigheter. Det letteste for meg er den enkleste forklaringen at hun er deprimert. Men alt annet tyder på noe annet. Jeg klarer ikke riste av meg denne følelsen. 

Og nei, det er  ikke bare i mitt hjemland der jeg har opplevd gjenferd. Også her i Norge. Jeg har flyttet 8 hus siden jeg kom til norge for 38 år siden. 2 av dem er haunted vil jeg si. Men det er småtterier som at ting ikke ligger der de skal, dører som lukkes uten vindu trekk, og selvfølgelig den følelsen av å bli beglodd.  Men den ånden jeg møtte i vn er annerledes.

Anonymkode: e3b15...986

Følelser er ikke noen fasit på hva som er sant. Følelser kommer av kjemi i hjernen vår, hvor vi er i vår menstruasjonssyklus, om vi har spist, om vi har sovet godt eller dårlig, om vi er friske eller syke, om vi har gode mennesker rundt oss, om vi har noe meningsfylt å fylle dagene våre med eller ikke. Å ha mistet noen eller opplevd noe skummelt sender følelsene våre helt på tur. Så det at du har en følelse på dette og hva som har skjedd betyr ikke at det er slik. Å føle at man blir beglodd kan komme av veldig mange ting, men at det er gjenferd i huset er ikke en av dem.

Du sier at det blir for mange tilfeldigheter, jeg synes ikke det. Alt som har skjedd har naturlige forklaringer, men du gjør et (slags) valg om å tro noe annet. Depresjon er den eneste forklaringen her som gir noen mening. Prøv å hold fast ved det.

Støtter også de som sier at du bør ta en prat med legen din hvis du føler deg veldig stresset og ikke får sove.

Anonymkode: 94251...0f5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er ikke mentalt syk. Jeg var og besøkte hjemlandet ifjord og var med henne. 

Anonymkode: e3b15...986

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å innse dette. 
men hun var mentalt syk, friske personer tar ikke selvmord 

Anonymkode: d12b2...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er ikke mentalt syk. Jeg var og besøkte hjemlandet ifjord og var med henne. 

Anonymkode: e3b15...986

Det kan være du ikke forstår ordet mentalt syk, men det betyr jo psykisk sykdom. Det kan fint oppstå fra et år til et annet. (Depresjon osv) 

Utenom det, kondolerer så mye med din tante. Jeg forstår at dette er utrolig traumatisk for dere❤️ 

Anonymkode: 4eb5f...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til deg og familien. 

Når det gjelder blod som renner ut av munnen er det en naturlig forklaring på dette. Fra at trykket fra tauet har sprukket blodårer til at hun har bitt seg i munnen. 

At hun virket helt normal dagen før er også vanlig for mennesker som tar sitt eget liv. Hadde det vært vanlig med forvarsler før selvmord kunne man ha jobbet mye mer forebyggende, men ofte kommer de helt uten forvarsel. Noe som er til stor fortvilelse for de pårørende som står igjen med mange spørsmål. Tanten din ga et forvarsel, så slik sett hadde hun planlagt og ventet bare på den rette dagen til å utføre handlingen. 

Du lurer på om et gjenferd fra den som tidligere tok livet sitt i dette huset kan ha påvirket tanten din til å utføre handlingen? Jeg tror ikke at gjenferd/energier/ånder er onde, noe de jo må være for å ønske et annet menneske død. Gjenferd er, for meg, energier som av en eller annen grunn er blitt værende i huset/på stedet, og som ikke har kommet seg videre til hva nå enn som ligger etter døden. 

Tanten din hadde ikke ønsket at du skulle slite med disse tankene, og jeg er sikker på at hun ville ha vært dypt fortvilet hadde hun visst hvor mye du sliter nå. Vær så snill og oppsøke hjelp. En helt vanlig norsk prest kan være sjelesørger og hjelpe deg med noen av de vanskelig tankene du har nå. 

Anonymkode: 977c5...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye til deg og dine.

Videre, jeg har inngiftet familie i en kultur som tenker ganske likt rundt døden som du beskriver. Det var et sjokk for norske meg å motta en slik video, enda det dødsfallet var nokså «normalt». Jeg tror sjokket av å se den man er glad som død er der uansett, men særlig når du så henne så ille tilredt.

Døden ved henging er ikke pent. Strupehodet knuses og det er helt vanlig at det kommer blod ut munnen som følge av det. I tillegg til alle sprengte blodkar i ansiktet som følge av trykket som oppstår.

Jeg skjønner at man leter etter en forklaring, og at gjenferd og onde ånder er det første man ser til. Men her så du resultatet av en dame som var psykisk syk og metoden hun valgte for å løse smerten sin med. 
 

Igjen, kondolerer så mye til deg og din familie i denne vonde tiden ❤️

Anonymkode: 0c6a6...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig finnes ikke gjenferd. Du er jo fullstendig hjernevasket

Anonymkode: bba3f...5e3

Dette var et utrolig slemt og respektløst svar til noen som tydelig er i sjokk over hva vedkommende akkurat har fått tilsendt video av. 

TS: Anbefaler deg å snakke med noen om dette du har opplevd. Det høres ut som en traumatisk ting å se på video når det er et familiemedlem. Du kan uavhengig av tro få samtale med prest om dette. Man kan sende mail til kirkekontoret der man bor og be om samtale. De er vant til å snakke om døden etc. Hvis du tilhører Islam kan du nok snakke med imam. Ellers er det også mulig å snakke med fastlegen, eller lavterskel psykisk helsehjelp i din kommune. ❤️

Anonymkode: 6e2eb...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; kondolerer.

Hva du så er fjernt fra hvordan vi gjør det i Norge og ved hengning så vil tungen henge ut, det vil være oppsvulmet og blod. At de ikke vasker henne og at hun pakkes i klingfilm er jo spesielt. Du trenger ikke tillegge supernaturelle forklaringer til et selvmord, depresjon holder i massevis. At du er skvetten og hører og ser ting høres ut som det er noe du har blitt indoktrinert med. At du er trist og lei deg og synes det var ekkelt å se din tante sånn er helt forståelig, men det går over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stygt av oss å rakke ned på deres tro og skikker, for dem så er det en krevende tid, og mange er redde etter et dødsfall. 

Anonymkode: 5030f...ff3

Enig med deg. Noen av svarene her er helt hårreisende. Kan ikke fatte og beskrive hvordan folk har samvittighet til å rakke ned på ts sin kultur i en tråd som dette her. Dette er virkelig ikke stedet for den slags, folkens!

Anonymkode: ffd36...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg. Jeg tror på gjenferd, men jeg tror ikke at et gjenferd har fått din tante til å gjøre dette. Jeg regner med at dette er et land hvor psykisk helse ikke er et tema og levevilkårene ikke er de beste? Selvmord er ikke logisk, det er ofte et impulsivt valg. Det trenger ikke være noe hun har planlagt, eller det kan være at hun har latet som ingenting for at ingen skal stoppe henne. Jeg tenker at du burde ringe fastlegesenteret ditt i morgen og be om en hastetime.

Anonymkode: 14dfc...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts igjen.

Man prøver å hele tiden finne en logisk forklaring på hver hendelse. For å roe nervene. Men skjer det altfor mye, blir det ulogisk. Og man kan slutte å bortforklare det og heller akseptere at det er der. Hva man gjør med det, det vet jeg ikke.

Anonymkode: e3b15...986

Hvilket land er det snakk om, Ungarn ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...