Gå til innhold

Budtaktikk på huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på fellesvisning på et hus til 6 mill. Det har vært to andre visninger og ingen bud. Eier kjøpte huset nytt for 2 år siden, nesten 750 000 under dagens prisantydning. Det er ikke gjort noen oppgraderinger siden.

vi har vært på privat visning og ønsker å legge inn bud etter fellesvisninga, forhåpentligvis hiver ingen andre seg på. Eier har ingen hast med å selge, men fikk inntrykk av st de var villig til å godta litt under. Vi er selv villige til å betale prisantydning men ønsker selvfølgelig en god pris om mulig.

Gitt ingen andre byr først, hvor burde vi legge oss på første bud?

Anonymkode: a1a72...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5mill, så øke til det som dere synes er OK...men øk sakt. 50-100k om gangen etter 5,5mill..

Anonymkode: 7e6cf...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal på fellesvisning på et hus til 6 mill. Det har vært to andre visninger og ingen bud. Eier kjøpte huset nytt for 2 år siden, nesten 750 000 under dagens prisantydning. Det er ikke gjort noen oppgraderinger siden.

vi har vært på privat visning og ønsker å legge inn bud etter fellesvisninga, forhåpentligvis hiver ingen andre seg på. Eier har ingen hast med å selge, men fikk inntrykk av st de var villig til å godta litt under. Vi er selv villige til å betale prisantydning men ønsker selvfølgelig en god pris om mulig.

Gitt ingen andre byr først, hvor burde vi legge oss på første bud?

Anonymkode: a1a72...ed6

Hvor mange interessenter er det på listen? Ring megler og fisk litt om antall seriøse som er interessert. 
faren med å begynne «for lavt» med mange interesserte er at de også slenger seg på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og solgt hus i den prisklassen og jeg hadde lagt inn bud på 5.5. Alt under blir mest sannsynlig bare avslått likevel og du blir bare den "irriterende" budgiveren som skal trenere det. Etter min mening. 

Hvis det da etter bud kommer andre budgivere på banen så øker du 25 av gangen, hvis det da blir samme økning i flere omganger legger du inn et høyere beløp. Da får du en indikasjon om den andre budgiveren kan være med lenge eller om de gir seg. 1 eller 2 omganger med økning på 100 000 så vil det riste av noen andre budgivere. 

Anonymkode: 7731e...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skambud er bare irriterende, og kan virke mot sin hensikt, gitt at ikke selger er fryktelig desperat.

Anonymkode: a2113...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BBB12345 skrev (1 time siden):

Hvor mange interessenter er det på listen? Ring megler og fisk litt om antall seriøse som er interessert. 
faren med å begynne «for lavt» med mange interesserte er at de også slenger seg på

Det var 2 stk da jeg hørte med megler i begynnelsen av uka, før det ble satt opp ny fellesvisning. 
 

ts

Anonymkode: a1a72...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB12345 skrev (1 time siden):

Hvor mange interessenter er det på listen? Ring megler og fisk litt om antall seriøse som er interessert. 
faren med å begynne «for lavt» med mange interesserte er at de også slenger seg på

Det var 2 stk da jeg hørte med megler i begynnelsen av uka, før det ble satt opp ny fellesvisning. 
 

ts

Anonymkode: a1a72...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt noe til megler, husk at megleren tilhører selger og er ingen nøytral part i dette. Megler og selger eg interessert i høyest mulig salgspris, sett på deg pokerfjes i kontakt med dem. 
 

Vent og se om noen legger inn bud dagen etter visning. Er det fremdeles slik at bud må stå til kl 12 dagen etter visning? I så fall, sjekk med megler kvart på tolv om det er kommet inn bud. Legg inn bud selv, med kort frist. 

Anonymkode: 5d371...a16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal på fellesvisning på et hus til 6 mill. Det har vært to andre visninger og ingen bud. Eier kjøpte huset nytt for 2 år siden, nesten 750 000 under dagens prisantydning. Det er ikke gjort noen oppgraderinger siden.

By det eier opprinnelig ga for huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger nekter trolig å gå i tap på salget, så jeg hadde lagt inn bud likt det han kjøpte det for + det han har i utgifter til megler og avgifter.

Husk at lave bud fort kan sette i gang en budkrig, så et alternativ kan jo være å legge inn et lukket bud dersom ingen andre starter budrunden 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor oppegående selger er, men husk at kr 5 250 000,- i 2022 tilsvarer kr 5 720 000,- i dag.

Anonymkode: d7903...8f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Hvis du skal forhandle, så må du være villig til å gå. Megler/selger må ikke sitte med inntrykk av at du uansett er villig til å gi prisantydning. Spørsmålet er om du faktisk er villig til å si 5,7 ellers snakkes vi aldri igjen og stå fast ved det.

Jeg kranglet på kr 50 000 en gang på en leilighet til ca. 3 mill i Oslo, og sa til megler at hvis selger ikke aksepterer budet trenger du ikke å ringe meg tilbake. Heldigvis ringe han tilbake..

Anonymkode: d7903...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde ikke sagt noe til megler, husk at megleren tilhører selger og er ingen nøytral part i dette. Megler og selger eg interessert i høyest mulig salgspris, sett på deg pokerfjes i kontakt med dem. 
 

Vent og se om noen legger inn bud dagen etter visning. Er det fremdeles slik at bud må stå til kl 12 dagen etter visning? I så fall, sjekk med megler kvart på tolv om det er kommet inn bud. Legg inn bud selv, med kort frist. 

Anonymkode: 5d371...a16

Helt feil. Les deg opp på de nye reglene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var 2 stk da jeg hørte med megler i begynnelsen av uka, før det ble satt opp ny fellesvisning. 
 

ts

Anonymkode: a1a72...ed6

Da ville jeg lagt inn bud 500 tusen under prisantydning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler du er litt for optimistisk. Det er allerede 3 interesserte før felles visning.

Ønsker du dette huset, så byr du maks av det du er villig til å gi. Helst før felles visning.

Anonymkode: 2c8db...1b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler du er litt for optimistisk. Det er allerede 3 interesserte før felles visning.

Ønsker du dette huset, så byr du maks av det du er villig til å gi. Helst før felles visning.

Anonymkode: 2c8db...1b7

Vi har ikke vært på felles visning, kun en privat visning hvor vi ikke fikk sett utleiedelen. Er uaktuelt å by før vi har sett hele huset ordentlig. De to andre interessentene har vært på tidligere felles visning for noen uker siden.

Vi er villige til å gi prisantydning, men om det ikke er noen andre som vil by på huset er det jo dumt å starte der. 
 

ts

Anonymkode: a1a72...ed6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 6.43):

Skal på fellesvisning på et hus til 6 mill. Det har vært to andre visninger og ingen bud. Eier kjøpte huset nytt for 2 år siden, nesten 750 000 under dagens prisantydning. Det er ikke gjort noen oppgraderinger siden.

vi har vært på privat visning og ønsker å legge inn bud etter fellesvisninga, forhåpentligvis hiver ingen andre seg på. Eier har ingen hast med å selge, men fikk inntrykk av st de var villig til å godta litt under. Vi er selv villige til å betale prisantydning men ønsker selvfølgelig en god pris om mulig.

Gitt ingen andre byr først, hvor burde vi legge oss på første bud?

Anonymkode: a1a72...ed6

Legg inn lukket bud, da går budet kun til selger.

Anonymkode: fbcd6...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...