Gå til innhold

Hvilken sushi er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og så kan jeg google litt.

Og vise til at du spiser smalahove hver jul. 

Hva er det med de som lever livet sitt på nett, i stedet for å oppleve den virkelige verdenen 😅

Anonymkode: 753d5...d11

Tipper du er en sånn løk som spiser brød og salat til lasagne også ;) 

Anonymkode: df397...c1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
sofie777 skrev (1 time siden):

Jeg gir opp!!!!!!!!! Du skjønner ikke at det er forslag og tradisjon. Smalahove er også tradisjon, men det er flere som spiser sushi enn smalahove. Jeg har aldri vært på smalahove-restaurant (men har spist hodet!!!), men har vært på og sett flere sushi-restauranter. Og kan du, Anonyme bruker, fortelle meg hvordan du VET 100% at jeg aldri har vært ute i den vide verden? Jeg vet ikke om du har beveget deg utenfor husets 4 vegger.

Jeg har vist til reiser i Japan, og hva jeg har sett og lært gjennom mine turer dit. Hvor mange regioner, typer restauranter, kulturer, og tradisjoner, har du erfaring med fra Japan? 

Allerede fra første innlegg har du fullstendig skivebom. Mange smaker? "Sushi rolls" som du liker best, er også kjent som "American sushi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper du er en sånn løk som spiser brød og salat til lasagne også ;) 

Du vet det er mot reglene å være AB og bruker i samme tråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vist til reiser i Japan, og hva jeg har sett og lært gjennom mine turer dit. Hvor mange regioner, typer restauranter, kulturer, og tradisjoner, har du erfaring med fra Japan? 

Allerede fra første innlegg har du fullstendig skivebom. Mange smaker? "Sushi rolls" som du liker best, er også kjent som "American sushi". 

Ah, du vet hva jeg fortrekker også, nå. Ja, jeg skrev det jeg skrev oppe, men jeg har aldri spist "sushi rolls" så den får du ha for deg selv og det er det siste jeg sier her og nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sofie777 skrev (6 minutter siden):

Ah, du vet hva jeg fortrekker også, nå. Ja, jeg skrev det jeg skrev oppe, men jeg har aldri spist "sushi rolls" så den får du ha for deg selv og det er det siste jeg sier her og nå!!

Bra 👍🏻 hey då 

Anonymkode: b1e23...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet det er mot reglene å være AB og bruker i samme tråd? 

Haha, hva? Burde jeg ikke hatt samme AB-kode da som HI? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg slipper tunfisk og hvit fisk (spes. kveite) så er jeg med på det meste. Å kjøpe sushi på Rema eller i annen butikk, skjer ikke. Den er tørr og man får ikke selv velge biter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brød og salat er obligatorisk til lasagne da! Og jeg spiser ingefær med hver bit, fordi jeg liker det 😇

Anonymkode: 7d187...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks nigiri med  chili majones og vårløk, dyppet i soya. Gjerne en ingefær bit på toppen. Aldri wasabi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den sushien jeg liker best er den som er igjen på menyen når følgende er eliminert:

• alt fritert/ tempura
  • Philadelphiaost
  • mango og jordbær 
  • chilimajones
  • kokt reke

Faktisk utelukkes da en hel haug med biter - jeg fatter ikke hva noe av dette her har å gjøre i sushi! Fritert mat og sushi er for meg to motsatte matstiler som kræsjer fullstendig. Vil jeg ha fritert mat kjøper jeg burger med skikkelig håndskårne pommes frites liksom - når jeg velger sushi vil jeg ha smaken av frisk sjømat.

For tiden kjøper vi mest fra Sumo, og da går det i nigiri med tunfisk, laks, kveite og kamskjell, og maki med hhv kamskjell og koriander, laks og vårløk, og snøkrabbe og avokado. Nigiri med kamskjell og maki med snøkrabbe er vel favorittene mine blant disse tror jeg - har sans for at de bruker en krabbe fra norske farvann i stedet for importert softshell.

Anonymkode: 5a0c2...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 8.02):

Er det stor forskjell å kjøpe sushi ute enn den boksen de har på Kiwi?

Anonymkode: 5b0a2...831

Ja, sushi på fuji eller Isushi er mye bedre. Liker det meste. Mest glad i maki og tempura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malfred skrev (På 27.10.2024 den 0.45):

jeg liker også den i oslo

Den i Oslo? Kan vel være så mangt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...