AnonymBruker Skrevet 27. oktober #21 Del Skrevet 27. oktober sofie777 skrev (23 timer siden): Husk at wasabien IKKE skal i soyasausen, den skal på selve sushien, og ingefær skal spises mellom bitene (særlig om det er forskjellige typer) Det som er så fint er at man kan bestemme slike ting helt selv. Anonymkode: 1ca12...ef9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 27. oktober #22 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som er så fint er at man kan bestemme slike ting helt selv. Anonymkode: 1ca12...ef9 Det er så fint at det finnes en riktig og en ikke-riktig måte å gjøre det på i følge japanerne (og diverse YouTube-kanaler). Wasabi i soya er verdens største fyfy!! og de fleste vet faktisk ikke at ingefæren skal rense munnen mellom hver type sushi. Tror oppfinnerne av sushi vet hva de gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #23 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 0.35): Hvilken sushi liker du best? Og hvorfor? Skal bestille fra en meny på nett men skjønner ingenting. Anonymkode: 5b0a2...831 1. Kjøp fra restaurant, IKKE matbutikk. 2. Fin nybegynner er "tempura maki" som er fritert scampi og avocado. Evt helfritert maki med feks kylling. 3. Dypp i soyasaus, evt chilimajones (de er sjelden sterke, så ikke la deg skremme av navnet). Anonymkode: 521b2...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #24 Del Skrevet 28. oktober sofie777 skrev (6 timer siden): Det er så fint at det finnes en riktig og en ikke-riktig måte å gjøre det på i følge japanerne (og diverse YouTube-kanaler). Wasabi i soya er verdens største fyfy!! og de fleste vet faktisk ikke at ingefæren skal rense munnen mellom hver type sushi. Tror oppfinnerne av sushi vet hva de gjør I følge "internett" På mine reiser i Japan har jeg sett alle varianter. De som heller litt soyasaus rett på tallerkenen, de som ikke tar wasabi, de som spiser med hendene, de som legger ingefær oppå sushibiten, og de som blander soya og wasabi. Og mye mer.. Selv legger jeg wasabien på siden av soyaen, uten å røre det sammen Anonymkode: 753d5...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #25 Del Skrevet 28. oktober Jeg foretrekker sashimi, som bare er biter med rå fisk. Men folk liker så mye forskjellig her.. kjøp deg en sånn kombo-meny, de fleste stedene har bokser hvor de har satt sammen de mest populære bitene. Så kan du smake deg frem til en favoritt. Det som er vanlig i en litt sånn billig lunsjvariant, er gjerne laks sashimi, scampi nigiri og maki med laks og avocado. For nybegynnere så er tempura ofte en slager, da er scampien/fisken fritert og ikke rå. Jeg er også glad i det Selv så liker jeg ikke chilimajones på sushi, jeg synes det er helt jævlig. Og kylling i sushi er jo bare rart. Men vi er jo forskjellige da, så smak deg frem Anonymkode: 0e1db...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #26 Del Skrevet 28. oktober I denne rekkefølgen: Sashimi - alle sorter bortett fra rekene, de er ofte smakløse Nori Maki Tempura Nigiri til nød, og da med tunfisk helst.. Pokebowl Anonymkode: 26087...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #27 Del Skrevet 30. oktober Maki med fritert scampi er best! Anonymkode: 7298d...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #28 Del Skrevet 5. desember Maki med laks og mango kan anbefales! Anonymkode: a00b9...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #29 Del Skrevet 6. desember sofie777 skrev (På 28.10.2024 den 0.30): Det er så fint at det finnes en riktig og en ikke-riktig måte å gjøre det på i følge japanerne (og diverse YouTube-kanaler). Wasabi i soya er verdens største fyfy!! og de fleste vet faktisk ikke at ingefæren skal rense munnen mellom hver type sushi. Tror oppfinnerne av sushi vet hva de gjør Må være kjedelig å alltid følge «reglene» andre land har satt for hvordan mat skal spises. Hvem bryr seg liksom. Liker man sushi på den ene eller andre måten så spiser man den slik. Anonymkode: b1e23...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #30 Del Skrevet 6. desember Alt fritert og tempura. Anonymkode: 2a229...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. desember #31 Del Skrevet 6. desember Tempura futo maki. Det er fritert scampi og avokado med ris og chilimajones (inni et tangblad som ikke smaker noe). Beste sushien jeg vet. Etter den kommer den enkle laks Nigiri. Rett og slett en bit laks lagt over en formet risbit. Dette er tempura futo maki med chilimajo over. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #32 Del Skrevet 6. desember Liker best «sushien» til venninna mi. Den er delikat. 👅 Anonymkode: af76d...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #33 Del Skrevet 6. desember Det har mye mer å si hvorvidt råvarene holder høy kvalitet og kokken faktisk kan sushi, enn akkurat hva slags bit det er. Store forskjeller. Jeg er glad i gunkan med lakserogn, teriyakimarinert ål nigiri, sashimi med artige sauser og makier med trøffel og kamskjell. Anonymkode: fc275...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. desember #34 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må være kjedelig å alltid følge «reglene» andre land har satt for hvordan mat skal spises. Hvem bryr seg liksom. Liker man sushi på den ene eller andre måten så spiser man den slik. Anonymkode: b1e23...2db Må være kjedelig å ikke få den beste smaken på diverse sammensetninger fordi man insisterer på å "gjøre det på min måte". Og dessuten kritisere noen etter over en måned for å ville spise mat på den måten de som virkelig kan det spiser den. Du må dessuten klage til halve verden som gjør det samme, enkeltvis! Jeg spiser på min måte og det var et forsøk på å fortelle hvordan det bør gjøres, men sa jeg at om andre spiser sushi ved å putte wasabi i soya så er de døde for meg? Nei, dette er til den som laget tråden og som tydeligvis ikke har spist sushi før. Da er det et forslag for å få den beste smaken ut av måltidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #35 Del Skrevet 6. desember sofie777 skrev (46 minutter siden): Må være kjedelig å ikke få den beste smaken på diverse sammensetninger fordi man insisterer på å "gjøre det på min måte". Og dessuten kritisere noen etter over en måned for å ville spise mat på den måten de som virkelig kan det spiser den. Du må dessuten klage til halve verden som gjør det samme, enkeltvis! Jeg spiser på min måte og det var et forsøk på å fortelle hvordan det bør gjøres, men sa jeg at om andre spiser sushi ved å putte wasabi i soya så er de døde for meg? Nei, dette er til den som laget tråden og som tydeligvis ikke har spist sushi før. Da er det et forslag for å få den beste smaken ut av måltidet. Det er enda rarere å uttale seg om hva som er vanlig, uten å ha reist rundt i landet, ulike regioner, ulike restauranter. Blir litt som en amerikaner som har sett et-par youtubevideoer av at vi spiser sauehoder i jula i Norge. Anonymkode: 753d5...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #36 Del Skrevet 6. desember Visste dere at ALL rå fisk i sushi er oppdrettsfisk? Og at oppdrettsfisk er den verste fisken man kan spise? Anonymkode: 9141d...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #37 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visste dere at ALL rå fisk i sushi er oppdrettsfisk? Og at oppdrettsfisk er den verste fisken man kan spise? Anonymkode: 9141d...fbe Vi lager ofte av ferske kamskjell, eller fjellørret. Laks fra norske elver. Makrell er et annet tips om du er motstander av oppdrettsbransjen. Og kveite er jo fantastisk. Anonymkode: 753d5...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. desember #38 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er enda rarere å uttale seg om hva som er vanlig, uten å ha reist rundt i landet, ulike regioner, ulike restauranter. Blir litt som en amerikaner som har sett et-par youtubevideoer av at vi spiser sauehoder i jula i Norge. Anonymkode: 753d5...d11 Tror ikke denne kokken tar feil Her er et vestlig synspunkt, igjen blandes ikke wasabien i soyaen (normalt sett) Skal jeg vise flere, eller skal jeg få lov til å handle til helgen? NB Du skal selvfølgelig få gjøre det akkurat sånn du vil, jeg snakker om den vanligste/tradisjonelle måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #39 Del Skrevet 6. desember sofie777 skrev (26 minutter siden): Tror ikke denne kokken tar feil Her er et vestlig synspunkt, igjen blandes ikke wasabien i soyaen (normalt sett) Skal jeg vise flere, eller skal jeg få lov til å handle til helgen? NB Du skal selvfølgelig få gjøre det akkurat sånn du vil, jeg snakker om den vanligste/tradisjonelle måten Og så kan jeg google litt. Og vise til at du spiser smalahove hver jul. Hva er det med de som lever livet sitt på nett, i stedet for å oppleve den virkelige verdenen 😅 Anonymkode: 753d5...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 6. desember #40 Del Skrevet 6. desember (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og så kan jeg google litt. Og vise til at du spiser smalahove hver jul. Hva er det med de som lever livet sitt på nett, i stedet for å oppleve den virkelige verdenen 😅 Anonymkode: 753d5...d11 Jeg gir opp!!!!!!!!! Du skjønner ikke at det er forslag og tradisjon. Smalahove er også tradisjon, men det er flere som spiser sushi enn smalahove. Jeg har aldri vært på smalahove-restaurant (men har spist hodet!!!), men har vært på og sett flere sushi-restauranter. Og kan du, Anonyme bruker, fortelle meg hvordan du VET 100% at jeg aldri har vært ute i den vide verden? Jeg vet ikke om du har beveget deg utenfor husets 4 vegger. Endret 6. desember av sofie777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå