Gå til innhold

Hvilken adventskalender skal du ha i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo så mange forskjellige så jeg lurer på hvilke du endte på om du har eller skal ha da?:nisse:

Anonymkode: c6163...d71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i lakris, men helst ren lakris. Har hatt type Lakrids by Bülow og ligende før, men er så mange smakskombinasjoner i dem som jeg ikke liker. Gikk derfor en enkel å grei lakrispipe kalender fra Normal i år, enkelt og relativt billig. 

Har tidligere år hatt diverse beauty/velvære-kalendre, men selv om man normalt får mye for pengene der, så bruker jeg ofte ikke det jeg får og jeg har fortsatt en skuff full av gamle kalendergaver som jeg enda ikke har brukt. Så jeg har derfor sluttet å kjøpe slike kalendre. 

Anonymkode: ec95f...528

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen.

Anonymkode: f4257...da4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glöd, Vita, Lumene og Korres :) også har jeg og mannen en sammen :) 

Anonymkode: a6b97...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin lyst. Jeg forstår ikke at dette er noe for voksne folk. Rett og slett. Rent saklig er jo det også et foferdelig sløseri. Som nevnt over, mange får ting de slett ikke ønsker/liker/har bruk for.

Det verste er jo likevel at butikken BUGNER over av disse varene. Det må da lages tonnevis av kalendre med diverse innhold som aldri blir solgt - og som dermed må destrueres. Innenfor snop f.eks. er jo det hhaugevis av disse varene i mange butikker tett inntil desember - og i flere buikker har jeg sett halv pris på disse, uten at det har minket av haugen.

Noen kan si at jula og slik ting er mye kjøpepress og sløseri, samme med Haloween, morsdag, farsdag og alt sammen - men disse kalendergreiene må da åpenbart være det største sløseriet av alt.

Men men - selvsagt - de som gleder seg over dette må få lov, men samfunnsmessig, slik det er blitt - må det være tidenes sløseri med ressurser pga overproduksjon.

Anonymkode: 3d0de...5b7

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg alltid har - den billige sjokoladekalenderen fra Helgø Meny. Kjøper gjerne flere og har hele kalenderen i en skål, sammen med julebrus. 

Tradisjon hver desember. :D

Anonymkode: 51ec1...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kims potetgullkalender og reese’s skal jeg ha i år 😄
kunne egentlig tenkt meg en puslespillkalender også, men det får eventuelt bli neste år. 

Anonymkode: f7746...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kims potetgullkalender og reese’s skal jeg ha i år 😄
kunne egentlig tenkt meg en puslespillkalender også, men det får eventuelt bli neste år. 

Jo også blir det nok en flakskalender regner jeg med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo så mange forskjellige så jeg lurer på hvilke du endte på om du har eller skal ha da?:nisse:

Anonymkode: c6163...d71

Vi skal ha den tradisjonelle, med lys og små skuffer i til å trekke ut og legge små lapper eller små ting oppi. Lappene sier hvor pakken er eller hva som er dagens aktivitet. 

Og så har jeg vurdert å kjøpe noe slikt: https://www.temu.com/search_result.html?search_key=Advent&search_method=user&refer_page_el_sn=200010&srch_enter_source=top_search_entrance_10076&_x_sessn_id=l7mqfsqepk&refer_page_name=order_track&refer_page_id=10076_1729958614542_ryu82jprx2&refer_page_sn=10076

Anonymkode: b0e01...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Rampenissen dukker kanskje opp. 

Anonymkode: b0e01...046

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hver sin lyst. Jeg forstår ikke at dette er noe for voksne folk. Rett og slett. Rent saklig er jo det også et foferdelig sløseri. Som nevnt over, mange får ting de slett ikke ønsker/liker/har bruk for.

Det verste er jo likevel at butikken BUGNER over av disse varene. Det må da lages tonnevis av kalendre med diverse innhold som aldri blir solgt - og som dermed må destrueres. Innenfor snop f.eks. er jo det hhaugevis av disse varene i mange butikker tett inntil desember - og i flere buikker har jeg sett halv pris på disse, uten at det har minket av haugen.

Noen kan si at jula og slik ting er mye kjøpepress og sløseri, samme med Haloween, morsdag, farsdag og alt sammen - men disse kalendergreiene må da åpenbart være det største sløseriet av alt.

Men men - selvsagt - de som gleder seg over dette må få lov, men samfunnsmessig, slik det er blitt - må det være tidenes sløseri med ressurser pga overproduksjon.

Da har du ikke satt deg godt nok inn i kalendrene. 

Mange kan man tjene en del på - når man uansett bruker produktene. 

Anonymkode: 0e46c...a63

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke satt deg godt nok inn i kalendrene. 

Mange kan man tjene en del på - når man uansett bruker produktene. 

Anonymkode: 0e46c...a63

Jeg kjøper aldri uten å vite innhold. Men når jeg bruker 20 av 24-25 ting til en verdi av 5-6k for under tusenlappen, så lønner det seg for meg. Kjøper ikke hudpleie resten av året etter omtrent 

Anonymkode: a6b97...cd7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekalenderen til Jentene på Tunet!

Og Rampenissen til de små :)

Anonymkode: cfb2b...861

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke ha kalender, men har kjøpt Makeup Revolution sin til dattera.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Party pooper.

Anonymkode: cdea9...ec2

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg enda for hva jeg skal ha selv, men jeg har kjøpt Makeup Revolution sin til dattera mi hvert fall.

Anonymkode: cdea9...ec2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hele familien får kinder fra kiwi i år jeg!

Anonymkode: 4daed...91f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To av den rimeligste Flax-kalenderen + en med sjokolade. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flax-kalender.

Anonymkode: a4b4b...880

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage selv 😁 Jeg har masse små energibiter som jeg elsker, så skal ha en del sånne, sammen med et utvalg av andre små og ikke kjempestore sjokolader som jeg nummerer og legger i en pose. Så må jeg lete etter riktig dag
Har gjort det med kun en type sjokolade før, men i år blir det å spise av «lageret». Mulig jeg kjøper noe smått ekstra, men har alltid en del fra diggbox.no liggende. Er redd for å gå tom 🤣🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaxkalender og Yankee candles sin.

Anonymkode: 8529b...989

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...