Samantha Nor Skrevet 26. oktober #1 Del Skrevet 26. oktober (endret) Hei. Jeg meldte meg av Fagforbundet siden jeg har planer om å flytte fra Norge om ikke så lenge. Jeg ble utmeldt på slutten av august, men ble trukket for kontingent og diverse forsikringer fra lønna mi to måneder på rad etter utmeldingen (totalt ca. 720kr pr måned). Jeg synes ikke dette er ok, da jeg ikke lenger har tilgang til Fagforbundets tjenester (prøvde å logge meg inn på deres nettside-har ikke lenger tilgang). Jeg fikk dessuten bekreftelse på utmeldingen på mail. Har noen av dere opplevd dette? Jeg sendte mail til Fagforbundet, men har ikke fått svar enda. Men jeg lurte også på om jeg burde ha gitt beskjed til arbeidsgiveren min selv angående utmeldingen eller var dette en feil fra Fagforbundets sin side? Kan jeg forvente å få pengene tilbake for de månedene da jeg ikke var medlem men ble allikevel trukket? Endret 26. oktober av Samantha Nor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 26. oktober #2 Del Skrevet 26. oktober Hvor lang er oppsigelsestiden i fagforbundet? I min forening er det per kvartal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #3 Del Skrevet 26. oktober mmd skrev (3 timer siden): Hvor lang er oppsigelsestiden i fagforbundet? I min forening er det per kvartal. Ja, det må du sjekke. Min har kun to datoer per år, melder man seg ikke ut innen den datoen, er man medlem det neste halve året. Så i praksis kan det ta nesten seks måneder, hvis du er uheldig og melder seg ut rett etter denne datoen. Anonymkode: 4f518...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #4 Del Skrevet 26. oktober Hvis det er arbeidsgiver som har gjennomført trekket, må du varsle denne at du ikke er medlem. Du burde gjort det da du meldte deg ut. Så kan du be fagforbundet refundere innbetalt kontingent etter utmeldelse. Anonymkode: 95692...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 26. oktober #5 Del Skrevet 26. oktober Det er arbeidsgiver som har gjort feil, ikke fagforbundet. Du må ta det opp med lønningskontoret 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #6 Del Skrevet 26. oktober Anononyma skrev (42 minutter siden): Det er arbeidsgiver som har gjort feil, ikke fagforbundet. Du må ta det opp med lønningskontoret Ikke nødvendigvis. Når noen melder seg ut lages det et dokument på at trekket skal stoppes. Det gjøres kun en gang pr mnd har jeg inntrykk av. Så sendes dette pr post til arbeidsgiver og så videre til lønningskontoret. Sier seg selv at dette kan ta tid. Anonymkode: 36ed5...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7 Del Skrevet 26. oktober Samantha Nor skrev (11 timer siden): Hei. Jeg meldte meg av Fagforbundet siden jeg har planer om å flytte fra Norge om ikke så lenge. Jeg ble utmeldt på slutten av august, men ble trukket for kontingent og diverse forsikringer fra lønna mi to måneder på rad etter utmeldingen (totalt ca. 720kr pr måned). Jeg synes ikke dette er ok, da jeg ikke lenger har tilgang til Fagforbundets tjenester (prøvde å logge meg inn på deres nettside-har ikke lenger tilgang). Jeg fikk dessuten bekreftelse på utmeldingen på mail. Har noen av dere opplevd dette? Jeg sendte mail til Fagforbundet, men har ikke fått svar enda. Men jeg lurte også på om jeg burde ha gitt beskjed til arbeidsgiveren min selv angående utmeldingen eller var dette en feil fra Fagforbundets sin side? Kan jeg forvente å få pengene tilbake for de månedene da jeg ikke var medlem men ble allikevel trukket? Bar nå dette en vel gjennomtenkt handling fra din side? Du har fordeler i Fagforbundet selv om du ikke står i arbeid. Jeg har ikke oppdelt meg på regelverket i nyere tid, men vet at mange beholder medlemskapet på grunn av gode ordninger selv om de flytter ut av Norge. Anonymkode: 745c8...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå