AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:14 #41 Del Skrevet søndag kl 14:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men har og jobbet i firma der ingenting ble gjort ikke julebord, ikke sommerfest eller andre sammenkomster. Merket der ble det veldig dårlig miljø. Og vi fikk ikke noe særlig forhold til de en jobbet med. Anonymkode: bda14...469 Dummeste jeg har lest, er jo ditt eget ansvar hvordan du omgås kollegaer. Du kunne tatt iniativ selv å møtes på fritiden, men velger i stedet for stemple det som dårlig miljø pga du ikke gadd å bidra selv. Typisk Norsk, sitter på rumpa å forventer at andre skal styre og ordne ting. Anonymkode: d4826...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:14 #42 Del Skrevet søndag kl 14:14 skreppamedleppa skrev (5 timer siden): Jeg er såpass god kollega at mennesker rundt meg ønsker å tilbringe til med meg på fritiden og har blitt mine gode venner. Den skal du få tro på! 😅 Anonymkode: d4826...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:17 #43 Del Skrevet søndag kl 14:17 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 13.12): Etter å ha jobbet sammen 37.5 timer i uka. Hva er vitsen? Blir så irritert over forventingene at man blir med. Selv om det bare er for en helg. Vil være alene i helgene, får nok av kolleger i ukedagene. Tenker dere det samme? Jeg har ikke noe imot kollegaene, men blir for mye når man skal henge med dem etter jobb også. Man har da et liv utenom. Anonymkode: 894dc...4ca Nei jeg tenker ikke det samme, flere av de på jobb har blitt gode venner så jeg tilbringer gjerne tid med de Anonymkode: 72e3a...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:18 #44 Del Skrevet søndag kl 14:18 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 13.25): For et surt svar. Anonymkode: d5c8e...c32 Nei det bar da bare et ærlig svar Anonymkode: 72e3a...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:19 #45 Del Skrevet søndag kl 14:19 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 13.29): Opplever ikke ts som sur. Frustrert kanskje. Oppgitt. Anonymkode: d5c8e...c32 Hvordan man klarer å bli oppgitt over st tilbud er for meg en gåte Anonymkode: 72e3a...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:23 #46 Del Skrevet søndag kl 14:23 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Inneldningen og svarene var da svært generelle her... Om man single, ung, bor i storbyen og har kolleger med samme bakgrunn, er det ganske naturlig at man treffes i helgene innimellom. Er man 40, etablert med familie barn, hund og hytte prioriterer man naturligvis annerledes. Og man henger vel ikke med alle? Og det er vel ikke jobbens initatitv? Selv fikk jeg for et par uker siden "invitasjon" til å være med et par andre, langt yngre kollegers, om skulle møtes til et arrangement på en søndag. Dette var en ung gjeng i sin første jobb - helt naturlig at man finne venner da. Det gjorde jeg selv sa jeg var tidlig i 30-årene. Ellers tenker jeg tilbake bygda der jeg kommer fra - da var jo folk sammen nesten hele tiden. Mange av dem man sosialiserte med i kulturaktiviteter, som fotball og kor, var jo også kolleger. Man traff dem på butikken. Felles barn i skolen... i kirka - overalt. Så på mindre steder er jo dette svært vanlig. Anonymkode: 63980...c6c Jeg er over 40 og etablert, velger likevel kolleger innimellom Anonymkode: 72e3a...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:24 #47 Del Skrevet søndag kl 14:24 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg liker kollegaene mine kjempegodt, de er trivelige mennesker som er fine å jobbe sammen med, men jeg har likevel lite lyst til å tilbringe helgene også sammen med dem. Jeg er introvert og har nok med familien og den lille gjengen med nære venner jeg har. Når helga kommer vil jeg enten tilbringe tiden med mine nærmeste, eller i eget selskap. Kollegaene treffer jeg jo hver dag hele uka, og dermed ser jeg dem jo faktisk mer enn vennene mine. Julebord o.l. tilstelninger som kun er én kveld er ok. Å bruke halve eller hele helga, og overnatte, er ikke ok. Jeg synes ikke TS fremstår som sur, bare litt frustrert over forventningene om at man skal være sosial med jobben i helgene. Selv om det vanligvis ikke direkte forventes at man skal delta på helgeturer og andre sosiale turer og arrangementer, så får man jo fort tilbakemeldinger av den typen som Buxus kommer med til TS; at man er sur og "bare kan være alene da". Eller eventuelt at de mer sosiale blir lei seg fordi man ikke ønsker å delta. Man vil jo ikke såre noen heller. Anonymkode: 0b75b...ac8 Da takker man nei, skal folk slutte å inviteree bare fordi noen kanskje ikke vil? Anonymkode: 72e3a...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:26 #48 Del Skrevet søndag kl 14:26 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vet ikke hvorfor du drar inn ensomhet. Jeg har ikke sagt hva andre skal gjøre, og jeg er heller ikke ensom. Har familie, men skjønner at barnløse kanskje har behovet for å sosialisere med kolleger. Anonymkode: 894dc...4ca Har familie, liker likevel å henge med kollegaer Anonymkode: 72e3a...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:27 #49 Del Skrevet søndag kl 14:27 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er helt lik som deg TS. Synes ikke noe om noe sosialt samvær utenfor jobb med kollegaer. Har mer enn nok sosial omgang med både samboer og venner, har absolutt 0% ønske om å tvangssoialiseres på fritiden med folk jeg ser hver dag på jobb. Men jeg synes også det er noe forferdelig herk med forventninger. Jeg ser skuffelsen i lederen min sine øyne når jeg ror meg unna sosiale greier. Så lenge man gjør en god jobb og innfrir forventninger til det man skal yte jobbmessig så tenker jeg det holder i massevis, så får man prøve å ikke være så redd for å bli oppfatta "sær" på privaten (selv om det mer sært å være bestevenner med kolleger). Anonymkode: 864a1...eec Eh nei, det er virkelig ikke sært å være venner med kollegaer Anonymkode: 72e3a...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:27 #50 Del Skrevet søndag kl 14:27 Buxus skrev (På 26.10.2024 den 13.28): Surt svar på surt innlegg. På mange arbeidsplasser er det et sånt «vi er familie» type klima. Det er en giftig måte å tenke på folk du blir betalt for å tilbringe tid med. Slike steder blir man ikke forfremmet, får ikke gode prosjekter og overses i lønnsforhandlinger om man ikke ofrer fritiden for å delta på sosiale sammenkomster. Så om du arbeider et sted der sosiale sammenkomster reelt er frivillige og å takke nei ikke medfører sanksjoner? Supert. Men at du tar for gitt at alle, ts inkludert, er så heldig? Det er priviligert og nedlatende. Anonymkode: d6200...9d1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:27 #51 Del Skrevet søndag kl 14:27 Buxus skrev (På 26.10.2024 den 13.21): Vet du - da synes jeg ikke du skal henge med dem heller. Det er sikkert til deg beste for deg. Og ikke minst dem. For egen del så skjønner jeg ikke at noen kan bli IRRITERTE over at andre har lyst til å tilbringe tid sammen med dem. Vær alene i helgen, du. Det går an å ytre poenget sitt på en høflig og voksen måte. Anonymkode: f604a...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:28 #52 Del Skrevet søndag kl 14:28 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du klarer fortsatt ikke holde deg til saken, innlegget til TS. Der hun tok opp sin opplevelse, at hun ikke hadde behov for å delta. Samt at det forventes å delta. Hun klart jo å si nei. Du er bare ute etter å kverulere, setter deg på ignore. Stakkars kollegaer som skal jobbe sammen med deg. Anonymkode: d4826...c47 For en forferdelig stygg ting å skrive , skjerp deg Anonymkode: 72e3a...e5f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet søndag kl 14:28 #53 Del Skrevet søndag kl 14:28 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dummeste jeg har lest, er jo ditt eget ansvar hvordan du omgås kollegaer. Du kunne tatt iniativ selv å møtes på fritiden, men velger i stedet for stemple det som dårlig miljø pga du ikke gadd å bidra selv. Typisk Norsk, sitter på rumpa å forventer at andre skal styre og ordne ting. Anonymkode: d4826...c47 Du er faktisk i en tråd som klager på de som tar initiativ 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:29 #54 Del Skrevet søndag kl 14:29 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den skal du få tro på! 😅 Anonymkode: d4826...c47 Har du problemer ? Anonymkode: 72e3a...e5f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:30 #55 Del Skrevet søndag kl 14:30 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 13.12): Etter å ha jobbet sammen 37.5 timer i uka. Hva er vitsen? Blir så irritert over forventingene at man blir med. Selv om det bare er for en helg. Vil være alene i helgene, får nok av kolleger i ukedagene. Tenker dere det samme? Jeg har ikke noe imot kollegaene, men blir for mye når man skal henge med dem etter jobb også. Man har da et liv utenom. Anonymkode: 894dc...4ca Kjempeflott for de som ikke har familie eller annet nettverk utenom jobb tenker jeg. Selv har jeg verken tid eller mulighet til alt det sosiale samværet på ettermiddager, helger osv, og har heller ikke noe ønske om det. Selvom jeg har flotte kollegaer har man jo jammen med tid med de enn med noen andre i løpet av uka 😅 Anonymkode: 82854...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 14:50 #56 Del Skrevet søndag kl 14:50 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Den skal du få tro på! 😅 Anonymkode: d4826...c47 Næmen var jeg så viktig for deg at du ikke klarte å holde ditt ord om å ignorere meg? Ja jeg har den effekten på folk🫶 Du gjør det iallefall veldig tydelig i debatten når du her viser ditt sanne jeg at det er noen mennesker en helst er glade for at aldri dukker opp i sosiale lag, som en tenker at det er like greit at de lever i sine flaggermusgrotter borte fra sine kollegaer, *phu*. Vær så snill og fortsett med det!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet søndag kl 15:03 #57 Del Skrevet søndag kl 15:03 Det er da dønn individuelt og ikke noe man bare kan fastslå at er greit/ikke greit. Noen ønsker å skille jobb og privatliv helt, noen har kollegaer man ikke har en sånn personkjemi med at man ønsker å være med de på fritiden. Det er helt fair det, men et personlig valg. Og en ting som kan skje når man tar det valget, er at andre på jobb blir mer sammensveiset. Personlig har jeg noen kollegaer jeg aldri blir særlig mer enn på hils med, og noen jeg liker så godt og har så mye til felles med at jeg lett blir med de på noe som skjer i helgen. Jeg sier ikke kategorisk ja eller nei til å henge med kollegaer, det kommer fullstendig an på personkjemien. Det er så mange mennesker som er ensomme i dag, at det er da bare fint om kollegaer kan tilby en valgfri arena for sosialisering. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:30 #58 Del Skrevet søndag kl 21:30 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Snevert syn har du selv, lær deg å omgås mennesker. TS sitt innlegg har ikke noe med ensomhet å gjøre, TS er heller ikke ansvarlig for sine kollegaer etter arbeidstiden. Arbeidslivet er ekstremt krevende, tar opp det meste av tiden vår. Da er det viktig for mange å koble av, det gjør mange uten elementer fra arbeidslivet. ❤️ Anonymkode: d4826...c47 Det er så sant. Har tidligere opplevd at når jeg har sagt nei og at jeg er opptatt den dagen, så har noen spurt hva jeg skulle i stedet. Det er ganske frekt. Anonymkode: 894dc...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:46 #59 Del Skrevet søndag kl 21:46 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er så sant. Har tidligere opplevd at når jeg har sagt nei og at jeg er opptatt den dagen, så har noen spurt hva jeg skulle i stedet. Det er ganske frekt. Anonymkode: 894dc...4ca Hva er frekt med dette? Det kan hende at vanlige samtaleemner bare er vanlige samtaleemner og at du heller ikke burde ta alt i den verste meningen. Å spørre et oppfølgingsspørsmål er ikke nødvendigvis ondskapsfullt. Anonymkode: 9f2a5...7da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:50 #60 Del Skrevet søndag kl 21:50 Jeg tror helt ærlig ingen bryr seg om du sier ja eller nei til ting, og det presset du kjenner på er skapt i eget hode ved at du rett og slett legger for mye i det. Det sagt tror jeg alle har godt av å bli med på sosiale sammenkomster, om ikke hver gang, så i hvert fall innimellom. Mine egne erfaringer, og jeg er med på det meste, er at jeg blir kjent med folk på et helt annet nivå og danner vennskap som vi drar nytte av på flere vis. Med noen øl innabords er det utrolig hvordan folk kan åpne opp og dele av seg selv langt utover hva de gjør mellom 7-17. Jeg har f.eks en kollega som er ny siste året. Han er ansatt i en høyere stilling enn meg. Har ikke helt fått tak i hvor jeg har han hen. Noen ganger er det trivelig på jobb med han, mens andre ganger er han rett og slett litt skarp og hoven. På fest i helgen etter noen øl klarte jeg å ta opp nettopp dette og det endte med at vi ble bedre kjent. Nå ser jeg at han faktisk er en veldig sårbar type. Dette gjør det mye lettere å samarbeide fremover tenker jeg. Nå ble dette langt, men poenget mitt er at det kan være mange gode grunner til å ofre litt tid for å bli kjent med kollegaer på andre måter om ikke hver gang, så i hvert fall en gang i blant 😊 Anonymkode: 06cf8...c2b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå