AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:17 #21 Del Skrevet lørdag kl 18:17 Trives på jobben, men etterpå vil jeg bestemme selv. Miljøskifte er sunt, omgås noe annet enn jobben. Usunt å bygge veldig personlige forhold på jobb. Da tar folk ting mer personlig. Anonymkode: d4826...c47 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:29 #22 Del Skrevet lørdag kl 18:29 skreppamedleppa skrev (35 minutter siden): Men i dette landet hvor ensomhet er en av de tingene som stjeler livskvalitet fra mennesker så er ikke det at kolleger samles på fritiden det aller største problemet med menneskeheten. Du har misforstått ensomhet 😊 Anonymkode: d4826...c47 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet lørdag kl 19:16 #23 Del Skrevet lørdag kl 19:16 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du har misforstått ensomhet 😊 Anonymkode: d4826...c47 Da lurer jeg på hva jeg har misforstått? Hva har jeg skrevet som et feil siden du tydeligvis mener det, du kan kanskje oppklare det du da også. For det første er ensomhet en subjektiv følelse så om du synes det er super duper å være ensom og det beriker ditt liv noe helt skyhøyt og du får en helt utrolig god livskvalit av ensomhet betyr ikke det at andre mennesker synes livskvaliteten er super duper når de er ensome, (da er det helst din subjektive følelse som er unormal) Merk deg: jeg har aldri skrevet noen plass at en ikke kan være ensom sammen med andre mennesker. Eller at en er ensom når en er aleine. Hvis det er det du har tolket så har du lest mye jeg aldri har skrevet. Men vi vet av blant annet forskning og sunn fornuft at gode relasjoner forebygger ensomhet. "Ensomhet er en ubehagelig følelse som oppstår når en person opplever at den sosiale kontakten er mindre enn behovet. Ensomhetsfølelsen oppstår når et individ oppfatter at ens sosiale nettverk er betydelig mangelfullt, enten i kvalitet eller kvantitet." https://snl.no/ensomhet Endret lørdag kl 19:18 av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:58 #24 Del Skrevet lørdag kl 19:58 skreppamedleppa skrev (2 timer siden): 44% av befolkningen er ensomme i større eller mindre grad. 15% sier de er mye plaget med ensomhet. https://www.verdensdagen.no/fagartikler/nokkelfakta-om-ensomhet-og-utenforskap Og du klarer å lage deg problemer ut av at kolleger har det hyggelig på fritiden??? At en til og med kan danne vennskap på en plass hvor vi tilbringer mye tid? Ja det er jo helt skandaløst må vite Ring krisetelefon for dette er jo helt forferdelig. Nei jeg deler ikke denne frustrasjonen din ts. Jeg skal på halloween fest neste helg med så og si alle kollegaene mine. Vi sender en melding på messenger om vi ønsker å gå på pub sammen, gå på peppes eller gjøre andre ting innimellom. Og jeg er glad jeg både på min forgje jobb og nåværende har et inkluderende miljø. Mine tidligere kolleger fra min forgje jobb er noen av mine nærmeste venner i dag det kan fint gå an om en ikke tviholder på å løpe hjem til grotten sin og sine stive vante rammer. Folk gjør som de vil, bli med eller la være. Det er ingen tvang. Du står vel helt fritt til å gjlre med din fritid som du ønsker. Men i dette landet hvor ensomhet er en av de tingene som stjeler livskvalitet fra mennesker så er ikke det at kolleger samles på fritiden det aller største problemet med menneskeheten. Vet ikke hvorfor du drar inn ensomhet. Jeg har ikke sagt hva andre skal gjøre, og jeg er heller ikke ensom. Har familie, men skjønner at barnløse kanskje har behovet for å sosialisere med kolleger. Anonymkode: 894dc...4ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet lørdag kl 20:16 #25 Del Skrevet lørdag kl 20:16 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet ikke hvorfor du drar inn ensomhet. Jeg har ikke sagt hva andre skal gjøre, og jeg er heller ikke ensom. Har familie, men skjønner at barnløse kanskje har behovet for å sosialisere med kolleger. Anonymkode: 894dc...4ca Jeg tror ikke verken barnfrie eller barnløse er i en særposisjon der vi er de eneste som liker å være sosiale eller prioritere vennskap nei. Men tror du hele verden, alle arbeidsplasser og alle mennesker er lik deg Jeg skjønner virkelig ikke problemet ditt, hva et problemet med at de inkluderer deg på din arbeidsplass? Klarer du ikke si nei, hadde det vært bedre om de inkluderte alle andre bortsett fra deg? Alle uten Marthe er herved invitert på peppes, men Marthe er IKKE invitert" Jeg nevnte ensomhet for at du skulle prøve å tenke bittelitt utenfor ditt eget snevre syn slik jeg ser det. Det er mange som ikke har et sosialt nettverk, hvor akkurat inkludering fra kolleger kan være en positiv opplevelse i hverdagen. Det er da ikke noe big deal å bli invitert med på noe, det er ikke en personlig krenkelse mot deg enda du virker veldig opprørt av dette. Si nei, ferdig med det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:22 #26 Del Skrevet lørdag kl 23:22 Jeg er helt lik som deg TS. Synes ikke noe om noe sosialt samvær utenfor jobb med kollegaer. Har mer enn nok sosial omgang med både samboer og venner, har absolutt 0% ønske om å tvangssoialiseres på fritiden med folk jeg ser hver dag på jobb. Men jeg synes også det er noe forferdelig herk med forventninger. Jeg ser skuffelsen i lederen min sine øyne når jeg ror meg unna sosiale greier. Så lenge man gjør en god jobb og innfrir forventninger til det man skal yte jobbmessig så tenker jeg det holder i massevis, så får man prøve å ikke være så redd for å bli oppfatta "sær" på privaten (selv om det mer sært å være bestevenner med kolleger). Anonymkode: 864a1...eec 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:39 #27 Del Skrevet søndag kl 06:39 skreppamedleppa skrev (10 timer siden): Her stod det masse surr. Snevert syn har du selv, lær deg å omgås mennesker. TS sitt innlegg har ikke noe med ensomhet å gjøre, TS er heller ikke ansvarlig for sine kollegaer etter arbeidstiden. Arbeidslivet er ekstremt krevende, tar opp det meste av tiden vår. Da er det viktig for mange å koble av, det gjør mange uten elementer fra arbeidslivet. ❤️ Anonymkode: d4826...c47 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:08 #28 Del Skrevet søndag kl 07:08 En helg av og til med kolleger jeg liker, synes jeg bare er gøy. Anonymkode: cd217...1b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:41 #29 Del Skrevet søndag kl 07:41 Gud forby å være vitne til at noen omgås på privaten også. Anonymkode: 13a28...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:50 #30 Del Skrevet søndag kl 07:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gud forby å være vitne til at noen omgås på privaten også. Anonymkode: 13a28...f41 Var jo ikke det TS tok opp. Men forventningene om at TS skulle delta. Anonymkode: d4826...c47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 08:16 #31 Del Skrevet søndag kl 08:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snevert syn har du selv, lær deg å omgås mennesker. TS sitt innlegg har ikke noe med ensomhet å gjøre, TS er heller ikke ansvarlig for sine kollegaer etter arbeidstiden. Arbeidslivet er ekstremt krevende, tar opp det meste av tiden vår. Da er det viktig for mange å koble av, det gjør mange uten elementer fra arbeidslivet. ❤️ Anonymkode: d4826...c47 Da får hun lære seg å si nei til å være med på ting og respektere at andre koser seg og så er det nok som andre har skrevet også at det er nok ikke slik at de som alltid sier nei til å være med på ting er de som blir savnet høyest kanskje men en inviterer ror å være hyggelig og inkluderende. Men selvfølgelig jeg skjønner jo at det er frekkhetens nådegave i dag, helt skandaløst selvfølgelig😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:22 #32 Del Skrevet søndag kl 08:22 skreppamedleppa skrev (3 minutter siden): Da får hun lære seg å si nei til å være med på ting og respektere at andre koser seg og så er det nok som andre har skrevet også at det er nok ikke slik at de som alltid sier nei til å være med på ting er de som blir savnet høyest kanskje men en inviterer ror å være hyggelig og inkluderende. Men selvfølgelig jeg skjønner jo at det er frekkhetens nådegave i dag, helt skandaløst selvfølgelig😅 Du klarer fortsatt ikke holde deg til saken, innlegget til TS. Der hun tok opp sin opplevelse, at hun ikke hadde behov for å delta. Samt at det forventes å delta. Hun klart jo å si nei. Du er bare ute etter å kverulere, setter deg på ignore. Stakkars kollegaer som skal jobbe sammen med deg. Anonymkode: d4826...c47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:28 #33 Del Skrevet søndag kl 08:28 skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): Da får hun lære seg å si nei til å være med på ting og respektere at andre koser seg og så er det nok som andre har skrevet også at det er nok ikke slik at de som alltid sier nei til å være med på ting er de som blir savnet høyest kanskje men en inviterer ror å være hyggelig og inkluderende. Men selvfølgelig jeg skjønner jo at det er frekkhetens nådegave i dag, helt skandaløst selvfølgelig😅 Prøver du å insinuere at de som alltid sier nei ikke er trivelige mennesker? Jeg kan nemlig se for meg mange ulike årsaker til at folk ikke prioriterer sosialt samvær med kollegaer på fritiden, helt uavhengig av hvor hyggelige og omgjengelige de er. Det er unektelig ikke spesielt hyggelig og faktisk ganske frekt å prøve å gi den/dem som ikke deltar, dårlig samvittighet eller stemple dem som asosiale eller lite trivelige mennesker. Anonymkode: caf45...3ac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 08:31 #34 Del Skrevet søndag kl 08:31 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du klarer fortsatt ikke holde deg til saken, innlegget til TS. Der hun tok opp sin opplevelse, at hun ikke hadde behov for å delta. Samt at det forventes å delta. Hun klart jo å si nei. Du er bare ute etter å kverulere, setter deg på ignore. Stakkars kollegaer som skal jobbe sammen med deg. Anonymkode: d4826...c47 Jeg er såpass god kollega at mennesker rundt meg ønsker å tilbringe til med meg på fritiden og har blitt mine gode venner. Så helbom igjen. Jeg forholder meg helt greit til hi der ts laget seg en stor sak ut av ingenting. Og jeg svarer ut ifra det. Det ville sikkert vært bedre for ts om en inviterte alle på jobb unntatt henne, slik at hun slapp å forholde seg til dette i det hele tatt men det er noe med folkeskikk, at det gjør en ikke. En prøver å inkludere alle merkelig nok.. Flott, sett meg på ignorer👍 Min dag blir ikke ødelagt av det 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:34 #35 Del Skrevet søndag kl 08:34 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Blir så irritert over forventingene at man blir med. Anonymkode: 894dc...4ca Jeg syns det er veldig trivelig å bli invitert. Men det blir ingen dårlig stemning hvis jeg takker nei. Tror TS legger for mye i det. Anonymkode: 4633f...be2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 08:44 #36 Del Skrevet søndag kl 08:44 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Prøver du å insinuere at de som alltid sier nei ikke er trivelige mennesker? Jeg kan nemlig se for meg mange ulike årsaker til at folk ikke prioriterer sosialt samvær med kollegaer på fritiden, helt uavhengig av hvor hyggelige og omgjengelige de er. Det er unektelig ikke spesielt hyggelig og faktisk ganske frekt å prøve å gi den/dem som ikke deltar, dårlig samvittighet eller stemple dem som asosiale eller lite trivelige mennesker. Anonymkode: caf45...3ac Jeg kan gjenkjenne meg i disse to svarene enda det ikke er jeg som har skrevet det AnonymBruker skrev (14 timer siden): På min arbeidsplass er det mange på min alder (30 ish) så vi finner jevnlig på ting sammen. Disse personene er ikke bare kollegaer, men også venner for meg. Vi har mye til felles og flere av oss trenger å koble av fra både jobb og småbarn. Er det ikke bare fint at noen har det sånn? Hvis du ikke er en av dem som føler det sånn, så blir du heller ikke savnet, for da er du nok ikke så nær de andre. Anonymkode: 4a0cd...d1b AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men herregud da... noen finner venner på jobb, det er ikke sånn at om man er kollega så er man automatisk en drittperson som det er bortkastet å henge med på fritiden. Noen av mine beste venner har jeg møtt gjennom jobb. Og det er jo ikke tvang. Som en av dem som gjerne har dratt i gang sosiale greier som lønningpilser og diverse - jeg inviterer jo alle, men det er mange jeg vet ikke kommer, og det er helt greit. Ofte sammenfaller det jo også med de jeg driter i om kommer. Man inviterer jo for å være inkluderende.. og det er lov å si nei. Anonymkode: fe9fb...5ca Jeg har aldri hørt om en eneste arbeidsplass som gir sanksjoner, kjeft eller noe annet av negative reaksjoner over at noen uteblir fra sosiale tilstelninger etter jobb, og det har heller ikke kommet frem i denne tråden. Jeg tror det kan oppstå en fin intern tone, vennskap, humor mm blant de som er med på slikt der de som ikke er med kanskje blir stående litt utenfor men det er jo naturlig når noen deler falles opplevelser andre velger helt selv å ikke være en del av. De velger jo helt selv å stå utenfor den gode tonen mange får som en også tsr med seg inn på jobb igjen, da kan en jo ikke klage om en føler seg utenfor. Men utover det tror jeg ts tenker litt for mye på dette. Ingen bryr seg så mye om noen ikke dukker opp, vi har det gøyere med de som er tilstede enn å tenke på de som ikke kom😊 Endret søndag kl 08:48 av skreppamedleppa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:44 #37 Del Skrevet søndag kl 08:44 Jeg syns de små sammenkomster vi hadde et par ganger i året var utrolig koselig. Frivillig å måtte opp. Men har og jobbet i firma der ingenting ble gjort ikke julebord, ikke sommerfest eller andre sammenkomster. Merket der ble det veldig dårlig miljø. Og vi fikk ikke noe særlig forhold til de en jobbet med. Uansett er slikt ofte sammenheng med at en ønsker et samhold på arbeidsplassen og ha noe sosialt uten kun jobb, at en kan få litt annet forhold en kun jobb med de en jobbet med. Har du ikke lyst, så bli hjemme. Men behøver heler ikke da surve hvis kollegaer evnt får bedre kontakt, kansje får vennskap uten for jobben og at de evny snakker om ting de driver med Anonymkode: bda14...469 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet søndag kl 08:49 #38 Del Skrevet søndag kl 08:49 Jobber turnus og ser kollegene mine til alle døgnets tider. Har ikke behov for å være med på fester eller julebord med dem. Liker å skille mellom jobb og privatliv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:55 #39 Del Skrevet søndag kl 08:55 Buxus skrev (21 timer siden): Vet du - da synes jeg ikke du skal henge med dem heller. Det er sikkert til deg beste for deg. Og ikke minst dem. For egen del så skjønner jeg ikke at noen kan bli IRRITERTE over at andre har lyst til å tilbringe tid sammen med dem. Vær alene i helgen, du. Helgens mest gretne her på KG? Anonymkode: 1c9cf...19d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:54 #40 Del Skrevet søndag kl 13:54 Janina1 skrev (5 timer siden): Jobber turnus og ser kollegene mine til alle døgnets tider. Har ikke behov for å være med på fester eller julebord med dem. Liker å skille mellom jobb og privatliv. Gjør du bare ting du har behov for? Anonymkode: 25a4c...d2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå