Gå til innhold

Sosialt samvær med kolleger i helgene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha jobbet sammen 37.5 timer i uka. Hva er vitsen?

Blir så irritert over forventingene at man blir med. Selv om det bare er for en helg.

Vil være alene i helgene, får nok av kolleger i ukedagene.

Tenker dere det samme? Jeg har ikke noe imot kollegaene, men blir for mye når man skal henge med dem etter jobb også.

Man har da et liv utenom.

Anonymkode: 894dc...4ca

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du - da synes jeg ikke du skal henge med dem heller. Det er sikkert til deg beste for deg. Og ikke minst dem. For egen del så skjønner jeg ikke at noen kan bli IRRITERTE over at andre har lyst til å tilbringe tid sammen med dem. Vær alene i helgen, du.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Etter å ha jobbet sammen 37.5 timer i uka. Hva er vitsen?

Blir så irritert over forventingene at man blir med. Selv om det bare er for en helg.

Vil være alene i helgene, får nok av kolleger i ukedagene.

Tenker dere det samme? Jeg har ikke noe imot kollegaene, men blir for mye når man skal henge med dem etter jobb også.

Man har da et liv utenom.

Anonymkode: 894dc...4ca

Helt ok. Jeg har mann og barn, og vi er enten bare sammen oss fire, drar på besøk, får besøk eller drar ut på aktiviteter.
kollegaene mine ser jeg på mandag uansett. 
Spesielle event som lønningspils eller julebord er noe annet.

Anonymkode: d5c8e...c32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buxus skrev (4 minutter siden):

Vet du - da synes jeg ikke du skal henge med dem heller. Det er sikkert til deg beste for deg. Og ikke minst dem. For egen del så skjønner jeg ikke at noen kan bli IRRITERTE over at andre har lyst til å tilbringe tid sammen med dem. Vær alene i helgen, du.

For et surt svar.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et surt svar.

Surt svar på surt innlegg. 

• Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buxus skrev (Akkurat nå):

Surt svar på surt innlegg. 

Opplever ikke ts som sur. Frustrert kanskje. Oppgitt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jo ikke være forventet at man blir med, det må være opp til den enkelte. Jeg for min del blir med med glede. Synes det er fint å bli kjent med kollegaer utenfor jobb.

Anonymkode: 9a41e...80d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man jobber sammen, så finner man folk man liker å henge med, Det er jo helt naturlig. Da er det jo hyggelig å gå ut sammen for å være sosiale på en annen arena enn der man prater jobb. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal bli noe fylle, er de en bra gjeng å henge med.

Anonymkode: 25a4c...d2e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel virkelig ikke noen tvang i å være med? Selv er jeg superglad for å ha så gode kollegaer at jeg faktisk liker å treffe dem innimellom i helger, OG dra på forskjellige turer sammen. 🥰❤️

Anonymkode: 73d21...417

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør gjerne noe med teamet mitt om det passer, men står over greier med hele avdelingen. Da blir vi såpass mange og det blir bare «pes», men med teamet er det hyggelig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere gode venner som er og har vært kollegaer. Tenker jeg er helt naturlig etter 20 år på samme arbeidsplass? Vi tvinger derimot ingen til å være med om de ikke vil, men det blir vel surt om vi dropper å invitere? 
Om vi f.eks skal ha en jentekveld da bør man ikke da be alle jentene? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb jobber jeg stort sett, så sosialt samvær blir utenom arbeidstiden, og ofte i helgen. Jeg var med på mer før jeg fikk familie, men forsøker fortsatt og være med innimellom. Noen av mine beste venner er tidligere arbeidskollegaer. 

Anonymkode: 2e56f...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inneldningen og svarene var da svært  generelle her...  Om man single, ung, bor i storbyen og har kolleger med samme bakgrunn, er det ganske naturlig at man treffes i helgene innimellom. Er man 40, etablert med familie barn, hund og hytte prioriterer man naturligvis annerledes.

Og man henger vel ikke med alle? Og det er vel ikke jobbens initatitv?

Selv fikk jeg for et par uker siden "invitasjon" til å være med et par andre, langt yngre kollegers, om skulle møtes til et arrangement på en søndag. Dette var en ung gjeng i sin første jobb - helt naturlig at man finne venner da. Det gjorde jeg selv sa jeg var tidlig i 30-årene.

Ellers tenker jeg tilbake bygda der jeg kommer fra - da var jo folk sammen nesten hele tiden. Mange av dem man sosialiserte med i kulturaktiviteter, som fotball og kor, var jo også kolleger. Man traff dem på butikken. Felles barn i skolen... i kirka - overalt. Så på mindre steder er jo dette svært vanlig.

Anonymkode: 63980...c6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kollegaene mine kjempegodt, de er trivelige mennesker som er fine å jobbe sammen med, men jeg har likevel lite lyst til å tilbringe helgene også sammen med dem. Jeg er introvert og har nok med familien og den lille gjengen med nære venner jeg har. Når helga kommer vil jeg enten tilbringe tiden med mine nærmeste, eller i eget selskap. Kollegaene treffer jeg jo hver dag hele uka, og dermed ser jeg dem jo faktisk mer enn vennene mine.
Julebord o.l. tilstelninger som kun er én kveld er ok. Å bruke halve eller hele helga, og overnatte, er ikke ok.

Jeg synes ikke TS fremstår som sur, bare litt frustrert over forventningene om at man skal være sosial med jobben i helgene. Selv om det vanligvis ikke direkte forventes at man skal delta på helgeturer og andre sosiale turer og arrangementer, så får man jo fort tilbakemeldinger av den typen som Buxus kommer med til TS; at man er sur og "bare kan være alene da".
Eller eventuelt at de mer sosiale blir lei seg fordi man ikke ønsker å delta. Man vil jo ikke såre noen heller.

Anonymkode: 0b75b...ac8

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. 

Jeg liker mine kolleger veldig godt, noen bedre enn andre, men det er ingen jeg ikke liker. Syns bare det er koselig å omgås av og til på fritiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44% av befolkningen er ensomme i større eller mindre grad. 15% sier de er mye plaget med ensomhet. https://www.verdensdagen.no/fagartikler/nokkelfakta-om-ensomhet-og-utenforskap

Og du klarer å lage deg problemer ut av at kolleger har det hyggelig på fritiden??? At en til og med kan danne vennskap på en plass hvor vi tilbringer mye tid? Ja det er jo helt skandaløst må vite:roll: Ring krisetelefon for dette er jo helt forferdelig.

Nei jeg deler ikke denne frustrasjonen din ts. Jeg skal på halloween fest neste helg med så og si alle kollegaene mine. Vi sender en melding på messenger om vi ønsker å gå på pub sammen, gå på peppes eller gjøre andre ting innimellom. Og jeg er glad jeg både på min forgje jobb og nåværende har et inkluderende miljø. Mine tidligere kolleger fra min forgje jobb er noen av mine nærmeste venner i dag det kan fint gå an om en ikke tviholder på å løpe hjem til grotten sin og sine stive vante rammer.

Folk gjør som de vil, bli med eller la være. Det er ingen tvang. Du står vel helt fritt til å gjlre med din fritid som du ønsker. Men i dette landet hvor ensomhet er en av de tingene som stjeler livskvalitet fra mennesker så er ikke det at kolleger samles på fritiden det aller største problemet med menneskeheten.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (9 minutter siden):

44% av befolkningen er ensomme i større eller mindre grad. 15% sier de er mye plaget med ensomhet. https://www.verdensdagen.no/fagartikler/nokkelfakta-om-ensomhet-og-utenforskap

Og du klarer å lage deg problemer ut av at kolleger har det hyggelig på fritiden??? At en til og med kan danne vennskap på en plass hvor vi tilbringer mye tid? Ja det er jo helt skandaløst må vite:roll: Ring krisetelefon for dette er jo helt forferdelig.

Nei jeg deler ikke denne frustrasjonen din ts. Jeg skal på halloween fest neste helg med så og si alle kollegaene mine. Vi sender en melding på messenger om vi ønsker å gå på pub sammen, gå på peppes eller gjøre andre ting innimellom. Og jeg er glad jeg både på min forgje jobb og nåværende har et inkluderende miljø. Mine tidligere kolleger fra min forgje jobb er noen av mine nærmeste venner i dag det kan fint gå an om en ikke tviholder på å løpe hjem til grotten sin og sine stive vante rammer.

Folk gjør som de vil, bli med eller la være. Det er ingen tvang. Du står vel helt fritt til å gjlre med din fritid som du ønsker. Men i dette landet hvor ensomhet er en av de tingene som stjeler livskvalitet fra mennesker så er ikke det at kolleger samles på fritiden det aller største problemet med menneskeheten.

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da... noen finner venner på jobb, det er ikke sånn at om man er kollega så er man automatisk en drittperson som det er bortkastet å henge med på fritiden. Noen av mine beste venner har jeg møtt gjennom jobb.

Og det er jo ikke tvang. Som en av dem som gjerne har dratt i gang sosiale greier som lønningpilser og diverse - jeg inviterer jo alle, men det er mange jeg vet ikke kommer, og det er helt greit. Ofte sammenfaller det jo også med de jeg driter i om kommer.

Man inviterer jo for å være inkluderende.. og det er lov å si nei.

Anonymkode: fe9fb...5ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass er det mange på min alder (30 ish) så vi finner jevnlig på ting sammen. Disse personene er ikke bare kollegaer, men også venner for meg. Vi har mye til felles og flere av oss trenger å koble av fra både jobb og småbarn. 

Er det ikke bare fint at noen har det sånn? Hvis du ikke er en av dem som føler det sånn, så blir du heller ikke savnet, for da er du nok ikke så nær de andre. 

Anonymkode: 4a0cd...d1b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...