AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #141 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå ja, det er vel ikke alle tidligpyntere som er snille som lam heller? Jeg har sett skarpe meninger fra begge sider i disse diskusjonene. Nå er det ikke så mye i akkurat denne tråden, men til og med her er det kommentarer om hvor dumt det er med julepynt ut i januar, at tradisjonelle julepyntere bruker stygge farger (rødt og lilla), og at de er gammeldagse som ikke følger med tiden. Anonymkode: fbfb8...745 Fortsett stor forskjell på det og å bli kalt evneveik, dumrian og en idiot. Å kalle farger for stygge mener jeg begge sider av denne diskusjonen får tåle. Alt det du nevner er helt innenfor i en diskusjon om julepynt. Det jeg nevner er ikke innafor. Anonymkode: 091e2...f97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10 timer siden #142 Del Skrevet 10 timer siden Første søndag i advent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #143 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå ja, det er vel ikke alle tidligpyntere som er snille som lam heller? Jeg har sett skarpe meninger fra begge sider i disse diskusjonene. Nå er det ikke så mye i akkurat denne tråden, men til og med her er det kommentarer om hvor dumt det er med julepynt ut i januar, at tradisjonelle julepyntere bruker stygge farger (rødt og lilla), og at de er gammeldagse som ikke følger med tiden. Anonymkode: fbfb8...745 Nå er "Lilla er stygt" et personlig utsagn, ikke et angrep (med mindre man velger å ta det slik), og det med gammeldags var vel et motsvar til noe ufint. Hva er det som gjør at dere til så grader blir provosert over når andre pynter at dere må bruke stygge ord? Anonymkode: 69ce3...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 9 timer siden #144 Del Skrevet 9 timer siden I år er første søndag i ADVENT (julestjerne er synonymt med adventstjerne), 1.desember, så da blir det da. Men vinterlysene (altså ikke julelysene 🤣) ute på verandaen og trappa og slikt.. de går opp 15. november for å bøte mot vinterdepresjon og sur stemning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #145 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 12.55): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Var vel derfor du startet denne tråden, for å se hvor mange som lot seg provosere 🤦♀️. Anonymkode: b5c8e...41a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 9 timer siden #146 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 1.59): Husker jeg stusset kraftig i fjor, når jeg gikk forbi et hus der juletreet sto og lyste ved stuevinduet i november. Jeg forstår dem som synes det kan være mørkt og trist i vintermånedene, men det går da fint å bruke lykter og lys som man har året rundt, trenger ikke henge opp julepynten i oktober for å ha lys rundt seg. Dere som henger opp adventsstjerner og pynter til jul lenge før desember, feirer dere 17. mai en måned eller to før? Det er vel ikke så nøye med tradisjonen? Påskepynten hentes frem i juni? Anonymkode: bed5f...891 Nei for du kan ikke sammenligne med 17 mai etc Jeg har full jul her om ca 1-2 uker... hvorfor..jo fordi jeg koser meg med det. November for meg er før jul tiden. Oh desember går så fort med 2 barn som har avslutniner...juleaktiviter etc... For meg betyr julen mye, og mine barn vi ha opp Juletre i morgen...da de også koser seg med jul i november. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #147 Del Skrevet 8 timer siden Jeg skal ha ferdig julepyntet hus til fredagen før 1 advent. I travle tider betyr det ofte at jeg tar det i en fristund uken før, helgen før om nødvendig. Har alltid elsket stemningen i en julepyntet stue og vil kose meg med det hele desember. Tar det ned 2 juledag kveld eller nærmest mulig det for det skal ikke være julepynt med inn i nyåret 😅 Ikke sånn jeg har vokst opp, men man lager da sine egne vaner og tradisjoner og hvis andre blir fornærmet av at stjernen min ikke følger bibelske tradisjoner så er det deres problem. Jeg gjør som jeg trives med Anonymkode: 2e25c...7b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #148 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skal ha ferdig julepyntet hus til fredagen før 1 advent. I travle tider betyr det ofte at jeg tar det i en fristund uken før, helgen før om nødvendig. Har alltid elsket stemningen i en julepyntet stue og vil kose meg med det hele desember. Tar det ned 2 juledag kveld eller nærmest mulig det for det skal ikke være julepynt med inn i nyåret 😅 Ikke sånn jeg har vokst opp, men man lager da sine egne vaner og tradisjoner og hvis andre blir fornærmet av at stjernen min ikke følger bibelske tradisjoner så er det deres problem. Jeg gjør som jeg trives med Anonymkode: 2e25c...7b3 Akkurat slik jeg føler det. Jeg nyter å komme hjem i desember, se huset julepyntet, kjenne på stemningen. Kunne roe ned i helgene, lage julemat. Virkelig ta inn førjulstiden. Husker jeg fra ung alder ikke likte å komme hjem til jul i januar, det føltes bare feil. Vår tradisjon er derfor alt ut etter 2.juledag. Så har vi nyttårspynt (samt treet) noen dager til. 1.Januar tar jeg reset på hele huset, fjerner siste rest av pynt, og kjører ren januar med hus uten pynt, før vi er i gang igjen med fastelavn, påske, 17.mai, bursdager, vårblomster, og alt. Anonymkode: 69ce3...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #149 Del Skrevet 7 timer siden Påske er min favoritt høytid. Etter å ha lest her, vurderer jeg å finne frem påskepynten nå 😃. Det er jo liksom ingenting som heter tradisjoner lenger. Og da forventer jeg at butikkene har masse lammelår, gule lys, påskepynt, påskemarsipan osv. Er bare ca 5 mnd til påske, så jeg syns det er på tide å komme igang 😉 Anonymkode: 6b92c...33d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #150 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal ha ferdig julepyntet hus til fredagen før 1 advent. I travle tider betyr det ofte at jeg tar det i en fristund uken før, helgen før om nødvendig. Har alltid elsket stemningen i en julepyntet stue og vil kose meg med det hele desember. Tar det ned 2 juledag kveld eller nærmest mulig det for det skal ikke være julepynt med inn i nyåret 😅 Ikke sånn jeg har vokst opp, men man lager da sine egne vaner og tradisjoner og hvis andre blir fornærmet av at stjernen min ikke følger bibelske tradisjoner så er det deres problem. Jeg gjør som jeg trives med Anonymkode: 2e25c...7b3 Januar-delen er for meg den beste delen av jula. Det er så hyggelig å komme hjem til julepyntet hus og vite at jeg ikke behøver å stresse med noen ting, nå er det bare å nyte 🤩 Anonymkode: 89e1f...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #151 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Påske er min favoritt høytid. Etter å ha lest her, vurderer jeg å finne frem påskepynten nå 😃. Det er jo liksom ingenting som heter tradisjoner lenger. Og da forventer jeg at butikkene har masse lammelår, gule lys, påskepynt, påskemarsipan osv. Er bare ca 5 mnd til påske, så jeg syns det er på tide å komme igang 😉 Anonymkode: 6b92c...33d Det er jo lammesesong. Lammet til påske ligger allerede i fryser. Om du også føler for å pynte så gjør du jo det Anonymkode: 69ce3...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #152 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo lammesesong. Lammet til påske ligger allerede i fryser. Om du også føler for å pynte så gjør du jo det Anonymkode: 69ce3...74d Anonymkode: 60744...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4 timer siden #153 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 12.02): Venter dere helt til 1. desember? Anonymkode: 091e2...f97 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4 timer siden #154 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Akkurat slik jeg føler det. Jeg nyter å komme hjem i desember, se huset julepyntet, kjenne på stemningen. Kunne roe ned i helgene, lage julemat. Virkelig ta inn førjulstiden. Husker jeg fra ung alder ikke likte å komme hjem til jul i januar, det føltes bare feil. Vår tradisjon er derfor alt ut etter 2.juledag. Så har vi nyttårspynt (samt treet) noen dager til. 1.Januar tar jeg reset på hele huset, fjerner siste rest av pynt, og kjører ren januar med hus uten pynt, før vi er i gang igjen med fastelavn, påske, 17.mai, bursdager, vårblomster, og alt. Anonymkode: 69ce3...74d Har du egen nyttårspynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå