AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:28 #121 Del Skrevet mandag kl 07:28 Jeg henger den opp dagen før første søndag i advent (ev 30 november om 1. desember kommer først) og tenner den dagen etter. Men jeg blir hverken sur, passiv aggressiv eller driver med personangrep fordi andre henger den opp tidligere. Helt utrolig hvor provosert folk kan bli over andres valg. Å svare slik mange har gjort i denne tråden er drøyt mtp at det kun gjelder julepynt. Anonymkode: 171c3...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet mandag kl 07:41 #122 Del Skrevet mandag kl 07:41 1. desember. Tar ned julepynten første eller andre helga etter nyttårsaften, alt ettersom hvilken dag nyttårsaften er på. Pleier å gjemme unna en liten nisse halvveis åpenlyst, for å se hvor lang tid det tar resten av familien å se den. Et år fant de den etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:59 #123 Del Skrevet onsdag kl 00:59 Husker jeg stusset kraftig i fjor, når jeg gikk forbi et hus der juletreet sto og lyste ved stuevinduet i november. Jeg forstår dem som synes det kan være mørkt og trist i vintermånedene, men det går da fint å bruke lykter og lys som man har året rundt, trenger ikke henge opp julepynten i oktober for å ha lys rundt seg. Dere som henger opp adventsstjerner og pynter til jul lenge før desember, feirer dere 17. mai en måned eller to før? Det er vel ikke så nøye med tradisjonen? Påskepynten hentes frem i juni? Anonymkode: bed5f...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet onsdag kl 03:13 #124 Del Skrevet onsdag kl 03:13 Har adventstjerne (i entall) Henger opp 1 søndag i advent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet onsdag kl 03:27 #125 Del Skrevet onsdag kl 03:27 Jeg har tatt fram juletreet mitt. Orker ikke å vente rett å slett. Mulig jeg feirer jul tidligere også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:33 #126 Del Skrevet onsdag kl 03:33 Hmmmmmm skrev (5 minutter siden): Jeg har tatt fram juletreet mitt. Orker ikke å vente rett å slett. Mulig jeg feirer jul tidligere også Jeg tror du er inne på noe, gjengen som ikke klarer å vente til høytiden er her kommer nok til å begynne å feire jul 1. desember "fordi det er såå koselig!" 😂 Anonymkode: 87e81...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:27 #127 Del Skrevet onsdag kl 06:27 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Husker jeg stusset kraftig i fjor, når jeg gikk forbi et hus der juletreet sto og lyste ved stuevinduet i november. Jeg forstår dem som synes det kan være mørkt og trist i vintermånedene, men det går da fint å bruke lykter og lys som man har året rundt, trenger ikke henge opp julepynten i oktober for å ha lys rundt seg. Dere som henger opp adventsstjerner og pynter til jul lenge før desember, feirer dere 17. mai en måned eller to før? Det er vel ikke så nøye med tradisjonen? Påskepynten hentes frem i juni? Anonymkode: bed5f...891 Hadde ikke brydd meg om andre gjorde det, i alle fall, slik anti-folket gjør i denne tråden 😅 Uansett. Fastelavensneket er gjerne oppe to ukers tid. 17.mai har vi kun flagg oppe på selve dagen. Påske pynter jeg så smått til noen dager før selve påskeuka. Høstpynt med innslag av halloween er gjerne oppe to-tre ukers tid. Plukker først bort gresskar og slik når jeg erstatter med julepynt. Anonymkode: 69ce3...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:10 #128 Del Skrevet onsdag kl 08:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror du er inne på noe, gjengen som ikke klarer å vente til høytiden er her kommer nok til å begynne å feire jul 1. desember "fordi det er såå koselig!" 😂 Anonymkode: 87e81...0a0 Altså, det har jo skjedd et klart skifte de siste ti årene, der stadig flere velger å feire amerikansk jul uten en adventstid. Men enda et nytt skifte har begynt å komme frem, og det er at adventstiden har begynt å komme tilbake, men på et tidligere tidspunkt. I USA varer "Holiday season" tradisjonelt fra siste torsdag i november (Thanksgiving) og til nyttårsaften, men hvis jeg skal tro mine amerikanske slektninger har mange begynt å inkludere Halloween inn i "Holiday season". HAlloween har for mange blitt startskuddet for en form for adventstid, før sesongen starter for fullt. Også i Sverige har dette bredt om seg, og "Novent" (kombinasjon av november og advent) blitt en trend som nå også forsøkes innføres i Norge. Personlig foretrekker jeg den tradisjonelle norske julefeiringen, men jeg klarer ikke å bli irritert for at noen velger å lage seg andre tradisjoner. Anonymkode: fbfb8...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:21 #129 Del Skrevet onsdag kl 08:21 I år er det en no-brainer. 1.søndag i advent eller 1. desember, i år 1.desmeber som er 1.søndag i advent. Det kan verken være tidligere eller senere enn det. Anonymkode: 93c6a...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet onsdag kl 08:56 #130 Del Skrevet onsdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 12.02): Venter dere helt til 1. desember? Anonymkode: 091e2...f97 Jeg henger det opp første advent - som i år er 1. desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet onsdag kl 09:01 #131 Del Skrevet onsdag kl 09:01 1. søndag i advendt, som i år er 1/12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet onsdag kl 09:03 #132 Del Skrevet onsdag kl 09:03 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 12.02): Venter dere helt til 1. desember? Anonymkode: 091e2...f97 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:16 #133 Del Skrevet onsdag kl 12:16 Nå har jeg ikke julestjerne i vinduet, men en lyskrans. Men jeg henger opp når jeg har lyst på noe mer hygge. Gjerne en uke eller to før desember. Om noen provoseres eller okker seg av det bryr jeg meg ikke om, men har aldri fått noen klager😄 Anonymkode: 84e57...f97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:36 #134 Del Skrevet onsdag kl 12:36 Merkelig hvordan vi som pynter tidlig ikke lar oss provosere av at naboen har treet oppe til langt ut i januar. Eller at vi er på besøk hos folk som har pyntet med lilla 😂 Synes alle kan gjøre det på sin måte, jeg. Anonymkode: 69ce3...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:38 #135 Del Skrevet onsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Merkelig hvordan vi som pynter tidlig ikke lar oss provosere av at naboen har treet oppe til langt ut i januar. Eller at vi er på besøk hos folk som har pyntet med lilla 😂 Synes alle kan gjøre det på sin måte, jeg. Anonymkode: 69ce3...74d Det ville jo være rart å bli provosert over at noen ikke endrer måten å feire jul på, men det er mange som ler av de som fortsatt pynter med lilla og ikke tar ned all julepynt før nyttårsaften. Anonymkode: 89e1f...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet onsdag kl 14:45 #136 Del Skrevet onsdag kl 14:45 Har tent utelenker med lys i allerede, også tenner vi julelysene 1.november- både inne og ute Andre får gjøre sånn som de ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:08 #137 Del Skrevet onsdag kl 15:08 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det ville jo være rart å bli provosert over at noen ikke endrer måten å feire jul på, men det er mange som ler av de som fortsatt pynter med lilla og ikke tar ned all julepynt før nyttårsaften. Anonymkode: 89e1f...ea6 Ingen i denne tråden i alle fall? De som pynter tidlig forklarer bare hva de gjør. De som går for lilla, lille julaften, og 13. dag jul, sier at andre ødelegger julestemningen for dem. Anonymkode: 69ce3...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:59 #138 Del Skrevet onsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen i denne tråden i alle fall? De som pynter tidlig forklarer bare hva de gjør. De som går for lilla, lille julaften, og 13. dag jul, sier at andre ødelegger julestemningen for dem. Anonymkode: 69ce3...74d Kom igjen i januar og se hvem som kommenterer da. Anonymkode: 89e1f...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:25 #139 Del Skrevet onsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kom igjen i januar og se hvem som kommenterer da. Anonymkode: 89e1f...ea6 Har vært her i 13 år. Juletrådene er fullstendig døde i januar. Anonymkode: 69ce3...74d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #140 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ingen i denne tråden i alle fall? De som pynter tidlig forklarer bare hva de gjør. De som går for lilla, lille julaften, og 13. dag jul, sier at andre ødelegger julestemningen for dem. Anonymkode: 69ce3...74d Nå ja, det er vel ikke alle tidligpyntere som er snille som lam heller? Jeg har sett skarpe meninger fra begge sider i disse diskusjonene. Nå er det ikke så mye i akkurat denne tråden, men til og med her er det kommentarer om hvor dumt det er med julepynt ut i januar, at tradisjonelle julepyntere bruker stygge farger (rødt og lilla), og at de er gammeldagse som ikke følger med tiden. Anonymkode: fbfb8...745 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå