AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #21 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Så gjør det da, så kan folk tenke at "der har vi en dumrian som ikke greier å følge med på kalenderen en gang". Men det gjør jo ikke noe. Bare heng opp, du! Anonymkode: 486a8...49d 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #22 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Småbarnsmentaliteten er grodd fast i deg ser jeg, sjarmerende. Men uansett, er vel bare å henge opp den stjerna når du vil. Jeg venter til desember og lever godt med det, hva andre velger å gjøre får være opp til dem. Anonymkode: 260ac...5b0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #23 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor klarer du ikke å vente? Hva er problemet med å holde på tradisjoner? Helt uforståelig for meg. Nå for tiden feirer jo enkelte jul i 2 mnd. Anonymkode: 6b92c...33d Fordi det er mørkt og trist i desember uten julestjerner. Og det første søndag i advent treffer litt sent slik at jeg får færre dager med julestjernene oppe. I romjulen er jeg vekke. Tradisjoner endrer seg uansett! Men å starte to måneder før jul synes jeg blir for voldsomt, men det er pga. jeg blir lei. Ikke pga. tradisjoner.. Anonymkode: 091e2...f97 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 26. oktober 2024 #24 Del Skrevet 26. oktober 2024 Første søndag i advent 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #25 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Du har stillt et spm til oss hva vi gjør, du spør ikke oss hva vi mener du skal gjøre. Heng adventstjerernen opp i juni for min del, det er kun du som driter deg loddrett ut med det. Og fremstår som en drittunge som ikke evner å ha tålmodighet med noe som helst. Eventuelt at du har alzheimer og ikke kan kalenderen. Men det står du jo helt fritt til å gjøre om du mener det gir deg glede. Kjør på. Vi bare tror du er litt skrullete og dement men you do you Anonymkode: bcf25...aa9 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #26 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Du spør, men har lyst til å provosere de som gir deg svar? Voksent Anonymkode: b30c2...47e 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #27 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når dere skriver sånt som dette får jeg bare enda mer lyst til å henge dem opp en uke før. Siden det er så provoserende for folk🤣 Ts Anonymkode: 091e2...f97 Begynner du åpne adventskalender i november også da? Anonymkode: ae2bc...983 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #28 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spør, men har lyst til å provosere de som gir deg svar? Voksent Anonymkode: b30c2...47e Det var svarene som var provoserende. Ikke at folk henger den opp 1 søndag, om jeg forstår ts rett. Så noen skrive, de henger den opp da fordi de ikke er evneveike. Er ikke det i overkant dramatisk? Adventsstjerner er så vidt ikke stjerner lengre en gang. Mine ser ut som blomster eller noe engle saker. Anonymkode: dd702...f88 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #29 Del Skrevet 26. oktober 2024 Henger den ikke opp før første søndagen i advent. Jeg liker å holde på tradisjoner. Jeg synes også det er mørkt og trist i november så jeg tenker å kjøpe ett annet lys jeg kan pynte med i mellomtiden som ikke er julete, men koselig. Jeg absolutt elsker julen!! Pynter likevel ikke juletreet før lille julaften. Anonymkode: 267a0...f5a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #30 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg vurderer en uke før denne gangen. Første søndag i advent treffer så sent.. vil ha tid med julestjernene mine. Ts Anonymkode: 091e2...f97 Når tar du dem ned igjen da? Tradisjonelt henger den oppe til hellige-tre-kongersdag (6.januar) eller til 20.dag (13.januar), men jeg ser at mange av de som henger dem tidlig opp også tar dem tidlig ned. Anonymkode: fbfb8...745 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #31 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når tar du dem ned igjen da? Tradisjonelt henger den oppe til hellige-tre-kongersdag (6.januar) eller til 20.dag (13.januar), men jeg ser at mange av de som henger dem tidlig opp også tar dem tidlig ned. Anonymkode: fbfb8...745 Tar dem ned rett etter nyttår. Når ferien er over og jeg er tilbake på jobb skal jeg inn i nye og bedre rutiner og vil tenke på annet enn jul. Ingen julesnacks eller julekalender på TV-en. Tror dette er en generasjonsgreie. Ingen i min generasjon som har julepynten oppe stort lengre. Anonymkode: 091e2...f97 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #32 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var svarene som var provoserende. Ikke at folk henger den opp 1 søndag, om jeg forstår ts rett. Så noen skrive, de henger den opp da fordi de ikke er evneveike. Er ikke det i overkant dramatisk? Adventsstjerner er så vidt ikke stjerner lengre en gang. Mine ser ut som blomster eller noe engle saker. Anonymkode: dd702...f88 Nettopp. Kalt evneveik og dumrian pga noen julestjerner som henges opp 7 dager før tiden🤣 Å nei!! Hvordan skal det gå med samfunnet vårt og dagens unge?! Anonymkode: 091e2...f97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 26. oktober 2024 #33 Del Skrevet 26. oktober 2024 uff tenke at jeg skulle slappe av med litt god lesning og ser her at jeg er evneveik, har dement og ikke kan kalenderen. Tror jeg må ta meg en tur til lege på Mandag, dette var nyheter for meg. Tør ialfall ikke si når jeg henge den opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #34 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg henger de opp første søndag i advent. Men jeg har noen lyslenker som ikke er noe julepreg over som jeg legger i vinduskarmene bl.a. De kan lyse hele høsten og vinteren. Anonymkode: f6141...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #35 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Kalt evneveik og dumrian pga noen julestjerner som henges opp 7 dager før tiden🤣 Å nei!! Hvordan skal det gå med samfunnet vårt og dagens unge?! Anonymkode: 091e2...f97 Hva med tradisjonene! *stemmen til læreren i tre nøter til askepott* 😵💫😂 Anonymkode: dd702...f88 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 26. oktober 2024 #36 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg pynter først og fremst når det passer meg best tidsmessig, men ønsker alltid å ha adventspyntet hus senest 01.desember. Unaturlig å starte på adventskalender uten å ha adventspyntet hus. Så er det sen advent pynter jeg gjerne helgen før. Samme hvis jeg har jobbehelg eller er bortreist 1. adventshelgen, siden jeg vil kose meg med det og nyte prosessen, ikke stresse 👌 Så pynte 1.søndag i advent skjer hvis den søndagen er senest 1.desember, og ikke jobbehelg. Hvis ikke blir det hengt opp tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #37 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stjernen tilhører advent og henges opp ved start på advent. Det er jo den ledestjernen som folk fulgte for å finne veien frem til stallen der Jesus ble født. Advent er den ventetiden og forberedelsestiden før Jesus blir født. En tid preget av forventinger om det store som skal skje. Vi bruker også adventslysestake med fire lys, et lys for hver søndag i advent, som tennes et og et frem til alle fire lys er tent den 4. søndag i advent. Julekalendre er et produkt av samme tanke som adventslysene, en nedtelling til den store dagen hvor Jesu fødsel skal feires. Den lilla fargen som brukes i advent er også kirkens adventsfarge som presten bærer. Til jul skifter fargen til rødt, og presten skifter også farge til rødt. Når vi kommer til jul, finner vi adventstjernen igjen på toppen av de fleste juletrær. Ser stadig mer at advent blir borte, og så starter man rett på jul, noen allerede i oktober. Jeg synes det er en trist utvikling. Anonymkode: 015be...6ba Men hvorfor er det trist? Jeg er ikke kristen. Jeg pynter treet midt i desember. Jeg setter opp litt julepynt i det halloween er over. Julestjerner og annen lyspynt inne når det nærmer seg desember. Jeg blir jo likevel ikke trist over at du gjør ting annerledes? Er det ikke tyngende å føle så mye i forhold til hva andre mennesker gjør, i stedet for å bare være lykkelig med egne tradisjoner? Anonymkode: 69ce3...74d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #38 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Begynner du åpne adventskalender i november også da? Anonymkode: ae2bc...983 Mange har åpnet hele kalenderen allerede, på en gang Er ganske vanlig nå, med beautykalendere. Om du leser trådene om disse. Anonymkode: 69ce3...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #39 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nettopp. Kalt evneveik og dumrian pga noen julestjerner som henges opp 7 dager før tiden🤣 Å nei!! Hvordan skal det gå med samfunnet vårt og dagens unge?! Anonymkode: 091e2...f97 Dagens unge klarer ikke å vente på noen verdens ting 😃. De vil ha adventstjerne opp lenge før advent, starte jula i november, ha forskudd på arv lenge før foreldre dør, osv.... Anonymkode: 6b92c...33d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #40 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dagens unge klarer ikke å vente på noen verdens ting 😃. De vil ha adventstjerne opp lenge før advent, starte jula i november, ha forskudd på arv lenge før foreldre dør, osv.... Anonymkode: 6b92c...33d Ikke meg du siterer. Men jeg er nesten 50. Og starter julepyntingen og julematen i desember. Og rydder ned alt noen dager før nyttår Anonymkode: 69ce3...74d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå