Gå til innhold

Hvordan spørre venninne om vi skal ha barn sammen?

Majer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 10.14):

Fikk det spørsmål av en venn. Det er helt seriøst det kvalmeste og mest motbydelige spørsmålet jeg noensinne har fått. Det er ikke noe man bare foreslår fordi man synes det hadde vært en fin løsning. Fy faen. 

Anonymkode: ee0b6...142

Hvorfor er det så ille at 2 voksne samarbeider om å få en kjernefamilie? 2 voksne som er venner og kjenner hverandre godt? Hva er så ille med dette fremfor alle de som ligger rundt og har barn med flere forskjellige eller får barn etter kort tids forhold for deretter å slå opp med hverandre? Eller alle de som går på byen for å bli gravide alenemødre?

Jeg som barnløs kvinne kunne fint gjort dette med en annen person som virkelig ønsker et barn. MÅ man være i et forhold for å få barn sammen? Bedre å få det med en venninne han har hatt i 12 år enn en han har vært sammen med i kort tid som mange andre gjør.

Til TS så foreslår jeg at du først tester vannet litt som du har fått tips om av andre for deretter å spørre. Ellers så finnes det sider som feks medforeldre.no (tror jeg adressen er) der man kan møte andre i samme båt. 

Vi er i 2024 og familier kommer i alle former, følg med i tiden istedenfor å sitte å ruge på gamle fordommer.

Anonymkode: a05e3...2a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 19.10):

Og så kommer barnet og så går det to-tre år. 
Mor til barnet går inn i et fast forhold,  og vil skaffe seg familie sammen med mannen sin. 
Hvordan blir det da ? 
En sånn situasjon går det an å tenke seg til FØR en lanserer idéen om å lage barn sammen. 
Kanskje barnefar også får en partner som har sine meninger om fremtiden ?  
Handler dette om en homofil mann som har en lesbisk venninne ? 

Anonymkode: c1303...f54

Jeg regner med at hun da har sex med den nye mannen sin og at de får et barn sammen? Så har hun 1 med TS og en med den nye?....

Altså, det er vel sånne ting de kommer til å sette regler rundt..alle tenkelige scenarioer som kan ha påvirkning vil nok bli diskutert så du kan nok ta de helt med ro🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer til å synes du er psycho, men det synes hun kanskje allerede? 

Anonymkode: 7a20d...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 27.10.2024 den 9.42):

Uansett hvordan han formulerte seg? I såfall hvorfor? Dette er ikke ment som kritikk, men nysgjerrighet 

Hva tror du det kommer av? 

Like over tredve. Vi ble kjent for tolv år siden, men har i de fleste årene bodd på hver vår kant av landet 

Om dere bor så langt unna hverandre blir det vanskelig med barna. Kommer det til å skje igjen? 

Anonymkode: 5023b...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke, tenker nå jeg. Jeg er ganske direkte av meg, så jeg hadde vel bare spurt rett ut. Men «normale folk» foretrekker visst mer hinting, så sikkert lurt å gjøre som de andre foreslår. 

De som sier det er sykt, psyko, feil og ødeleggende for vennskapet skjønner jeg imidlertid ingenting av. Må være et dårlig vennskap som ikke tåler sånt. 

Anonymkode: cc71a...8de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man opplever et vennskap som er så nært at det føles mulig og aktuelt å vurdere å dele et så enormt og bindende ansvar, både juridisk og emosjonelt, som det å få barn sammen er, kjenner man vel også den andre såpass godt at man har en viss anelse om hvordan noe sånt vil bli mottatt? Vil det være et spørsmål som kommer fullstendig ut av det blå og som en potensielt sjokkerende overraskelse, er det grunn god nok til å la det ligge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (På 27.10.2024 den 9.42):

Uansett hvordan han formulerte seg? I såfall hvorfor? Dette er ikke ment som kritikk, men nysgjerrighet 

Hva tror du det kommer av? 

Like over tredve. Vi ble kjent for tolv år siden, men har i de fleste årene bodd på hver vår kant av landet 

De fleste damer ønsker ikke gå inn fo å bli alenemor, de fleste som ønsker barn ønsker familie. Og det er virkelig ikke større sjanse for at du som "kompis-pappa" stiller mer opp når du eller henne går inn i ett seriøst forhold, enn om dere hadde vært kjærester i utgangspunktet og deretter gått fra hverandre.

Og det du spør om er "hei, vi skal ikke lage ett barn av praktiske årsaker istedet for kjærlighetsbarn"? Vil det si at du ikke har troa på at hun kan finne seg en bra mann og få ett kjærlighetsbarn?  Eller vil det si at du ønsker barn uten å måtte risikere ta ansvar på fulltid? Du vil bare har barnet når det passer deg?

Anonymkode: e2fc3...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg regner med at hun da har sex med den nye mannen sin og at de får et barn sammen? Så har hun 1 med TS og en med den nye?....

Altså, det er vel sånne ting de kommer til å sette regler rundt..alle tenkelige scenarioer som kan ha påvirkning vil nok bli diskutert så du kan nok ta de helt med ro🙂

Du ser det bare fra en kant , og det er den som vil forhandle seg frem til noen å få barn med. 
Mulig at jeg er naiv, men å tro at dette vil passe for en av sine venner fordi at en synes det er en god idé er er merkelig.

Anonymkode: c1303...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun utrykt ønske om barn ? Er hun i en alder der hun ikke har all verdens tid ? Ønsker du en familie så sats heller på et fast forhold/ekteskap med en dame. Finner du ikke noen dame i vårt lille land med lavt folketall så se ut over grensene. Se til Ukraina eller Filippinerne som har kultur som ligner vårt.

Anonymkode: 54147...d45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 26.10.2024 den 22.01):

Kjenner flere som har gjort det med stor suksess. Men hvordan det går med de som gjør dette avhenger jo av tusen millioner faktorer.

Flere faktisk? Jwg kjenner ingen

Anonymkode: aa211...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Flere faktisk? Jwg kjenner ingen

Anonymkode: aa211...d6e

Jeg har mange homofile og single kvinner i sene 30- og tidlig 40-årene i omgangskretsen. Da gagner det begge at de får barn sammen, enn at kvinnen må bruke hundre tusen på å dra til Danmark og mannen må bruke en million på surrogat i USA.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 31.10.2024 den 10.00):

Jeg har mange homofile og single kvinner i sene 30- og tidlig 40-årene i omgangskretsen. Da gagner det begge at de får barn sammen, enn at kvinnen må bruke hundre tusen på å dra til Danmark og mannen må bruke en million på surrogat i USA.

Og de har delt ansvar for barnet? Har de 50/50 samvær?

Anonymkode: e2fc3...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...