Gå til innhold

Hvordan spørre venninne om vi skal ha barn sammen?

Majer

Anbefalte innlegg

Hvordan spørre venninne om vi skal ha barn sammen? Jeg leser ofte om hvordan tidsklemma gjør det vanskelig å ha barn på heltid. Skilsmissetallene er såpass høye at jo mindre begge parter innehar parametre som øker sannsynligheten for et livslangt samliv, så er det ikke hensiktsmessig å forsøke. Da risikerer man at det går utover barnet. Mye bedre at foreldrene er venner fra starten og avtaler regler før ungen i det hele tatt er unnfanget

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget sært å spørre om. Er du sikker på at du er så god venn med denne damen? Ikke gjør det. Jeg hadde avsluttet vennskapet. Beklager.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm. Er dette noe hun hadde vært interessert i da? Du kjenner din venninne best, men jeg kjenner ingen som vil dette

Anonymkode: 0c9a4...270

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har gjort det med stor suksess. Men hvordan det går med de som gjør dette avhenger jo av tusen millioner faktorer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke, er jo mange homofile som gjør det slik. Og når dere på hver deres kant ikke finner en partner så kan det jo være hun tar i mot tilbudet ditt.

Anonymkode: 97187...6c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en generell prat om barn først, og se om det er noe hun i det hele tatt ønsker seg. Prøv å få fram om hun er satt på å ha "kjernefamilie", om hun synes det høres skummelt ut å få barn utenfor et forhold etc. 

Fortell så at du har begynt å ønske deg barn, og ikke nødvendigvis vil vente på "den rette" til å skape en kjernefamilie. 

Du kan også prate om at du synes det høres så fint ut det noen homofile par har, med to familier som deler ansvaret for et barn. 

🤷‍♀️

Du må nesten bare lodde stemningen litt.

Anonymkode: a5175...db3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashley jackson skrev (16 timer siden):

Meget sært å spørre om. Er du sikker på at du er så god venn med denne damen? Ikke gjør det. Jeg hadde avsluttet vennskapet. Beklager.

Uansett hvordan han formulerte seg? I såfall hvorfor? Dette er ikke ment som kritikk, men nysgjerrighet 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Umm. Er dette noe hun hadde vært interessert i da? Du kjenner din venninne best, men jeg kjenner ingen som vil dette

Anonymkode: 0c9a4...270

Hva tror du det kommer av? 

Kvalitet skrev (22 timer siden):

Hvor gamle er dere og hvor lenge har vennskapet vart? 

Like over tredve. Vi ble kjent for tolv år siden, men har i de fleste årene bodd på hver vår kant av landet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et viktig vennskap for deg, så spør du ikke om dette. I det du spør om dette vil vennskapet forandre seg, det er helt sikkert. Sjansen er liten for at dette er noe hun ønsker, statistisk sett. 

Vet du om dette er noe hun kunne tenkt seg? Altså få et barn med en venn? Det bør du finne ut av først, men ikke spørre direkte. Kom inn på det under en samtale.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (1 minutt siden):

Vet du om dette er noe hun kunne tenkt seg? Altså få et barn med en venn? Det bør du finne ut av først, men ikke spørre direkte. Kom inn på det under en samtale.

Dette ille jeg gjort

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (24 minutter siden):

men har i de fleste årene bodd på hver vår kant av landet 

da kjenner du henne vel ikke egentlig på godt og vondt? Du har ikke opplevd henne i hverdagen. Hvilke egenskaper har hun som gjør at du mener hun vil bli en god mor på deltid? 

Anonymkode: 86790...995

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det spørsmål av en venn. Det er helt seriøst det kvalmeste og mest motbydelige spørsmålet jeg noensinne har fått. Det er ikke noe man bare foreslår fordi man synes det hadde vært en fin løsning. Fy faen. 

Anonymkode: ee0b6...142

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet 

Anonymkode: af694...602

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør som en spøk og se hvordan den lander og ta det derfra. "Ha, ha, ha...med min fantasi og dine formuleringsevner burde vi lagd et barn sammen. Det hadde garantert blitt en suksessforfatter!" Sier hun at det er den dårligste ideen du noen gang har hatt, så går du ikke videre. Sier hun at det sikkert hadde blitt et både vakkert og vellykket barn så fleiper dere om det en stund til og så kan du begynne å snakke om at dette antagelig er det nærmeste du kommer til å få et faktisk barn og så ser du an. Du må ha alle antenner ute og være langt mer opptatt av hva hun svarer og hvordan hun svarer enn av hva du selv skal og vil si for å ikke ev. ødelegge et godt vennskap. Jeg hadde ikke rygget om en av mine mannlige venner hadde spurt den gangen jeg var singel, men det kommer jo an på hvor trygt og sterkt dette vennskapet var i utgangspunktet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk det spørsmål av en venn. Det er helt seriøst det kvalmeste og mest motbydelige spørsmålet jeg noensinne har fått. Det er ikke noe man bare foreslår fordi man synes det hadde vært en fin løsning. Fy faen. 

Anonymkode: ee0b6...142

Man må vel ta utgangspunkt i det man tenker er den fineste og mest realistiske løsningen. Hører om mange alvorlige samlivsbrudd og tidsklemma. Begge deler kan unngås med "min" løsning

AuroraB skrev (6 timer siden):

Spør som en spøk og se hvordan den lander og ta det derfra. "Ha, ha, ha...med min fantasi og dine formuleringsevner burde vi lagd et barn sammen. Det hadde garantert blitt en suksessforfatter!" Sier hun at det er den dårligste ideen du noen gang har hatt, så går du ikke videre. Sier hun at det sikkert hadde blitt et både vakkert og vellykket barn så fleiper dere om det en stund til og så kan du begynne å snakke om at dette antagelig er det nærmeste du kommer til å få et faktisk barn og så ser du an. Du må ha alle antenner ute og være langt mer opptatt av hva hun svarer og hvordan hun svarer enn av hva du selv skal og vil si for å ikke ev. ødelegge et godt vennskap. Jeg hadde ikke rygget om en av mine mannlige venner hadde spurt den gangen jeg var singel, men det kommer jo an på hvor trygt og sterkt dette vennskapet var i utgangspunktet. 

Veldig godt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes desverre altfor mange barn med aleneforeldre. Ikke lag flere av de. Barn trenger den gode gamle kjernefamilien med en mor og en far som holder sammen og skaper gode rammer.

Anonymkode: 7eaae...d7b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvilket kjønn er du?

Jeg foreslår at du sier til henne at du tenker på å kanskje registrere deg på Medforeldre. Også kan du jo fortelle din bakgrunn for at du ønsker å få barn utenom et romantisk kjærlighetsforhold, slik som du beskrev over her. Da får du høre hennes holdning til en sånn idé, om hun i det hele tatt kunne tenke seg et barn utenom et romantisk kjærlighetsforhold, også kan du ta det derfra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer barnet og så går det to-tre år. 
Mor til barnet går inn i et fast forhold,  og vil skaffe seg familie sammen med mannen sin. 
Hvordan blir det da ? 
En sånn situasjon går det an å tenke seg til FØR en lanserer idéen om å lage barn sammen. 
Kanskje barnefar også får en partner som har sine meninger om fremtiden ?  
Handler dette om en homofil mann som har en lesbisk venninne ? 

Anonymkode: c1303...f54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør ikke rett ut, du undersøker hva hun tenker generelt om folk som får barn utenfor parforhold.

De færreste synes det er en god ide...

Hvis hun mot formodning også synes det kan fungere, så kan du jo gå videre. 

Jeg tipper nok at uansett hvordan du spør så får du samme svaret. 

Anonymkode: 23eff...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...