Gå til innhold

Betale 800+ for julebord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det privat arrangement der det bare er en vennegruppe fra jobb kan en bruke ca 1000. Er det arbeidsgiver som arrangerer for alle så er det 0 (inkl drikke med maten). 

Anonymkode: e2f7d...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med venner, null problem.   Med jobben...  hadde ikke betalt en krone.   Har heldigvis aldri blitt forespurt om det på noen av stedene jeg har jobber. Alt vært ink av mat, drikke og underholdning 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i kommune og vi får absolutt ingen goder ved å jobbe der. Så julebord på 800+ kr går greit så lenge det er frivillig så klart. Det vil uansett bare være noen som kommer til å komme pga prisen. 

Anonymkode: 243d1...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der burde arbeidsgiver budsjettere med, i det minste mat og 1-2 enheter til maten. 

Snakk om et utgifter tilsvarende et par timer per ansatt 

Anonymkode: 5d226...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss91 skrev (11 timer siden):

800kr for julebord er billig, regner med at det er underholdning/ konsert også? 

Det er det garantert ikke.. 

Anonymkode: 83784...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har julebord på kontoret. Svært få kommer.

Anonymkode: 54bb2...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (18 timer siden):

Hvorfor regner du med det? 800,- dekker ikke mat og drikke på en restaurant om man spiser julemat eller en tre-retters.

Regner ikke drikke med i prisen nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sagt "jeg går på jobb for å tjene penger, ikke e bruke penger" det har jeg ikke råd til å prioritere.

Anonymkode: ef4f5...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett brukt 800 kr på julebord ja. Overrasket over motviljen i denne tråden, men klart om folk av prinsipp nekter julebord med mindre det er gratis så er 800 kr mye. Jeg antar det er mat ute på et skikkelig sted, og da er man jo fort oppe i 800 kr. Å betale det for en hyggelig kveld med gode kollegaer er helt problemfritt for min del. Nå jobber jeg fylkeskommunalt, og forventer ikke at pengene der skal gå til fest utenfor arbeidstid. Lunsj i settinger som skjer i jobbtid f.eks forventer jeg derimot at de dekker. Da er det jo obligatorisk å delta. 

Anonymkode: caf01...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommunen, vi må betale selv, mens jobben til mannen spanderer hotell, overnatting, spa + middag og all drikke. Forskjell på privat og kommune. 

Anonymkode: 53387...1ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke jobber i kommunen her ser jeg 😅 Vi betaler alltid for eget julebord, jobben dekker litt. Vi må stå for egen alkohol om vi skal ha det, kommunens penger brukes ikke til slikt. Det jobben dekker pleier å være litt for å leie lokale og kanskje litt til pynt. 

Sommerfest og julebord pleier å komme på rundt 500, vi ser at det er mange som ikke kommer om det blir dyrere enn det. Nå har priser jevnt over økt, så er vanskelig å få fatt i julemat til under 500 pr. pers. 

For 5-600 i egenbetaling til julebord og sommerfest, så er underholdningen som er inkludert noen kolleger som har noe sketsjer eller en quiz eller noe. 

Jeg hadde ikke betalt 800 kr for et julebord, 5-600 er maks. Om drikke var inkludert kunne jeg ha vurdert det

Anonymkode: 84800...918

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange som ikke jobber i kommunen her ser jeg 😅 Vi betaler alltid for eget julebord, jobben dekker litt. Vi må stå for egen alkohol om vi skal ha det, kommunens penger brukes ikke til slikt. Det jobben dekker pleier å være litt for å leie lokale og kanskje litt til pynt. 

Sommerfest og julebord pleier å komme på rundt 500, vi ser at det er mange som ikke kommer om det blir dyrere enn det. Nå har priser jevnt over økt, så er vanskelig å få fatt i julemat til under 500 pr. pers. 

For 5-600 i egenbetaling til julebord og sommerfest, så er underholdningen som er inkludert noen kolleger som har noe sketsjer eller en quiz eller noe. 

Jeg hadde ikke betalt 800 kr for et julebord, 5-600 er maks. Om drikke var inkludert kunne jeg ha vurdert det

Anonymkode: 84800...918

Bra for deg, selv bruker jeg heller 800,- på familie eller ekte venner.

Anonymkode: 54bb2...828

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunalt ansatt her også, og det er ikke snakk om at kommunen betaler julebord. Vi ordner selv, og betaler 300-400kr. 

Anonymkode: c2fb7...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle tatt seg ut om etaten jeg jobber i skulle betalt julebord for alle 6000 ansatte når det ellers må spares i alle ledd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 11.39):

Jeg skal i år arrangere, på kommunal arbeidsplass. Prisene har jo gått opp på alt, men synes dette ble veldig dyrt. Og lurer på hva du hadde vært villig til å betale. Kanskje burde vi samles og gjøre noe helt annet?

Dette er bare maten, drikke kommer i tillegg.

Anonymkode: 1e280...2fb

Hvis det er julebord med jobben hadde jeg ikke ønsket å betale i det hele tatt. Jeg jobber i staten, og nå har ikke vi julebord, men der jeg jobbet tidligere, også staten, hadde vi julebord og det var fullt ut betalt av arbeidsgiver. Det var ikke noe ekstra på noe som helst måte, men hvis alle skal kunne delta kan det i hvert fall ikke koste 800 kroner eller mer. 

Anonymkode: ac981...60b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 1250kr i år, mat og overnatting. Synes det er dyrt.

Anonymkode: b7620...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drar heller på julebord med venner og familie og bruker penger på det. Har fått venner på jobb som jeg fint kan gå ut og spise med, men å betale over 1000kr for å sitte der med sjefen og mange jeg ikke kjenner så godt virker ikke verdt det i disse dager. Jeg er mer enn nok på jobb, og er sosial nok der 😅 Liker best å koble av jobb på fritiden min.

Anonymkode: a9ca7...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut og spise med jobben først, har booket bord med flere retter å velge mellom til litt ulike priser. Kunne velge mellom 1 rett, 2 eller 3.  Jeg gikk for hovedrett og dessert og det ble rundt 700 kroner, så kommer drikke til maten i tillegg.  Var vanskelig å motstå pinnekjøtt, selv om det var en av de dyrere hovedrettene😅 Så det ble det. Vet flere som gikk for forrett eller kun hovedrett, så det var mange muligheter. 

Vi skal fortsette festen et annet sted og da tar man med seg det man selv evt. ønsker av drikke. En grei ordning syns jeg☺️

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss koster det 600 kroner for julebord som arrangeres i kantina på jobben. I tillegg må vi selv lage maten - betaling dekker kun råvarer. Nei takk.

Anonymkode: 8be0b...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos oss koster det 600 kroner for julebord som arrangeres i kantina på jobben. I tillegg må vi selv lage maten - betaling dekker kun råvarer. Nei takk.

Anonymkode: 8be0b...bb6

Hehe, den hørtes vill ut ja.

Får jo en julemiddag ute for ca 400kr..heller det da :) 

Anonymkode: 5561c...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...