Gå til innhold

Vi må ha med egen drikke på julebord.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å ta med et par flasker rødvin av den enkle sorten, typ noen lette italienere elns. 

Anonymkode: 5a392...4f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne tråder er så merkelige. Vi kjenner jo ikke din smak. Du må ta med noe du liker. 

Anonymkode: 17920...aed

• Liker 31
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til vann, beste drikken som finnes ❤️

Anonymkode: ae56a...294

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rusbrus, rødvin, hvitvin, baileys, congnac, whiskey, vodka, tequila, cider, tyrkershots, akevitt , mintoo, champagne , gin, martini.. 

Anonymkode: c084b...668

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slår på trommene i kveld og tar med iskald  Coco cola uten sukker.

Skjer ikke at jeg sponser noen med alkohol

Anonymkode: ccaf5...262

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All tar vel bare med seg alkohol de liker. Det er ikke sånn at du skal kjøpe til noen andre eller noe. Så gå for det du liker. Personlig liker jeg ikke å bli for full på rundt kollegaer så selv om jeg drikker på lønningspils og julebord passer jeg på å ikke bli drita, men stoppe etter et par enheter evt drikke vann i mellom. 

Anonymkode: 93799...e64

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bobler til omtrent alt, så ville tatt med Prosecco eller champagne. Kanskje en liten miniflaske med rødvin også.

Anonymkode: adc74...415

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 11.32):

Tips til alkohol jeg kan ha med? Ikke øl. 

Anonymkode: bec78...29b

Kirsberry, dansk kirsebær-rødvin,passer godt til kjøttmiddag, kjeks eller alene uten mat. Den er kjempegod 😋, og rimelig i pris.😎

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 14.13):

Jeg slår på trommene i kveld og tar med iskald  Coco cola uten sukker.

Skjer ikke at jeg sponser noen med alkohol

Anonymkode: ccaf5...262

På hvilken måte sponser du noen med alkohol når du har med egen drikke?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (11 minutter siden):

Kirsberry, dansk kirsebær-rødvin,passer godt til kjøttmiddag, kjeks eller alene uten mat. Den er kjempegod 😋, og rimelig i pris.😎

Kirsberry er en søt likør som som absolutt ikke passer som drikke til en middag. Hvordan er det mulig å foreslå noe sånt.....

Anonymkode: 10214...c3c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kirsberry er en søt likør som som absolutt ikke passer som drikke til en middag. Hvordan er det mulig å foreslå noe sånt.....

Har prøvd den til kjøttmiddag og passet kjempegodt😋, selv om du kanskje ikke liker den betyr ikke at andre ikke gjør det. Har du prøvd ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polet har fått stort utvalg i plastflasker med skrukork så nå tar jeg kun med med slike flasker når jeg tar med drikken ut av huset.

Anonymkode: 84962...250

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt skeptisk til å bruke den til kjøttmiddag  for første gang ja, men det ble kjempegodt og ingen kræsj av smaker i det hele tatt ,så je ple positivt overrasket. Vetdu av og til må man bare prøve noe nytt, og drite i hva noen måtte mene om det.... befriende. Man må jo prøve det først da før man kan uttale seg negativt om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
fugl fønix skrev (11 minutter siden):

Har prøvd den til kjøttmiddag og passet kjempegodt😋, selv om du kanskje ikke liker den betyr ikke at andre ikke gjør det. Har du prøvd ??

Ja, jeg har fått den servert til ost istedet for portvin. Det fungerte, men den er for søt etter min smak, og jeg har heller aldri hørt om noen som drikker likør til middagsmaten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har fått den servert til ost istedet for portvin. Det fungerte, men den er for søt etter min smak, og jeg har heller aldri hørt om noen som drikker likør til middagsmaten. 

Ja jeg liker ikke portvin, smaken er forskjellig. Mange andre forslag her også som ble gitt som jeg ikke synes passer til middag i det hele tatt. En annen her foreslo baylis og tyrkershots til mat. Det synes ikke jeg passer til mat idet hele tatt,jeg har heller aldri hørt om noen som drikker baylis til middag, er jo søtere den da. Men noen syns sikker det det er ok. En annen her foreslo rusbrus, den blir altfor søt for meg til julebordsmiddag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (1 time siden):

Kirsberry er en dessertvin og den passer virkelig ikke godt til kjøttmiddag. :ler: 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Kirsberry er en dessertvin og den passer virkelig ikke godt til kjøttmiddag. :ler: 

Jo det gjør den faktisk, bare prøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...