Gå til innhold

Mann som kommer med gaver eller gjør ting istedenfor for å snakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har møtt verdens snilleste mann, og jeg føler meg som en utakknemlig og bortskjemt drittunge når jeg føler på de tingene. Han gjør alt og tar ned månen til meg. Vi har nylig blitt kjærester, og hvis det er noe misforståelser eller tegn til diskusjon eller noe, så har han en tendens til å trekke seg bort, så bare faser det ut, det blir liggende. Og det har jo ikke vært store ting som er verdt å krangle over. Etter slike episoder så blir han veldig kjærlig, han kommer med gaver og ting jeg trenger, sender blomster, og sjokolader, og behandler meg som prinsesse og gjør husarbeid eller ting ute. Men jeg savner at vi kan snakke, bli ferdig med ting, gå videre på en måte. En dag gjorde han noe som jeg ble såret over, og jeg ville snakke om det og ha en unnskyldning. Han trakk seg helt vekk og ville ikke snakke om det, men sendte meg en stor bukett dyre blomster og skrev på kort han var veldig glad i meg. Det er jo veldig hyggelig, men jeg føler at det aldri blir løst noe, istedet for unnskyld eller at han sier han gjorde en feil så får jeg ting og godteri, og jeg blir glad for det selvsagt, men det tolker han bare som at ting er bra igjen.. hjelp? 

Anonymkode: c217a...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han vet trolig ikke hvordan han skal si unnskyld eller snakke om det så han prøver andre ting for å gjøre det godt igjen. 

Jeg har også opplevd dette, men jeg endte opp med å føle meg kjøpt og betalt på en måte… det var virkelig ikke bra for meg… 

Du må snakke med han om dette, en gang dere ikke har kranglet eller står midt oppi det. 

Anonymkode: 9b1ad...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ta opp dette. Hvordan skal det gå når livet med sine utfordringer skjer? Dere kan jo ikke vokse sammen om dere ikke aner hvordan løse ting i fellesskap..

Anonymkode: 1d3ad...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om han ikke vil snakke må du vurdere det forholdet, for akkurat nå har du ingen aning om han egentlig er en snill person en gang som respekterer deg, når han bare stikker og kjøper seg ut.

Har han forståelse, samvittighet? Vet du noe om hvor hans egenskaper på slikt ligger an?

Å hva med andre emosjonelle områder? Jeg tror du vil føle deg ensom med noen du ikke kan prate med, kommunikasjon er alt.

Anonymkode: 443e1...5fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn og kvinner har ulike måter å kommunisere på. Dette er eksempel på det. Jeg oppfatter ikke at han "kjøper seg ut" som det blir skrevet. Det er hans måte å si unnskyld på. Og som mann skjønner jeg han godt. 

Noen vil prate ut om ting, andre vil gå videre på andre måter. Hvis partene i et forhold ikke aksepterer disse forskjellene passer man ikke sammen. 

Anonymkode: 9812e...e34

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan reagerer du og snakker til han i konflikter, siden han ikke orker snakke med deg når du krangler? 

Anonymkode: 7d4e6...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min vann var slik. Jeg så det røde flagget, men ignorerte det. Gavene, tjenestene og oppmerksomheten etter slike «jeg ignorerer følelsene dine fordi jeg ikke klarer å snakke om det», - episoder ga seg etter kort tid. Dermed var alt jeg stod igjen med et ekteskap med en mann som konsekvent ikke pratet om noe, ignorerte meg når jeg forsøkte å ta det opp. Og to unger, selvfølgelig, som definitivt ikke gjorde saken noe bedre, for alle vet at når man har barn, så blir det bare enda mer som burde drøftes og samtales om.

og hva gjør en kvinne når mannen nekter å prate eller forholde seg til hennes følelser? Hun pusher mer. Hun gråter fordi hun ikke føler seg sett, hørt, forstått, respektert og prioritert. Og når dette møter mannen, så takler han det fremdeles uten å prate, for det er for vanskelig. Da ignorerer han det enda mer eller finner frem den eneste følelsen han klarer å kjenne på; nemlig sinne. 

jeg ville definitivt lagt godt merke til dette røde flagget og adressert det så tidlig som mulig.

Anonymkode: 67bf8...498

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viktigste for meg i et forhold et kommunikasjon.

Blomster betyr ikke en dritt om vi ikke har det grunnleggende fundamentet som gode samtaler og tillit.

Anonymkode: 0433c...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn og kvinner har ulike måter å kommunisere på. Dette er eksempel på det. Jeg oppfatter ikke at han "kjøper seg ut" som det blir skrevet. Det er hans måte å si unnskyld på. Og som mann skjønner jeg han godt. 

Noen vil prate ut om ting, andre vil gå videre på andre måter. Hvis partene i et forhold ikke aksepterer disse forskjellene passer man ikke sammen. 

Anonymkode: 9812e...e34

Om det ikke prates om, går dere ikke videre. Konflikten er der av en grunn.

Å prate er å klarere at noe er forstått, om han kjøper seg ut, forsto han aldri.

Å ikke kunne si unnskyld er en dårlig egenskap og hvor mye bryr en seg da? Samme med gode ord. Men jeg er veldig kommunikativ og trenger en pratende mann. 

Anonymkode: 443e1...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...