Gå til innhold

400.000kr for en bachelor, verdt det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vurdert å jobbe for deg selv ? I hvertfall om du ar rykte som en flink person så du slipper å jobbe så mye for å få kunder. 

Bygningsbransjen er jo heller ikke akkurat den som går best om dager, i hvertfall på nybygg 

Anonymkode: 9d490...bf4

Jeg kan ikke starte for meg selv. Jeg er hverken flink eller nøyaktig. Må jobbe i team med andre flinke folk om det skal bli bra 🥲 Byggebransjen går ikke bra om dagen, men det kommer til å bli bedre de neste årene. 

Anonymkode: aea72...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor betale så mye per semester? Er det en eller annen dodgy privatskole du vurderer? Disse har IKKE et godt omdømme. Ta det ved et velrennomert universitet i stedet. 

Anonymkode: 1887a...cbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor betale så mye per semester? Er det en eller annen dodgy privatskole du vurderer? Disse har IKKE et godt omdømme. Ta det ved et velrennomert universitet i stedet. 

Jeg er helt avhengig av å ta studier over nett, da jeg må være i full jobb samtidig. Åpen for forslag om du vet av en bra skole med nettstudier og lavere pris.

Ser akuratt nå ut som fagskole kan være mitt beste alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke starte for meg selv. Jeg er hverken flink eller nøyaktig. Må jobbe i team med andre flinke folk om det skal bli bra 🥲 Byggebransjen går ikke bra om dagen, men det kommer til å bli bedre de neste årene. 

Så det du i dag egentlig bidrar med er kun sjaue arbeid ? Klarer ikke da se for meg at du skal få noen høyere stilling i samme bransje kun pga utdanning.

Du har ikke heller vurdert omskolering til noe du er flinkere til eller som krever mindre av kroppen i noe du er flinkere til ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Desverre, flytting for å leie er helt uaktuellt med 3 små barn. Har aldri noen garanti for at man ikke må bytte barnehage og skolekrets x antall ganger pga at huseier skal selge / pusse opp ect. Helt prisgitt flaks for å finne en plass man kan leie. Å eie egen bolig er den største tryggheten og forutsigbarheten jeg kan gi til barna mine. Måtte selv flytte annenhvert år som barn og det var ikke gøy. Skal mye til for at vi kommer inn på boligmarkedet igjen med inntekten vår, kommet nye krav til lån og vi fikk lån av lokalbanken på unntaksregel. Så kommer ikke til å selge hus før jeg 100% vet at vi kan kjøpe nytt.

Nei, det har man ikke noen garanti for. Jeg flyttet selv hvert år i en periode av oppveksten min. Men av og til er det nødvendig å flytte på seg for å komme videre. Det måtte mine foreldre.
Men hele poenget med utdanningen er jo at den skal gi deg en bedre lønnet jobb, og da blir det også enklere å få lån. Anbefaler deg å sjekke nøye hvordan jobbmulighetene er - uten å flytte - før du betaler flere hundre tusen for en privatskole. Antagelser og ønsketenkning kan dessverre bli veldig dyrt.

Anonymkode: 491d4...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er da helt vanlige skoler som også tilbyr nettstudier , eks BI

Anonymkode: f42e8...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behov for å ta det over nett som blir dyrt (40.000kr pr semester). I tillegg trenger jeg litt lån for å dekke over de dagene jeg må studere istedet for å jobbe. Kan overhodet ikke gå ned i inntekt. 

Du har ikke vurdert enn annen bachelor, eller annet språk. Så utvalg av nettstudier uten høy studieavgift øker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du i dag egentlig bidrar med er kun sjaue arbeid ? Klarer ikke da se for meg at du skal få noen høyere stilling i samme bransje kun pga utdanning.

Du har ikke heller vurdert omskolering til noe du er flinkere til eller som krever mindre av kroppen i noe du er flinkere til ? 

Greia er at jeg er flink med mennesker, team, skriving, dokumentasjon, arbeidsmiljø, formidling, HMS, regelverk og er genuint opptatt av slike ting. Har ingen tvil om at jeg hadde vært en god mellomleder eller personalansvarlig. Så føler jo at HR er å utdanne meg til noe jeg er flinkere på. Jeg bidrar med mye på arbeidsplassen i dag, spesielt oppgaver med dokumentering, merking, organisering. Har bare ikke interessen eller håndlaget til å starte opp for meg selv og det ville vært en jobb jeg hadde hatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (47 minutter siden):

Du har ikke vurdert enn annen bachelor, eller annet språk. Så utvalg av nettstudier uten høy studieavgift øker? 

Åpen for forslag til hva som kan passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Åpen for forslag til hva som kan passe.

https://www.uu.se/utbildning/program/kandidatprogram-ledarskap-kvalitet-forbattring-distans

Vet ikke om dette passer deg, men du skrev om at ledelse kunde være av interesse. Ingen studieavgift for norske statsborgere, 100 % nettbasert, men på svensk. 

Kun et eksempel av muligheter som finnes. 

PS. Kandidatprogram = bachelor

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her sier at de med bachelor innen HR sliter med å få jobb?

Kjenner flere som har fått jobb før de er ferdig med utdanning pga behov. Bor i en storby.. ikke Oslo da 😅

Anonymkode: 9cb32...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...