Gå til innhold

Hvorfor gå på julebord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke hatt dansing og flørting eller høy musikk på julebord der jeg har kommet. Kun god mat, litt underholdning og gode samtaler.

Anonymkode: 8bacf...9e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare pinlig å se kollegaer drikke som duster du ser på danskebåten…

spesielt når du er 21 år og ny og yngst og mister all respekt for dine kolleger 

Anonymkode: 22b27...c91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den heldige situasjon å ha veldig gode kolleger, og derfor trives jeg også godt i min jobb, men klart at det er fint å møte dem annet enn i jobbsituasjon. Derfor er jeg naturlig nok med på julebordet vi har, noe jeg har vært hvert eneste år foruten ett år da jeg ikke kunne delta. Det hadde ikke vært kjipt synes jeg, dersom jeg ikke kunne delta i år, for det er jo en fin fest som inkluderer god mat og drikke, stemningen har pleid å være god.

Nå har jeg invitert kolleger på besøk (fest) før den tid også, lørdagen to uker før vårt julebord så ramler flere av mine kolleger inn døren her hjemme hos meg, og jeg må inlosjere dem da ingen av oss vil kunne kjøre bil etter den kvelden. Vi pleier å treffes tidvis, altså ikke bare julebord vi møtes på, jeg ser flere av dem som venner vell så mye som kolleger, det gir et veldig greit miljø både på jobb og privat.

Nå kan jeg bare svare for egen del, men motivet for å gå på julebord slik jeg ser det er jo fordi det er en fin opplevelse, altså gøy. Hadde det ikke vært det så hadde jeg selvfølgelig latt det være.

Hos oss gjør vi relativt mye sammen, flere sammenkomster/fester hele året, for ikke å snakke om turer vi tar sammen for å oppleve i lag, kan være å konkurrere i gocart eller dra på fisketur sammen etc. Det bidrar til at vi blir sammensveiset og får et godt arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord med min jobb = snakke om jobbrelaterte problemstillinger (innen kiropraktikk) og kanskje ta et halvt glass vin. OM jeg skulle ha gått måtte det være pga god restaurantmat. Men maten smaker ikke like godt når kollegaene snakker høyt om plantar fascitt og slimposebetennelse, liksom🙄

Anonymkode: 36f73...a90

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.26):

Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. 

Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? 

Anonymkode: f594d...5ba

Fordet det er koselig å ha heme gjengen samlet. Vi pleier å ta det i utlandet over en langhelg så det er vel og litt av grunnen til at alle kommer. (Med partner ofc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn finner kollegene sine "office hot" selv om de ikke hadde funnet dem tiltrekkende ellers.

Anonymkode: 1eaa2...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. 

Anonymkode: f594d...5ba

Ikke pen?!? Må man være pen for å gå på julebord??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 27.10.2024 den 23.46):

Samme her. Har ingen grunn til å gå på julebord.

Jeg er ikke særlig sosial, blir alltid "femte hjul på vogna" i sosiale sammenhenger, ingen av motsatt kjønn liker meg, føler meg alltid elendig etterpå (ikke pga alkoholen) og det koster penger. Blir misunnelig og sammenlikner meg med kjekkere menn som tør flørte, danse og/eller allerede har dame og barn.

Fylleturer på byen ender ALLTID med skuffelse for meg. Jeg har ikke ET ENESTE godt minne fra en bytur eller fest, der det endte med at jeg flørtet/ble flørtet med eller noe spennende skjedde. Det skjer bare med alle de andre som jeg blir et smertefullt vitne til.

Hva med å gå ut en gang og IKKE tenke på damer? Kast deg ut på dansegolvet og gi totalt faen i alle andre, bare kos deg SELV med musikken!  

Anonymkode: b03c5...210

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med å gå ut en gang og IKKE tenke på damer? Kast deg ut på dansegolvet og gi totalt faen i alle andre, bare kos deg SELV med musikken!  

Anonymkode: b03c5...210

Danse har jeg ikke klart selv i påvirket tilstand. Å slippe seg løs er ikke meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt følelsen av at dette er skrevet av en 14-åring. Hva har "pen og populær" med saken å gjøre? Er tanken liksom å dra dit for å få masse oppmerksomhet og et ligg? Og hvorfor i alle dager bryr du deg med drikkepress og hvorvidt det blir "snakket om" om du går etter middagen? Det er ikke rart du er misfornøyd om du hele tiden lar andres meninger diktere hva du gjør. Må si jeg knapt har møtt et eneste voksent menneske som egentlig bryr seg nevneverdig om hva andre gjør, særlig ikke når det er snakk om slike småting, og de fleste har respekt for mennesker som klarer å ta egne valg. 

Er det virkelig snakk om at de "populære" på død og liv vil sitte sammen som en egen klikk, eller kan det tenkes at dette bare er en sammensveiset vennegjeng som har det gøy sammen?

Liker du ikke musikken eller dansen det blir lagt opp til? Foreslå annen musikk. Dans på din måte.

Kjenner du ingen? Da er et julebord en ypperlig anledning til å forandre på det.  Men da hjelper det selvfølgelig ikke å sette seg i et hjørne og sture over at ingen flørter med deg eller at det ikke var plass til deg ved bordet hos de "populære". 

Og, for all del, vil du virkelig ikke gå, så er det da bare å la være. De fleste drar vel på julebord fordi de syns det er hyggelig. Om du virkelig ikke tror du klarer å få noe ut av det, så er det like greit å bli hjemme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke gå på julebord.

M54

Anonymkode: 56b3e...1fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gå i år. Bestemt meg for å skille jobb og fritid. 

Anonymkode: c99e4...d51

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommer ikke til å gå i år. Bestemt meg for å skille jobb og fritid. 

Anonymkode: c99e4...d51

Da er det nok enkelte på jobben som synes det er trist at du ikke vil være jobb-venner med dem. Men "you do you" :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 11.33):

Ikke hvis du jobber i helsevesenet. For min avdeling koster det 865 kroner for julebord med tre retters middag, og da er ingen alkohol inkludert.

Anonymkode: 569f4...8b6

Nei, ærlig talt. Hos oss i fylket så betaler vi 300 kr, og jeg syns det er dyrt. Nekter å dra på noe jobb dritt jeg må betale for. Eller når jeg tenker med om så hadde jeg ikke giddet om jeg hadde fått betalt heller🤮

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...