AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 Gjennomsnittsalderen på min jobb er vel nærmere 60. Er 36, så har ingenting til felles med noen av dem. Så ble aldri noe julebord på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 De vil jo inkludere deg. Men hadde blitt hjemme hvis jeg ikke ville. Anonymkode: f24f7...00a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg pleide å gå av en følelse av sosial forventing eller plikt. For noen år siden bare sluttet jeg å delta på sånne ting. Ja, det ble en del mas de første par gangene, men etterhvert venner folk seg til det. Når det er sagt er det helt sikkert enklest å ha en eller annen diagnose man kan skylde på, så man ikke trenger å forklare så mye. Folk føler ikke det er godt nok å bare "ikke ville". Anonymkode: 87012...132 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #5 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba Fordi vi har et usedvanlig godt kollegiale som har det rasende festlig når vi gjør sosiale ting sammen. En skikkelig sammensveiset gjeng som daglig står sammen i mye «tunge» oppgaver. Mange alvorlige hendelser og triste skjebner. Vi er få, men tette i måten vi jobber på. Dette er bidragende til at vi utvikler en egen humor og sjargong som for utenforstående kan virke brutal. Storkoser oss på julebord. En av dagene i året vi er samlet, kun for å kose oss. Anonymkode: ba3db...1b7 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #6 Del Skrevet 25. oktober 2024 Helt motsatt av deg. Elsker folk, liker og drikke sammen med kjekke folk, snakke og ha det gøy med kollegaer utenfor jobb, ekstra pluss hvis det blir dansing da jeg elsker musikk og dans. Syns det er gøy med quis og leker. Elsker å kunne være litt uhøytidelige og le sammen i annen setting da vi må stort sett må være seriøse og voksne på jobb. Anonymkode: afed7...087 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 25. oktober 2024 #7 Del Skrevet 25. oktober 2024 Julebord på mine arbeidsplasser har alltid kun vært en god middag, ikke dansing og flørting og skråling. Jeg går fordi det er hyggelig og fordi jeg er glad i god mat. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 25. oktober 2024 #8 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jacuzzi skrev (1 minutt siden): Julebord på mine arbeidsplasser har alltid kun vært en god middag, ikke dansing og flørting og skråling. Jeg går fordi det er hyggelig og fordi jeg er glad i god mat. Samme der jeg jobbet. Å bli spandert på en middag en gang i året (valgfri fra menyen til restauranten) var helt greit. Et annet sted var vi på buffet og heller ikke der var det dans og tjohei. Synes du skal være med på middagen, for den starter ca med en gang, så kan du gå etter desserten om du ikke føler for mer. Du er sikkert ikke den eneste og er du det, da vet du det til neste år. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Del Skrevet 25. oktober 2024 Grunner til å gå på julebord: 1. God mat, enten julemiddag eller koldtbord. Og god dessert og/eller kake. Nam! 2. Sosialisering med kolleger 3. Hyggelig setting, feks på hotell eller kolleger har pyntet et rom koselig 4. Gjerne noen gøye sanger, fortellinger, quiz, bilder på storskjerm eller liknende 5. Jeg liker å danse. Men også å se på at andre danser. Og høre gøy musikk. Har aldri opplevd så mye pardans på julebord, pleier å være mer gruppe. 6. Er godt med både alkohol eller gode mocktails. Jeg liker feks å drikke alkoholfritt ingefærøl, virgin Mary, noSex on the Beach ol. 7. Det er lov å gå etter middagen. F.eks. mange med små barn gjør det. Anonymkode: 97608...456 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Del Skrevet 26. oktober 2024 sofie777 skrev (8 timer siden): Samme der jeg jobbet. Å bli spandert på en middag en gang i året (valgfri fra menyen til restauranten) var helt greit. Et annet sted var vi på buffet og heller ikke der var det dans og tjohei. Synes du skal være med på middagen, for den starter ca med en gang, så kan du gå etter desserten om du ikke føler for mer. Du er sikkert ikke den eneste og er du det, da vet du det til neste år. Det glemte jeg å si, men har vært med tidligere år, og alle de populære sitter sammen (et år var det en av mine voksne kollegaer som nærmest fikk et anfall som en femåring fordi hun ikke fikk plass med venninnene sine og måtte ved siden av «Lars og Grete»). Folk blir veldig fulle. Og så koster det 300 kroner. Anonymkode: f594d...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #11 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Grunner til å gå på julebord: 1. God mat, enten julemiddag eller koldtbord. Og god dessert og/eller kake. Nam! 2. Sosialisering med kolleger 3. Hyggelig setting, feks på hotell eller kolleger har pyntet et rom koselig 4. Gjerne noen gøye sanger, fortellinger, quiz, bilder på storskjerm eller liknende 5. Jeg liker å danse. Men også å se på at andre danser. Og høre gøy musikk. Har aldri opplevd så mye pardans på julebord, pleier å være mer gruppe. 6. Er godt med både alkohol eller gode mocktails. Jeg liker feks å drikke alkoholfritt ingefærøl, virgin Mary, noSex on the Beach ol. 7. Det er lov å gå etter middagen. F.eks. mange med små barn gjør det. Anonymkode: 97608...456 Interessant. 1. Muligens om det var gratis. 2. Muligens om jeg var populær. 3. og 4. Det er alltid i et lokale med dårlig akustikk og uten pynt, så umulig å høre noe som helst. 5. Jeg liker også å danse. Men på våre julebord er det kun pardans som gjelder. Swing, vals eller slow. Lokalt band med gammeldans. 6. Hos oss er alkoholfritt ikke innafor. Ganske stort drikkepress. 7. Ikke hos oss, da blir du snakka om. Anonymkode: f594d...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #12 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt motsatt av deg. Elsker folk, liker og drikke sammen med kjekke folk, snakke og ha det gøy med kollegaer utenfor jobb, ekstra pluss hvis det blir dansing da jeg elsker musikk og dans. Syns det er gøy med quis og leker. Elsker å kunne være litt uhøytidelige og le sammen i annen setting da vi må stort sett må være seriøse og voksne på jobb. Anonymkode: afed7...087 Quiz kan jo være gøy om man hører hva folk sier. Samme med å sosialisere med folk. Ingen på jobb vet hvem jeg er, så hadde uansett bare blitt sittende i en krok alene, da folk ønsker å være med de de kjenner i sånne settinger. Med mindre man er pen og populær, selvsagt. Var med på julebord de fire første årene jeg jobbet der, så been there done that. Anonymkode: f594d...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #13 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jacuzzi skrev (9 timer siden): Julebord på mine arbeidsplasser har alltid kun vært en god middag, ikke dansing og flørting og skråling. Jeg går fordi det er hyggelig og fordi jeg er glad i god mat. Skulle ønske det var sånn hos oss også ♥️ Anonymkode: f594d...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #14 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De vil jo inkludere deg. Men hadde blitt hjemme hvis jeg ikke ville. Anonymkode: f24f7...00a Ikke når jeg faktisk kommer. Anonymkode: f594d...5ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 Nei takk. Gidder ikke bruke den dyrebare fritiden jeg har på påtvunget sosialt samvær med kollegaer. Har gjort det tidligere for å ikke skille meg for mye ut, men har blitt med en middag og deretter hjem. Anonymkode: 23fd7...877 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Del Skrevet 26. oktober 2024 Veldig få som går hos oss, ble vel avlyst sist år. Jeg tar meg ikke råd. Anonymkode: 07ad7...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Del Skrevet 26. oktober 2024 De vil jo ha deg der Føler man seg utafor blir det veldig raskt selvforsterkende. Jeg kjenner jo på dørstokkmila - fredagen på sofaen med mannen frister mer. Men så drar jeg likevel, og har det alltid veldig koselig. Har hyggelige kollegaer, blir alltid gode samtaler. Jobben spanderer godt på oss - med fine lokaler, god mat, og gratis vin. Har aldri opplevd at noen blir overstadig beruset. Noen går på dansegulvet utpå kvelden, men der føler jeg meg litt for gammel etterhvert. Og så er det veldig koselig å ha vært en del av det som snakkes om neste mandag. Anonymkode: 56b82...d32 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vil jo ha deg der Føler man seg utafor blir det veldig raskt selvforsterkende. Jeg kjenner jo på dørstokkmila - fredagen på sofaen med mannen frister mer. Men så drar jeg likevel, og har det alltid veldig koselig. Har hyggelige kollegaer, blir alltid gode samtaler. Jobben spanderer godt på oss - med fine lokaler, god mat, og gratis vin. Har aldri opplevd at noen blir overstadig beruset. Noen går på dansegulvet utpå kvelden, men der føler jeg meg litt for gammel etterhvert. Og så er det veldig koselig å ha vært en del av det som snakkes om neste mandag. Anonymkode: 56b82...d32 Jeg kunne gått om det var slik du beskriver. Å ha samtaler i det lokalet vi bruker som tunghørt er umulig. Jeg hører ingenting, bare masse høy bakgrunnsstøy. Jeg har verken mann eller annet som frister hjemme, men tror heller jeg ville dratt til tannlegen enn å gå på julebord. Faktisk 🤯 Samtidig skulle jeg jo ønske at det faktisk kunne vært en fin opplevelse. At jeg kom dit og noen husket hvem jeg var, hilste oppriktig og ønsket å sitte ved siden av meg, for eksempel. De som sier «du må jo komme på julebord» setter seg jo et helt annet sted og vet ikke om jeg har vært der eller ikke når julebordet er slutt. Anonymkode: f594d...5ba 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Del Skrevet 26. oktober 2024 Noen grunner til ikke å gå på julebord: 1. For mange kåtpeiser. 2. Svette fulle folk. Som lager kvalm. 3. Trist kaldt kontorfelleskap som er forsøkt pyntet opp med et par julegriser. 4. Elendig akkustikk med kaosprat og vrengt høytalerlyd. 5. Slossing til slutt om den peneste damen. Og i den gjengen har vi småbarnsfedre, gifte som ugifte. Gammel som ung. Anonymkode: e3bba...6dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #20 Del Skrevet 26. oktober 2024 Det er veldig forskjell på julebord. Jeg blir invitert på to forskjellige. På det ene er det god mat i et bra lokale. Taler og kultiverte mennesker. På det andre har ikke arbeidsgiver råd. Vi bruker de vanlige jobblokalene og maten lages på dugnad. Folk blir fulle, og noen av medarbeiderne er som det nevnes over her, litt for kåte. I tillegg må vi være igjen og rydde. Da er folk fulle, og det kan skje rare ting under ryddingen. Søl, knusing og slikt. Dette er ikke koselig. Jeg pleier ikke gå på slike dugnadsjulebord. Anonymkode: b5d7f...2c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå