Gå til innhold

Meldt naboene til barnevernet. Gi beskjed?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde du bitt hodet av meg og truet meg (slik du indirekte gjør her) hadde du bare bekreftet at jeg tok riktig valg da jeg meldte. Skal love deg at jeg ikke en celle i kroppen min hadde blitt redd for deg, samme hva du truet med. Jeg står for mine valg, og ts har tatt et godt og rasjonelt valg.

Anonymkode: 58df2...ccd

Akkurat det samme jeg tenkte. Om noen blir så sinna at de er villig til å bite av hodet til noen fordi man er bekymret for barn som blir behandlet som denne gutten i HI, så er det nok riktig av BV å se på relasjonene her. 

Anonymkode: c0b0a...8c1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svara i denne tråden 🤦‍♀️  Vaksne folk som forsvarar å brøle stygge ting til barn. Held de på slik heime sjølve, er det derfor de forsvarer barnefar? Eg synes ikkje at ein skal ta lett på å melde, og ein må unngå å melde om småting, for det er ein belastning å bli meldt, men i dette tilfellet ville eg ha meldt ifrå. Utan tvil. 

Å heve stemma og seie "No er det NOK" er vel noko dei fleste har gjort, ingen er perfekt. Men å brøle og skrike til barn, og attpåtil gjentekne gonger? Nei, dette er ikkje normal oppførsel. 

Anonymkode: 3b8e4...072

Nei har aldri brølt til mine barn, og vi krangla aldri. Men er lov å ha en mening om ts’ handlinger for det.

Og ja det er ille med sånne ord, så sikkert greit med en sjekk, men å melde i hytt og pine og å luske rundt hushjørnene er beyond Karen-oppførsel. Hun bør ikke si til naboen at hu har meldt, burde heller snakket med naboen selv før å melde.

Det er jo helt vilt. Kan det være en ustyrlig katt eller hund mannen ropte til? En katt som for 1837. gang bomma på kassa og tissa på gulvet? Ikke alt er som det nødvendigvis høres eller ser ut som. 

Anonymkode: f01c9...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er sikkert fleire barn som tek livet av seg pga psykisk vald i barndommen. 

Har du ein pappa som kallar deg hjerneskadd og pissunge på fleip så treng den pappaen hjelp til å forstå kva som er humor som passar rundt småbarn. Enkelte har mørkare humor enn andre, men det her er sannsynlegvis langt meir morosamt for pappaen enn for barnet + småsøken...

Anonymkode: 3b8e4...072

Ja er det virkelig sånn at faren der oppfører seg sånn, burde han jo aldri hatt barn. Men ikke alt er nødvendigvis sånn som det høres ut eller virker som, intern humor F eks. Men etter å ha lest hovedinnlegget igjen, er vel det nok kanskje ikke humor eller noe heller, for ordet der er jo stygt og ikke noe en far skal si. Nei jeg vet ikke, men håper for guttens skyld at det ikke er psykisk mishandling som er verste sort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei har aldri brølt til mine barn, og vi krangla aldri. Men er lov å ha en mening om ts’ handlinger for det.

Og ja det er ille med sånne ord, så sikkert greit med en sjekk, men å melde i hytt og pine og å luske rundt hushjørnene er beyond Karen-oppførsel. Hun bør ikke si til naboen at hu har meldt, burde heller snakket med naboen selv før å melde.

Det er jo helt vilt. Kan det være en ustyrlig katt eller hund mannen ropte til? En katt som for 1837. gang bomma på kassa og tissa på gulvet? Ikke alt er som det nødvendigvis høres eller ser ut som. 

*hytt og vær

I hytt og pine? - Språkrådet

Anonymkode: b9c63...f7b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende så mange her mener relasjonen mellom far og barn er normal og at ts burde passe egne saker. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Må du rulle inn.. 

Anonymkode: dca35...019

Mye rett i det hun sier dessverre 

Anonymkode: 3c1c3...2d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes det går litt langt når man melder en hendelse med roping. Men det er nå meg...

Så sitter du og biter negler etterpå, og søker råd. Vel, hadde du kommet til meg med dette, så hadde jeg bitt hodet av deg, og du hadde ikke hatt lyst å møte meg i gata deretter. .

Et tilfelle av roping...seriøst??

Anonymkode: d5cb2...506

Pappa, er det deg..? Dette er en far som utøver psykisk vold og bryter ned alle muligheter til å utvikle en sunn og normal selvfølelse og andre ting man trenger for å klare seg i livet, ikke en far som mista besinnelsen et par ganger og ropte litt, noe som skjer med alle mennesker. At du hadde «bitt av hodet» på ts og kommer med indirekte trusler om å ikke møte deg på gata etterpå viser jo helt tydelig at du sliter såpass med følelsesregulering at jeg håper du blir meldt om du har barn så du kan få den hjelpen du trenger til å lære det du dessverre aldri ble lært som barn.

Anonymkode: 10136...e5e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Må du rulle inn.. 

Spist for mye løkrull? 👀

Anonymkode: e7d99...d25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En katt eller hund som blir kalt for pissunge og er hjerneskadet fordi den glemte å ta på seg sko? 

Anonymkode: c0b0a...8c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mye rett i det hun sier dessverre 

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei 

Tror du virkelig ikke noe av det hun skrev har skjedd? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja er det virkelig sånn at faren der oppfører seg sånn, burde han jo aldri hatt barn. Men ikke alt er nødvendigvis sånn som det høres ut eller virker som, intern humor F eks. Men etter å ha lest hovedinnlegget igjen, er vel det nok kanskje ikke humor eller noe heller, for ordet der er jo stygt og ikke noe en far skal si. Nei jeg vet ikke, men håper for guttens skyld at det ikke er psykisk mishandling som er verste sort. 

Hun har jo både sett og hørt det med egne sanser. 

Heldigvis er ts en som stiller opp for hjelpeløse småbarn som utsettes for psykisk vold fra egen far, og ikke leter etter de mest søkte bortforklaringer fot å kunne snakke snu ryggen til sitt ansvar.

Denne mannen  har 3 barn og et alvorlig sinneproblem. Han klarer ikke engang å holde seg i skinnet ute, og det er svært sannsynlig at det også er i hvertfall lettere fysisk vold inne også, som hardhendt håndtering. 

Jeg ville også varslet skole og barnehage. Det er vanskelig for barnevern å få fram sannheten og få til effektive tiltak. Skole og barnehage får ved  undersøkelsessak en generell henvendelse fra barnevernet om å utlevere visse opplysninger. Du har ikke taushetsplikt slik BV har, og disse barna bør ha voksne rundt seg som følger ekstra med,  som gir ekstra omsorg, og som kan møte på riktig måte dersom barna f.eks viser problematferd på skolen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Herregud for en strutsementalitet.

Anonymkode: 3b2d3...330

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke sagt ifra til nabo. Da kan jo de planlegge sammen hva de skal si til barnevernet som kan føre til at f.eks. mor og barn ikke får hjelp. Barn og mor vil få beskjed om hva de får si og ikke, kanskje til og med trusler om hva som skjer dersom de sier noe. I tillegg kan far legge over på mor at det er hun som gjør at hun ikke får ha kontakt med barnet om barnevernet må i berdskaps/fosterhjem. 
Nå er det selvsagt ikke sikkert det skjer. Men synes faktisk at slikt som dette skal komme uventet på uten at noen kan planlegge hvordan å ta imot barnevernet.

Har familier alt på det rene så vil nok samtaler med barnevernet avdekke at alle sidene har noenlunde samme versjon som stemmer overens. 

Anonymkode: b89ed...f12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 0.57):

Nei mine unger er for gamle til det de (over 18) men jeg har evnen til å sette meg inn i andre sine situasjoner. Vet også at sånne ting kan ta tid, og den mora kommer til å få en helt ødelagt jul, kanskje blir hun helt nervevrak av det der. Har bekjent som ble meldt på falskt grunnlag en gang og hun holdt på å gå under av det. Det gikk bra, de fant ikke noe galt,  men hun isolerte seg totalt i årevis etter det. Vet om et snnet tilfelle hvor mor ble meldt kg hun ble alkoholiker etterpå pga angst for barnevernet. Vet også om et tilfelle med selvmord pga det. Så det må gå an å bruke hodet litt. 

Hva om faren sa  de tingene på tull/lek? Vet det høres sært ut, men det kunne faktisk ha vært tilfelle, alt er mulig. Det må gå an å tenke seg om og ikke invadere privatlivet til naboene sine. 

Hvis man utvikler sterk angst og alkoholisme av en «feil» melding, da mistenker jeg at problemet også lå der i forkant.

Anonymkode: 262a7...677

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man utvikler sterk angst og alkoholisme av en «feil» melding, da mistenker jeg at problemet også lå der i forkant.

Er du dum? 

Anonymkode: e7d99...d25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, måte på hva slags unnskyldninger man kam brukr

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det tror ikke jeg, tror nok heller det er den invaderingen av privatliv, skammen og frykten for å bli misforstått slik at man feilaktig blir fratatt ungene -OG refdel for hvordan barna blir preget av å snakke med bv, som ligger til grunn.  

En venninne av barna utvikla angst fordi bv la ord i munnen på henne under samtaler med henne,  og det ble veldig tøft og anstrengt for de. (dette er jo noen år siden så hvordan det gikk med henne vet jeg ikke men vet at hun måtte til psykolog) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig, vet man jo at unger som blir hatt på institusjon i bv og i hjem, ender ofte opp som rusmisbrukere. Det er knalltøft for en ungdom på institusjon. Veldig tøft miljø blant ungdommene der. Trenger ikke å lese mye i media før man ser hvordan det står til. Å stole blindt på at bv gjør det beste for barna er utrolig naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe. Da kan far få muligheten til å manipulere/true både mor og barna på hva de skal si, om han er typen til det. Best at sånne meldinger kommer litt uforventet så de ikke har så mye tid å planlegge hva de skal si. 

Anonymkode: 92da0...6ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...