AnonymBruker Skrevet 25. oktober #21 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): En må være klar over når en anmelder noen til barnevernet og konklusjonen blir omsorgsovertakelse og må opp i nemda, så kan du bli innkalt som vitne og da er du ikke lenger anonym. Går ut i fra at du har tenkt sålangt. Anonymkode: 29a05...bc4 I slike tilfeller vet mat at man har valgt det rette. Anonymkode: 8cc8d...1fb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #22 Del Skrevet 25. oktober Jeg synes det går litt langt når man melder en hendelse med roping. Men det er nå meg... Så sitter du og biter negler etterpå, og søker råd. Vel, hadde du kommet til meg med dette, så hadde jeg bitt hodet av deg, og du hadde ikke hatt lyst å møte meg i gata deretter. . Et tilfelle av roping...seriøst?? Anonymkode: d5cb2...506 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #23 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det går litt langt når man melder en hendelse med roping. Men det er nå meg... Så sitter du og biter negler etterpå, og søker råd. Vel, hadde du kommet til meg med dette, så hadde jeg bitt hodet av deg, og du hadde ikke hatt lyst å møte meg i gata deretter. . Et tilfelle av roping...seriøst?? Anonymkode: d5cb2...506 Leste du hele innlegget? Anonymkode: e230e...512 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #24 Del Skrevet 25. oktober Doolittle skrev (1 time siden): Så bra du meldte fra! Heller en gang for mye enn en gang for lite. Ikke enig. Dette kan ødelegge mange viktige år for familien. År en aldri får igjen. Anonymkode: 3c1c3...2d4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #25 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de plikter ikke å undersøke, saken kan avsluttes uten undersøkelse. Anonymkode: 066a5...9c4 Det stemmer. En kvinnelig bekjent av meg meldte far til sin sønn til barnevernet med mistanke om seksuelle overgrep. Da var sønnen 11-12 år. BV ringte far for å høre om alt var i orden og hvordan de hadde det. De tok ikke inn gutten til samtale. Saken ble henlagt. Da sønnen var 16 ringte han politiet selv. Da hadde han endelig fått mot til å si fra selv. Far fikk 1,5 år i fengsel og slapp ut etter 9 måneder. Hele greia var en vits. Man ødelegger livet til et barn, og så får man under ett år i fengsel?! Anonymkode: 3940a...7a3 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #26 Del Skrevet 25. oktober Så du sniker rundt husveggene deres, lager dine egne konklusjoner av det lille du tror du har hørt, og lurer etterpå om du skal snakke med mora, som du nettopp har meldt og som pga det kommer til å få et rent helvete fremover? Er det mulig å bli så dum. Anonymkode: f01c9...fd0 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #27 Del Skrevet 25. oktober Vet ikke hva jeg ville gjort. Men har et dilemma selv. Gutt på 6 år som er mye hjemme alene, også med en hund. Tror ikke mor er direkte slem, men overvurderer hvor moden sønnen er. Har tenkt på å melde, men det vil være lett å skjønne hvem det er, selv om jeg skulle melde anonymt. Skjønner at foreldre må få innsyn i meldinger, men det gjør nok også at mange ikke melder, som burde meldt. Synes det var bra at du meldte. Så kan BV vurdere om det er mishandling eller ikke. Anonymkode: fb0aa...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #28 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så du sniker rundt husveggene deres, lager dine egne konklusjoner av det lille du tror du har hørt, og lurer etterpå om du skal snakke med mora, som du nettopp har meldt og som pga det kommer til å få et rent helvete fremover? Er det mulig å bli så dum. Anonymkode: f01c9...fd0 TS bør være forberedt på det meste nå; det kan hende at vedkommende blir anmeldt for overgrep mot barna til naboene - selv om anklagene er (eller ikke er) oppdiktet, vil dette påvirke andres forhold til TS i mange år. Anonymkode: 25c25...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #29 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bor vegg i vegg med et par som har vært sammen siden ungdomsskolealder. De har 3 barn. Eldste ble nettopp 6 år. Inne er det veldig godt lydisolert, og jeg hører lite, men med engang man går utenfor hører man langt mer. Nå har det vært svært mange hendelser hvor eldste skriker av all sin hals, og far brøler tilbake. Jeg aner ikke om dette barnet har noen diagnoser, men h*n ser generelt trist ut når jeg ser h*n. Barnet mitt har også kommentert at dette barnet er mye alene i friminuttene på skolen og ofte er lei seg. Jeg har hørt barnefar brøle hold kjeft, pissunge og at far har spurt barnet om det er hjerneskadet, når barnet fant frem feil par sko før de skulle dra hjemmefra engang. Mor er veldig rolig, og hjemmeværende. Og kan virke som en underdanig part i forhold til far. Nå har jeg meldt disse til barnevernet og selv om barnevernet bestemmer seg for å ikke åpne undersøkelsessak, så kommer likevel foreldrene til å bli underrettet om denne meldingen. Meldingen blir også gitt med alle detaljer, noe som gjør at det er umulig å skjule at det er jeg som har meldt. Nå kjenner jeg på en økende uro, fordi jeg ikke kjenner disse annet enn på hils når vi treffes utenfor (noe som skjer ofte) Jeg vet ikke hvilken reaksjon jeg kommer til å få om jeg får en. Barnevernet oppfordret meg til å fortelle det til de (de foreslo at jeg sier det til mor og ikke far) før barnevernet skal ringe etter helgen, og jeg har venner som også sier at jeg bør gi beskjed i forveien siden de uansett får vite at det er jeg som har meldt, men det gir meg bare mer vondt i magen. Hva ville dere gjort? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde hatt en forventning om å bli "advart" i forkant, hvis jeg hadde gjort noe som jeg ble meldt til barnevernet for. Naboene er ikke akkurat mine venner eller familie. Gruer meg bare til mandag jeg nå og til stemningen som jeg muligens må kjenne på i årene som kommer (men jeg kjenner likevel på at jeg har gjort rett ved å melde inn) Anonymkode: c6696...0ef Nå har du varslet hele verden via internett holder ikke det? De vil jo kjenne seg igjen i beskrivelsene dine. Hadde jeg funnet noe slikt på kg så hadde jeg anmeldt deg for trakassering. Anonymkode: f83b2...723 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #30 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg synes det går litt langt når man melder en hendelse med roping. Men det er nå meg... Så sitter du og biter negler etterpå, og søker råd. Vel, hadde du kommet til meg med dette, så hadde jeg bitt hodet av deg, og du hadde ikke hatt lyst å møte meg i gata deretter. . Et tilfelle av roping...seriøst?? Anonymkode: d5cb2...506 Du leste altså ikke innlegget, eller synes det er greit at en far verbalt mishandler barnet sitt? AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så du sniker rundt husveggene deres, lager dine egne konklusjoner av det lille du tror du har hørt, og lurer etterpå om du skal snakke med mora, som du nettopp har meldt og som pga det kommer til å få et rent helvete fremover? Er det mulig å bli så dum. Anonymkode: f01c9...fd0 Høres ut som dere har svin på skogen og er redd noen skal melde dere. Anonymkode: 8cc8d...1fb 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #31 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det stemmer. En kvinnelig bekjent av meg meldte far til sin sønn til barnevernet med mistanke om seksuelle overgrep. Da var sønnen 11-12 år. BV ringte far for å høre om alt var i orden og hvordan de hadde det. De tok ikke inn gutten til samtale. Saken ble henlagt. Da sønnen var 16 ringte han politiet selv. Da hadde han endelig fått mot til å si fra selv. Far fikk 1,5 år i fengsel og slapp ut etter 9 måneder. Hele greia var en vits. Man ødelegger livet til et barn, og så får man under ett år i fengsel?! Anonymkode: 3940a...7a3 Herregud så tragisk. Han burde gått til sak mot barnevernet og svikten deres også! Anonymkode: 92535...8a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #32 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ikke enig. Dette kan ødelegge mange viktige år for familien. År en aldri får igjen. Anonymkode: 3c1c3...2d4 Hun kan også redde de tre barnas barndom og følelse av egenverdi som de har med seg hele livet. Har du tenkt på det eller er du kun i stand til å se foreldrenes interesser og barna som detes eiendom? Anonymkode: 8cc8d...1fb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #33 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har du varslet hele verden via internett holder ikke det? De vil jo kjenne seg igjen i beskrivelsene dine. Hadde jeg funnet noe slikt på kg så hadde jeg anmeldt deg for trakassering. Anonymkode: f83b2...723 Det hadde vært bortkastet energi og ville blitt henlagt på flekken. Ingen lov som kunne hjemlet en slik anklage. Men til orientering er ikke hele verden på Internett og for det vi vet har ts endret noen opplysninger. Anonymkode: 8cc8d...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #34 Del Skrevet 25. oktober Om du meldte anonymt, kan de da ikke ta deg på det? Har dere ikke andre naboer som også kan høre dem om de er ute? For alt folk vet, så har barnet nevnt noe til andre foreldre. Jeg ville ikke sagt noe og jeg ville ikke innrømmet å ha meldt inn heller. De har ikke noe med hvem som har meldt inn. Hva skal de gjøre? Annet enn å hate deg, kjefte på deg, true deg, slå deg, drepe deg. En person med så mye aggresjon at han sier sånt til barnet sitt, ville ikke jeg stolt et sekund på. Nå har du gjort din del i denne saken, og kan tre stille ut av den. Anonymkode: 67e8d...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #35 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du leste altså ikke innlegget, eller synes det er greit at en far verbalt mishandler barnet sitt? Høres ut som dere har svin på skogen og er redd noen skal melde dere. Anonymkode: 8cc8d...1fb Nå er mine barn unge voksne, så det er litt sent I så fall. Vi har en fin familie. I løpet av alle år har det vært noen krangler. Jeg leser jo her daglig at noen har mister tålmodighet og kjeftet på barna sine. De fleste angrer og vet de kan håndtere det bedre og gjør stort sett det. Jeg har naboer selv der der det er krangel, men de er midt i en skilsmisse, og ting har roet seg. Jeg tenker vel at det å ringe inn barnevernet ved en krangel er litt voldsomt. Anonymkode: d5cb2...506 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #36 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gruer meg bare til mandag jeg nå og til stemningen som jeg muligens må kjenne på i årene som kommer (men jeg kjenner likevel på at jeg har gjort rett ved å melde inn) Anonymkode: c6696...0ef Vet du, dette hadde jeg levd lett med om magefølelsen og observasjonene dine stemmer. Hvorfor noen behandler sine barn slik er helt uforståelig. Ingen barn skal tåle slik behandling av sine foreldre. trist å tenke på. Anonymkode: 7bc0a...1b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #37 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vet ikke hva jeg ville gjort. Men har et dilemma selv. Gutt på 6 år som er mye hjemme alene, også med en hund. Tror ikke mor er direkte slem, men overvurderer hvor moden sønnen er. Har tenkt på å melde, men det vil være lett å skjønne hvem det er, selv om jeg skulle melde anonymt. Skjønner at foreldre må få innsyn i meldinger, men det gjør nok også at mange ikke melder, som burde meldt. Synes det var bra at du meldte. Så kan BV vurdere om det er mishandling eller ikke. Anonymkode: fb0aa...208 Her ville jeg ikke meldt, men snakket med mor. Tilbydd henne hjelp osv om hun ikke hadde barnepass grunnet jobb eller likn. Gutten er vel på skolen om dagen? Vil ikke si dette er omsorgssvikt, men et forsøk på å få endene til å møtes. Anonymkode: 7bc0a...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #38 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun kan også redde de tre barnas barndom og følelse av egenverdi som de har med seg hele livet. Har du tenkt på det eller er du kun i stand til å se foreldrenes interesser og barna som detes eiendom? Anonymkode: 8cc8d...1fb Der du tar feil. En feil anmeldelse kan ødelegge mange år for familien og selvsagt barna i familien. Anonymkode: 3c1c3...2d4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #39 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du sniker rundt husveggene deres, lager dine egne konklusjoner av det lille du tror du har hørt, og lurer etterpå om du skal snakke med mora, som du nettopp har meldt og som pga det kommer til å få et rent helvete fremover? Er det mulig å bli så dum. Anonymkode: f01c9...fd0 Mange som er sånn i det ganske land.. Anonymkode: 29a05...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #40 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du leste altså ikke innlegget, eller synes det er greit at en far verbalt mishandler barnet sitt? Høres ut som dere har svin på skogen og er redd noen skal melde dere. Anonymkode: 8cc8d...1fb Nei mine unger er for gamle til det de (over 18) men jeg har evnen til å sette meg inn i andre sine situasjoner. Vet også at sånne ting kan ta tid, og den mora kommer til å få en helt ødelagt jul, kanskje blir hun helt nervevrak av det der. Har bekjent som ble meldt på falskt grunnlag en gang og hun holdt på å gå under av det. Det gikk bra, de fant ikke noe galt, men hun isolerte seg totalt i årevis etter det. Vet om et snnet tilfelle hvor mor ble meldt kg hun ble alkoholiker etterpå pga angst for barnevernet. Vet også om et tilfelle med selvmord pga det. Så det må gå an å bruke hodet litt. Hva om faren sa de tingene på tull/lek? Vet det høres sært ut, men det kunne faktisk ha vært tilfelle, alt er mulig. Det må gå an å tenke seg om og ikke invadere privatlivet til naboene sine. Anonymkode: f01c9...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå