AnonymBruker Skrevet 27. oktober #41 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Årsaken er at jeg ikke får noe emosjonelt fra mannen. Han gir meg kun komplimenter og oppmerksomhet når han ønsker seg, ellers er jeg som luft for han. Anonymkode: 14224...a27 Tenk hvis han hadde sagt «jeg klarer ikke å gi noe emosjonelt til kvinnen fordi jeg ikke får noe seksuelt. Hun gir meg kun komplimenter og oppmerksomhet når hun ønsker å ha en emosjonell tilknytning, ellers er jeg som luft for henne.» Fordi det er sånn det er. Uten sex mister menn den emosjonelle koblingen. Som kvinne kan du ikke forvente at du skal nekte sex, det vil si forakte ham, men han skal likevel gi deg emosjonell støtte? Det er forbløffende i hvilken stor grad kvinner legger ansvaret for seksualiteten sin over på menn fortsatt. Hvor er stoltheten deres? Anonymkode: 3917f...814 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #42 Del Skrevet 27. oktober Tragisk når kjerringer i femtiåra + som kanskje har vert gift en mannsalder og på vei inn i alderdommen velger å være utro. Kanskje til og med med en som er på alder med deres barn. Må være flaut, tragisk og patetisk. Tror ikke barna blir spesielt stolte av mor/bestemor heller, nei. Anonymkode: 4aae4...339 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #43 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 15.50): Lurer på en ting og jeg håper kan få mange svar fra flere damer her. dere damer som er i en relasjon, gjerne en relasjon som er over 4-5 år der det sies at sexualitet kan begynne å dø fra den ene eller andre. Men dere som ikke har lyst på mye sex med partneren deres, ville dere tent på noen andre da, feks « crush » eller bare en altfor kjekk mann? Eller er sexen dø uansett hvem det er? Er det kun ens partner man er trøtt av og ikke klarer å tenne på? Eller hvordan er det egentlig? Anonymkode: 9e1e2...9d9 Har opplevd dette i to forhold. Helt uaktuelt å fantasere om andre menn eller være utro, hadde ikke følt meg som kvinne da. Har gjort det slutt. I mitt nåværende forhold tillater jeg ikke at dette dør ut, så det er førsteprioritet. Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #44 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 16.50): Jeg kan kun svare for meg selv, men jeg er i overgangsalderen og her er det ikke lyst å spore på noe som helst. Sahara der nede, til tider så mye at jeg knapt kan tørke meg etter å ha vært på do. Aner ikke engang siste jeg drømte om sex, og det gjør jeg normalt når det er en stund siden sist. Og min kjære partner er støttende, ønsker ikke å pushe, og sliter selv litt med ustabil ereksjon/ lyst så her er det stille i sengehalmen, dessverre. For jeg skulle så gjerne hatt mer lyst Anonymkode: c65b4...036 Prøv ut hormonbehandling. Ikke bare er det ufarlig (for de fleste kvinner, du kan lett finne ut om du er i risikosonen), det er i tillegg regnet som helsefremmende. Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #45 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Problemet med slike utsagn er å kvinner fraskrives alt ansvar når det kommer til sex og samliv. Ja, det er pinlig og patetisk. Blir flau over å lese om kvinner som overlater dette til mannen. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så en annen ting. Hvorfor gjelder dette kun for langvarig forhold? Det finnes kvinner som knuller menn de treffer på en bar et kveld. Hvor er kvinnens behov i slike situasjoner? Anonymkode: 829c8...119 Men her er det du som gjør en tilsvarende brøler. Vi er i 2024. Det er da godt kjent at både menn og kvinner har ting de tenner på og ting de liker? Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #46 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Prøv ut hormonbehandling. Ikke bare er det ufarlig (for de fleste kvinner, du kan lett finne ut om du er i risikosonen), det er i tillegg regnet som helsefremmende. Anonymkode: 1530c...56d Går på bioidentiske hormoner, men har ikke merket forskjell på dette ennå. Legen mente det kun vat testosteron som kunne hjelpe meg, men der er det ganske mange bivirkninger, og veldig vanskelig å finne rett dose, så jeg er litt skeptisk. Anonymkode: c65b4...036 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #47 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går på bioidentiske hormoner, men har ikke merket forskjell på dette ennå. Legen mente det kun vat testosteron som kunne hjelpe meg, men der er det ganske mange bivirkninger, og veldig vanskelig å finne rett dose, så jeg er litt skeptisk. Anonymkode: c65b4...036 Jøss, kjipt du ikke har merket forskjell. Jeg merket forskjell fra start. Hvis du bruker Lenzetto kan det være behov for 2-3 spray i stedet for én. Mange fastleger har dessverre liten peiling eller er for forsiktig. Ja, testosteron er vel andrevalg eller i hovedsak for de som har kjent brystkreftrisiko. Da trodde jeg sexlysten var nesten selvskreven. Så kan det jo være andre grunner for lav sexlyst da, dersom hormonene du bruker virker på andre områder (hetetokter, hjerteklapp, etc) Anonymkode: 1530c...56d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 27. oktober #48 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Problemet med slike utsagn er å kvinner fraskrives alt ansvar når det kommer til sex og samliv. Så en annen ting. Hvorfor gjelder dette kun for langvarig forhold? Det finnes kvinner som knuller menn de treffer på en bar et kveld. Hvor er kvinnens behov i slike situasjoner? Anonymkode: 829c8...119 Problemet med slike utsagn er at generalisering. Det gjøres til et «kvinner sine behov» og «menn sine behov». Det er enkeltmennesker sine behov. Mine tidligere kjærester har alle vidt forskjellig seksuell fungering og behov. Eneste felles de har, er at de er kvinner. Samtidig er ikke seksualitet og seksual funksjon statisk. Selv har jeg hatt lyst på sex flere ganger daglig, men jeg har også hatt opp til et år uten noe lyst på sex. Jeg har tatt initiativ daglig, men jeg har hatt rundt et år uten initiativ. Jeg har hatt perioder der analsex var veldig spennende og jeg har hatt lange perioder det analsex er helt uinteressant osv osv. Man kan ikke snakke om seksualitet og seksualfunksjon i absolutte termer. Det fluktuerer. Det er også lite fruktbart å snakke om kvinner vs menn. Individuelle forskjeller er for mange og for store til at det gir mening. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 27. oktober #49 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): , testosteron er vel andrevalg eller i hovedsak for de som har kjent brystkreftrisiko. Da trodde jeg sexlysten var nesten selvskreven. Så kan det jo være andre grunner for lav sexlyst da, dersom hormonene du bruker virker på andre områder (hetetokter, hjerteklapp, etc) Anonymkode: 1530c...56d Hormoner trenger ikke ha noe som helst med årsak til lav eller ingen sexlyst å gjøre. Ja. Det kan være verdt å sjekke ut fordi det kan være avgjørende, men det trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Dette blir jo bare en personlig erfaring selvfølgelig, men jeg har feks testosteronverdier i øvre sjikt av normalområdet, men kan allikevel ha fullstendig fraværende sexlyst over lang tid. Seksualitet og funksjon er svært sammensatt/komplekst 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #50 Del Skrevet 27. oktober sicario skrev (42 minutter siden): Hormoner trenger ikke ha noe som helst med årsak til lav eller ingen sexlyst å gjøre. Ja. Det kan være verdt å sjekke ut fordi det kan være avgjørende, men det trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Dette blir jo bare en personlig erfaring selvfølgelig, men jeg har feks testosteronverdier i øvre sjikt av normalområdet, men kan allikevel ha fullstendig fraværende sexlyst over lang tid. Seksualitet og funksjon er svært sammensatt/komplekst 😊 …som jeg skrev i innlegget du siterte. Vi skrev om overgangsalder her, ikke kun om sexlyst. Men du tenkte kanskje at to kvinner ikke kan ha en fullverdig samtale med hverandre uten at det kommer en mann og blander seg, siden du følte behov for å krasje festen uten noen ny informasjon? Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #51 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): …som jeg skrev i innlegget du siterte. Vi skrev om overgangsalder her, ikke kun om sexlyst. Men du tenkte kanskje at to kvinner ikke kan ha en fullverdig samtale med hverandre uten at det kommer en mann og blander seg, siden du følte behov for å krasje festen uten noen ny informasjon? Anonymkode: 1530c...56d Hvis du ønsker å samtale med en annen bruker uten at andre kan lese det eller komme med innspill så er kanskje PM en bedre løsning? Anonymkode: f9266...158 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #52 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ønsker å samtale med en annen bruker uten at andre kan lese det eller komme med innspill så er kanskje PM en bedre løsning? Anonymkode: f9266...158 Ja, og det er dessverre denne veien det går for de fleste kvinner som prøver seg på deltagelse her inne på seksualitetsforumet. I denne tråden henvender trådstarter seg til kvinner, da er det rett og slett bare uhøflig at menn blander seg. Anonymkode: 1530c...56d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 27. oktober #53 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Håper mannen får besøke gledespiker eller elsker på siden. Dette må jo være et mareritt for han. Anonymkode: 3797f...879 Hadde han tatt seg en elsker på siden ville jeg forlatt han. Hvorfor er det ett mareritt for han at jeg ikke har hatt lyst på han til enhver tid gjennom forholdet vårt? Tror det er ganske normalt med periodevis tørke. Normaltilstanden vår er jo at jeg har lyst på han, og at vi har sex ganske regelmessig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #54 Del Skrevet 27. oktober Nonstop1 skrev (27 minutter siden): Hadde han tatt seg en elsker på siden ville jeg forlatt han. Hvorfor er det ett mareritt for han at jeg ikke har hatt lyst på han til enhver tid gjennom forholdet vårt? Tror det er ganske normalt med periodevis tørke. Normaltilstanden vår er jo at jeg har lyst på han, og at vi har sex ganske regelmessig. Det du beskrev i ditt tidligere innlegg er absolutt ikke vanlig eller normalt eller noe menn burde tåle, nei. Er enig med den som sier at da burde mannen kunne ha noen på si. Og jeg har skrevet om Lenzetto over her, så alder og kjønn går nokså tydelig frem. Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 27. oktober #55 Del Skrevet 27. oktober (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det du beskrev i ditt tidligere innlegg er absolutt ikke vanlig eller normalt eller noe menn burde tåle, nei. Er enig med den som sier at da burde mannen kunne ha noen på si. Og jeg har skrevet om Lenzetto over her, så alder og kjønn går nokså tydelig frem. Anonymkode: 1530c...56d Hva er det med varierende lyst som ikke er vanlig? Tenker du det fordi du aldri har opplevd å ikke ha lyst på egen mann og anser deg selv som normen? Han har all rett til å forlate forholdet hvis han ønsker. Men ingen burde kunne ha noen på si med mindre begge i forholdet er ok med det. Edit: tenkte litt på det. Og føler for å legge til at manglende lyst så klart ikke oppstår ut av det blå. Det har vært ett resultat av særdeles vonde og vanskelige opplevelser, og utfordringer i forholdet. Men vi har alltid greid å ordne opp i det. Og selv om noen av våre vonde opplevelser ikke er normen, vil jeg tro de fleste av oss opplever å ha utfordringer i relasjonen som kan påvirke lyst på ett eller annet tidspunkt. Endret 27. oktober av Nonstop1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #56 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jøss, kjipt du ikke har merket forskjell. Jeg merket forskjell fra start. Hvis du bruker Lenzetto kan det være behov for 2-3 spray i stedet for én. Mange fastleger har dessverre liten peiling eller er for forsiktig. Ja, testosteron er vel andrevalg eller i hovedsak for de som har kjent brystkreftrisiko. Da trodde jeg sexlysten var nesten selvskreven. Så kan det jo være andre grunner for lav sexlyst da, dersom hormonene du bruker virker på andre områder (hetetokter, hjerteklapp, etc) Anonymkode: 1530c...56d Jeg gikk på 3 spray, nå plaster og merker ingen forskjell på sexlysten. Derimot merker jeg positiv forskjell på leddsmerter og søvn. Det var ikke meg som nevnte noe om elsker, bare så det er sagt Anonymkode: c65b4...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #57 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg gikk på 3 spray, nå plaster og merker ingen forskjell på sexlysten. Derimot merker jeg positiv forskjell på leddsmerter og søvn. Anonymkode: c65b4...036 Nei, da er det nok en annen grunn til nedsatt sexlyst. Bra du har effekt av hormonene. Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #58 Del Skrevet 27. oktober Nonstop1 skrev (27 minutter siden): Hva er det med varierende lyst som ikke er vanlig? Alt du beskrev er ting som verken jeg eller mine venninner ville gjort mot våre menn. Anonymkode: 1530c...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 27. oktober #59 Del Skrevet 27. oktober (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alt du beskrev er ting som verken jeg eller mine venninner ville gjort mot våre menn. Anonymkode: 1530c...56d Ting? Er det å ikke ha lyst på sex noe man "gjør" mot sin mann? Jeg beskrev vel ikke noe som helst annet enn mangel på lyst i perioder? Høres ut som du mener mangel på lyst er noe man gjør med vilje mot menn for å være fæl. Det er ikke tilfellet. Utdyp gjerne hva du tenker her så jeg kan prøve å forstå, og svare opp. Min mann gikk inn i en dyp depresjon litt før jeg fødte vårt første barn. Han ble frekk og likegyldig mot meg, kom med spydige bemerkninger når jeg gråt og kastet opp. Han ville knapt se på babyen vår når den var født og jeg ble helt alene med alt ansvar for den nyfødte datteren vår etter en fødsel som ikke gikk helt problemfritt. Han sto å så på at jeg strevde uten å løfte en finger. En form for svangerskaps/fødselsdepresjon som også menn kan få. Jeg visste at dette ikke var sånn mannen min bruker å være, så jeg valgte å stå i det og fulgte han til psykolog og samtaler med jordmor på sykehuset. Jeg elsket han nok til å gi han tid til å arbeide seg igjennom det. Men jeg hadde ikke lyst på sex med en mann som ignorerte vårt barn helt og ble likegyldig og ufin mot meg. Han tente meg ikke, og det tok ett år før vi merket bedring. Først skulle han bli frisk, også skulle jeg også bearbeide hvor tøft det hadde vært for min psyke å stå oppi det. Min opplevelse av det hele var jo at han sviktet meg når jeg var på mitt mest sårbare, selv om det etterhvert kom frem at han strevde med sitt. Det betyr jo ikke at jeg aldri var kåt i denne perioden. Som ung dame var jeg naturligvis det, selv om jeg ikke greide å ha sex med en mann som på tidspunktet såret meg veldig. Dette er en god del år siden, og vi har heldigvis ikke vært nede i en sånn dal siden. Men det har også i ettertid gått en uke her og der hvor jeg har kjent at nei, nå vil jeg ikke. Også har jeg istedet onanert for meg selv. Dere må så klart få lov til å dømme meg nord og ned. Men jeg står vel egentlig fast på det opprinnelige svaret mitt, for sånn fungerer jeg. Og det virker som mannen min elsker meg på tross av dette (selv om han nok ikke har tenkt over at jeg kan være kåt også når jeg ikke har lyst på han. For meg har det aldri vært ett naturlig tema å ta opp, eller vært noe han har spurt om). De gangene vi har hatt sexuelle utfordringer har vi snakket og kommet oss igjennom det. Jeg er avhengig av å føle at relasjonen vår er trygg og og leken og at vi føler en felles omsorg for hverandre for at jeg skal ha lyst på han. Tror ikke jeg er den eneste som er sånn. Endret 27. oktober av Nonstop1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #60 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 21.24): Jeg vil ikke ha sex med mannen min. Er forøvrig veldig tiltrukket av andre og kunne sikkert latt meg forlede 🙈 Anonymkode: 59b60...11a Så vær tøff nok til å være ærlig med han da. Hvorfor beholde han og nekte å ha sex med han, men gå rundt å ha lyst på andre. Anonymkode: 08120...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå