Gå til innhold

God lønn i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det var bra jeg da , men så sitter jeg selv med 500 000 , tenk så mye mer jeg kunne unnet meg med 300 000 til 😏😳

Anonymkode: 46f2b...c7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er 800 000,- god grunnlønn i dag når du ikke har særlig lederansvar. Det er ca. 200 000,- over medianlønn.

Anonymkode: a492e...c41

Men så er jo også medianlønn veldig dårlig..😉

Det fungerer jo slik i samfunnet at det de aller fleste tjener, er ganske dårlig. 

Endret av LeneXCII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 800.000 er veldig bra synes jeg, jeg er jurist med åtte års erfaring og har 640.000. Jeg er ikke fornøyd med lønna 😅

Anonymkode: 4e013...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men har du en jobb du elsker? Som du ville utført uansett? Det er mer verdt enn høy lønn, ettersom man tilbringer sykt mye tid på jobb.

Anonymkode: 6ec14...7bb

Jo, jeg har jo det. Cnc operatør/programmerer/innkjøpsansvarlig av (nødvendige)verktøy. 

Jobber mye med en stykks produksjon med 2 tusendels millimeter presisjon. 8T dagen er som å blunke 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (8 timer siden):

Jo, jeg har jo det. Cnc operatør/programmerer/innkjøpsansvarlig av (nødvendige)verktøy. 

Jobber mye med en stykks produksjon med 2 tusendels millimeter presisjon. 8T dagen er som å blunke 🤣

Cnc er jo et operatør yrke med fagbrev utdanning. Så det er ikke så rart at det er lavere lønnet. 

LeneXCII skrev (11 timer siden):

Men så er jo også medianlønn veldig dårlig..😉

Det fungerer jo slik i samfunnet at det de aller fleste tjener, er ganske dårlig. 

Hvem vurderer hva som er bra lønn da? Siden du mener median er fryktelig dårlig?

Anonymkode: e3913...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2024 mener jeg god lønn er alt over 1 million. Da snakker vi altså generelt, uavhengig av bransje og utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God lønn er 750 000 pluss, men grei lønn er fra 500 - 750 000. 
Alt under 500 000 for en fulltidsjobb er lav lønn, men en del yrker er desverre underbetalte.

Er HMS leder i industri og har rundt 800 000. Det er litt lavt - men mangler noe formell utdanning, så det er akseptabelt.

Hadde høyere lønn men lengre reisevei/mindre fleksibilitet i forrige jobb. 

Anonymkode: 92e43...9fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spørs vel helt på bransjen du skal jobbe i. Måten du skriver på tilsier at det ikke er snakk om en jobb hvor høyere utdanning er involvert?

Anonymkode: 544da...205

Litt passiv aggressiv er vi😆?? 

Man kan da ha høyere utdanning selv om man ikke finpusser språk før et innlegg på KG🤣 Jeg har høyere utdanning og skriver titt og ofte ting i farten.

Til TS. Jeg tenker vel over 1 mill i året er «bra». Har selv 920 i år, men synes ikke jeg sitter veldig godt i det med høyt huslån og forbruk.

Anonymkode: b431d...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (17 timer siden):

Så det er 2% av befolkningen som har god lønn. Litt snevert synes jeg.

I 2022 var det 662 794 personer som hadde 1 million eller mer i bruttoinntekt. Så har du mange som jobber deltid, som det selvsagt blir meningsløst å sammenligne lønna si med dersom man jobber heltid. Antallet arbeidstakere som jobber 100% er anslagsvis 2,3 millioner, det betyr at nesten 30% av disse tjener 1 mill eller mer.

06655: Bruttoinntektsintervall, etter alder og kjønn. Antall bosatte personer 17 år og eldre, og sum bruttoinntekt 1993 - 2022. Statistikkbanken (ssb.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I 2022 var det 662 794 personer som hadde 1 million eller mer i bruttoinntekt. Så har du mange som jobber deltid, som det selvsagt blir meningsløst å sammenligne lønna si med dersom man jobber heltid. Antallet arbeidstakere som jobber 100% er anslagsvis 2,3 millioner, det betyr at nesten 30% av disse tjener 1 mill eller mer.

06655: Bruttoinntektsintervall, etter alder og kjønn. Antall bosatte personer 17 år og eldre, og sum bruttoinntekt 1993 - 2022. Statistikkbanken (ssb.no)

Det hjelper lite når vedkommende skriver 1,5 millioner. De fleste som tjener over en million tjener rett over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ca 1.3’, 1.4’ med ymse tillegg. 20 års erfaring og mastergrad uten lederansvar. Jeg synes at det er en god lønn for en spennende jobb, men jeg bor et dyrt sted så mye penger går til å bo i en fornuftig bolig. Veldig mange rundt meg har mer materiell velstand (potensielt finansiert av banken) men har også lederjobber.

Anonymkode: ca6c3...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (18 timer siden):

å her sitter man med 6års erfaring, 2 år skole og lusfittefattige 37100 før skatt.

Tjener 480 000 i butikk 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

lønnen min før dette opprykket var 630 000 

så å gå opp 170 k over natta er mye for meg. Jeg har alltid vært ganske lavlønnet og tjente under 500 000 for 2 år siden. 

Lønnen er også overtidsbetalt så regner jeg vil ende opp på ca 850 før skatt

Jeg har en stilling hvor jeg bygges opp mot en annen stilling som jeg vil få (om jeg er flink) innen 1-2 år. Det vil bli et kraftig hopp opp lønnsmessig, men uten overtidsbetalt. Jobben er sinnsykt spennende synes jeg! Jeg er super motivert!

mannen min tjener 1 mill blank og vi har lite kostnader. Jeg prøver å være veldig økonomisk fornuftig. Så vi har det veldig økonomisk romslig nå. Mer lønn for meg bare at jeg går fra å spare 30 k i mnd til 40 og kanskje mot 50

Jeg vil ikke ha for mange ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her

lønnen min før dette opprykket var 630 000 

så å gå opp 170 k over natta er mye for meg. Jeg har alltid vært ganske lavlønnet og tjente under 500 000 for 2 år siden. 

Lønnen er også overtidsbetalt så regner jeg vil ende opp på ca 850 før skatt

Jeg har en stilling hvor jeg bygges opp mot en annen stilling som jeg vil få (om jeg er flink) innen 1-2 år. Det vil bli et kraftig hopp opp lønnsmessig, men uten overtidsbetalt. Jobben er sinnsykt spennende synes jeg! Jeg er super motivert!

mannen min tjener 1 mill blank og vi har lite kostnader. Jeg prøver å være veldig økonomisk fornuftig. Så vi har det veldig økonomisk romslig nå. Mer lønn for meg bare at jeg går fra å spare 30 k i mnd til 40 og kanskje mot 50

Jeg vil ikke ha for mange ting. 

Ikke sant, det er deilig!  Vi har det også slik :)  Ikke like høy lønn, 1,7 mill tilsammen. Men lave utgifter tross to barn, og sparer også 25k+ pr mnd, i tillegg til boliglån med relativt kort nedbetalingstid.  Lever nesten på en lønn… 

Anonymkode: 3b5c9...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres veldig bra ut!

Til sammenligning: Jeg har ending attraktiv master, lederansvar og snart 20 år i arbeidslivet og har drøyt 1 million i lønn. I Oslo.

Anonymkode: b98e9...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 16.31):

Fikk årets lønnsoppgjør i dag. Svært skuffet. 4,5%. Jobbjakt nå.

God lønn i dagens dyre Norge? 1 mill. Er man enslig er også det lite.

Anonymkode: 6c11c...71b

4,5% er mer enn veldig mange får i år, så det skal du være veldig fornøyd med. Jeg jobber i staten, så vårt oppgjør er ikke ferdig pga tvungen lønnsnemnd. Men ramma blir vel den samme som alle andre, og det er forventet at rundt 2,9-3,0% vil bli potten, etter at glidning og overheng er trukket fra. Dette er da altså lokalt og evt sentralt tillegg til sammen. 

Anonymkode: 184a0...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 16.31):

Fikk årets lønnsoppgjør i dag. Svært skuffet. 4,5%. Jobbjakt nå.

God lønn i dagens dyre Norge? 1 mill. Er man enslig er også det lite.

Anonymkode: 6c11c...71b

Mener du at 1mill er for lite til en enslig? Jeg har 850 000 og føler at jeg svømmer i penger. Selv om halve lønnen forsvinner i boliglån.

Anonymkode: cd97e...54c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener 950k, men er litt i tvil om det er god lønn, da der ligger på snittet for bransje/ansiennitet. Skal sies at jeg bor i et fylke med lav lønn. Jobben er stressende men fleksibel og har mange goder. Har ikke betalt overtid.

Anonymkode: 84ecf...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...