AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #41 Del Skrevet 26. oktober 2024 det er faktisk helt sykt at så mange mener det er ok å misbruke tjenester, det samme med alle trådene vi har hatt om folk som misbruker DPS for å få gratis tannbehandling, i utgangspunktet krever det aktiv behandling over tid og svært alvorlig sykdom men folk som ikke har vært der på flere år får det kastet etter seg bare ved å ta en telefon og får milde angst/depersjonsdiagnoser. Håper hele dritten blir fjernet totalt, mens vi andre må jobbe og betale ræva av oss for å fikse på tenna. Anonymkode: ae9e9...356 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #42 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Går du til psykolog? Jeg gjør + uføre. Fått all tannlege behandling gratis. Trenger ikke styre med NAV. Bare leverer bekreftelse til tannlege at jeg går til psykolog. Anonymkode: 64e6c...276 Stemmer ikke. Må i så fall være noe lokalt. Hadde det holdt hadde det jo bare vært og bestille time hos psykolog først da? Jeg gikk hos psykolog før , men måtte betale selv. I lavterskeltilbud i kommunen derimot kunne jeg gå til kommunal tannlege , men de vil jo bare gjøre ting billig der og da, altså trekke. Jeg er ufør, og har over sosialsatsene for livsopphold. Så måtte ta opp 43. 000 i lån. Anonymkode: 62d2a...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #43 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du har ruskonsulent, hjemmesykepleie eller fact team fra dps kan du få dekket 100% av utgiftene til tannlege, ingen krav som feks kontoutskrift eller hvor mye penger du har. Anonymkode: 546db...9ab Får dere velge tannlege selv, eller må dere til en kommunal tannlege? Jeg vil bare fraråde dette i Oslo, det blir veldig dyrt istedenfor og gå til en « vanlig « tannlege med det samme. De er ikke interssert i og gjøre noe annet enn det som er billig her og nå ( etter en evighet i kø) også ender en opp med en kjemperegning til slutt. hvis ts er så heldig og få dekket skikkelig tannlege av nav, må man jo bare gripe sjansen. Anonymkode: 62d2a...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #44 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Noen som vet om nav har krav på detaljert 3mnd innsyn fra nettbanken i dette formålet? Anonymkode: 397f8...9fd Ja. Det har de. Du ber om penger fra sosial hjelp. Da må behovet være dokumentert. Hvis de ser at forbruket ditt gjør at du kunne spart inn til dette selv så får du ikke innvilget støtte. Hvorfor kverulere på kravene deres? Hvorfor ikke godta det eller finne en annen løsning? Anonymkode: 6d667...d3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #45 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er helt med på at nav skal ha innsyn i inntekt i dette tilfelle. Poenget er at dette har de fått, de har fått skattemelding. De har hentet inn informasjon fra skatteetaten i søknaden som bevis på at jeg ikke har inntekt uten om. de har fått bevis av saldo på begge konto (at jeg ikke har oppsparte midler) dette viser jo også skattemelding . De har innsyn på hva min uføretrygd er, de har fått bevis på hva jeg betaler i husleie og hva jeg sitter igjen med. jeg er sikker på at jeg har lest tidligere at nav ikke har krav på detaljert kontoutskrift. Jeg syntes det er rart de skal dømme mitt forbruk under lupen, når de vet at jeg ikke har mer i mnd enn en sosialklient, og jeg har bevist at jeg ikke har sparepenger. Hvor mye skal en brette ut, når de allerede har all nødvendig info Anonymkode: 397f8...9fd Du gir nav den informasjonen de ber om eller låner penger andre steder. Anonymkode: 6d667...d3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #46 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ja de kan kreve kontoutskrift. Dette er rett og slett for å se om du har penger selv og eventuelt har overført til andre kontoer eller til andre. Men, du kan sensurere detaljer. Jeg jobbet med dette før og vi så bare kjapt over om det var noe som skilte seg ut. Ingen kommer med en moralpreke på hva du har brukt pengene på. Anonymkode: f87be...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #47 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): det er faktisk helt sykt at så mange mener det er ok å misbruke tjenester, det samme med alle trådene vi har hatt om folk som misbruker DPS for å få gratis tannbehandling, i utgangspunktet krever det aktiv behandling over tid og svært alvorlig sykdom men folk som ikke har vært der på flere år får det kastet etter seg bare ved å ta en telefon og får milde angst/depersjonsdiagnoser. Håper hele dritten blir fjernet totalt, mens vi andre må jobbe og betale ræva av oss for å fikse på tenna. Anonymkode: ae9e9...356 For det første kan du ikke bare kaste deg over telefonen og få time på dps for midle angst/ depresjonsdiagniser. Jeg har gått til dps for langvarig behandling av angst/ traumer. Hadde også angst for og gå til tannlegen. Psykiater fikk en sosionom til og bli med meg som støtte. Regningen på 43 000 måtte jeg ta opp lån for og dekke. mulig noen kommuner har lokale tilbud, men det her høres villt ut. Anonymkode: 62d2a...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #48 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vanskelig å forstå hva du mener, oppfordrer du til misbruk av TOO-ordningen? Anonymkode: acd79...fd1 Hvordan kan denne misbrukes? Anonymkode: a0c56...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #49 Del Skrevet 26. oktober 2024 kittkatt skrev (11 timer siden): Det du sier nå gir absolutt ingen mening. Økonomi har ingenting med TOO å gjøre. Om du misbruker ordningene så håper jeg noen melder deg. Dette ga enda mindre mening. Anonymkode: a0c56...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 26. oktober 2024 #50 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ga enda mindre mening. Anonymkode: a0c56...3ba Enten så troller du, eller så vet du ikke hva TOO faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #51 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis du har ruskonsulent, hjemmesykepleie eller fact team fra dps kan du få dekket 100% av utgiftene til tannlege, ingen krav som feks kontoutskrift eller hvor mye penger du har. Anonymkode: 546db...9ab Det har beklagelig blitt endret i senere tid. Jeg har en ruskonsulent, og dårlig tannhelse. Hun har sett inn på dette fordi hun vil hjelpe meg. Det holder ikke med kun en ruskonsulent, eller en psykolog. Du kan få det hvis du går i behandling minimum to ganger i uka, og så er det noen andre kriterier også. Anonymkode: 5c006...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #52 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 18.22): Anbefaler TOO i slike tilfeller. Anonymkode: a0c56...3ba Bullshit! Anonymkode: bb7e0...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #53 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 19.05): Jeg anbefaler det uansett. Anonymkode: a0c56...3ba AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 22.14): Ja. Derfor er det greit. Anonymkode: a0c56...3ba Bli voksen er du snill. Anonymkode: bb7e0...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #54 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 8.35): Stemmer ikke. Må i så fall være noe lokalt. Hadde det holdt hadde det jo bare vært og bestille time hos psykolog først da? Jeg gikk hos psykolog før , men måtte betale selv. I lavterskeltilbud i kommunen derimot kunne jeg gå til kommunal tannlege , men de vil jo bare gjøre ting billig der og da, altså trekke. Jeg er ufør, og har over sosialsatsene for livsopphold. Så måtte ta opp 43. 000 i lån. Anonymkode: 62d2a...e92 For å komme inn i TOO systemet, så står man ført i månedsvis på venteliste. Så blir man utredet av TOO sine psykologer som finner ut om en har odontofobi i sterk nok grad til at man skal få dekket tannlegebehandling, hvordan man skal gå frem for å få gjennomført tannundersøkelse og behandling, lager en plan, og så kan man begynne med tannbehandlingen i et tempo som ikke skader pasienten mer enn den hjelper. Finner TOO psykologen ut at her er en som prøver å snike seg til tannbehandling så blir de kastet ut av ordningen prompte. Man skal og være innmarkens god om man klarer å «lure» TOO psykologen slik at man slipper igjennom nåløyet og får tannbehandling. Man får heller ikke ubegrenset med gratis tannbehandling i TOO. Der er begrensninger på anntall timer (mener det er 6 tannlegetimer), etter dette skal man være klar til å fortsette hos privat tannlege. Å si at man går til TOO betyr ikke dermed at man får TOO behandling. Anne Holt har flere ganger skrevet på Facebook at hun har TOO tannlege. Men hun går til en privatpraktiserende tannlege med TOO som videreutdanning. Det er og forskjellen, tannleger kan videreutdanne seg og bli TOO godkjente tannleger i privat praksis. De gir da ikke TOO behandling med psykolog før tannbehandlingen starter. Har man hjemmesykepleie så fr man dekket tannlegeutgifter etter egne regler. Det har ingenting med TOO å gjøre, men tannlegebehandlingen gis på en fylkeskommunal tannklinikk og koster ikke noe. Samme tannklinikk kan og ha TOO behandling, men hjemmesykepleie pasientene får da ikke TOO behandling. Folk her inne har en egen evne til å hevde ting og uttale seg om ting de ikke har satt seg inn i reglene rundt, og folk kommer til både tannleger og til TOO sentre og hevder sin rett på bakgrunn av innlegg på nettet- les kg. Anonymkode: 27019...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #55 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For å komme inn i TOO systemet, så står man ført i månedsvis på venteliste. Så blir man utredet av TOO sine psykologer som finner ut om en har odontofobi i sterk nok grad til at man skal få dekket tannlegebehandling, hvordan man skal gå frem for å få gjennomført tannundersøkelse og behandling, lager en plan, og så kan man begynne med tannbehandlingen i et tempo som ikke skader pasienten mer enn den hjelper. Finner TOO psykologen ut at her er en som prøver å snike seg til tannbehandling så blir de kastet ut av ordningen prompte. Man skal og være innmarkens god om man klarer å «lure» TOO psykologen slik at man slipper igjennom nåløyet og får tannbehandling. Man får heller ikke ubegrenset med gratis tannbehandling i TOO. Der er begrensninger på anntall timer (mener det er 6 tannlegetimer), etter dette skal man være klar til å fortsette hos privat tannlege. Å si at man går til TOO betyr ikke dermed at man får TOO behandling. Anne Holt har flere ganger skrevet på Facebook at hun har TOO tannlege. Men hun går til en privatpraktiserende tannlege med TOO som videreutdanning. Det er og forskjellen, tannleger kan videreutdanne seg og bli TOO godkjente tannleger i privat praksis. De gir da ikke TOO behandling med psykolog før tannbehandlingen starter. Har man hjemmesykepleie så fr man dekket tannlegeutgifter etter egne regler. Det har ingenting med TOO å gjøre, men tannlegebehandlingen gis på en fylkeskommunal tannklinikk og koster ikke noe. Samme tannklinikk kan og ha TOO behandling, men hjemmesykepleie pasientene får da ikke TOO behandling. Folk her inne har en egen evne til å hevde ting og uttale seg om ting de ikke har satt seg inn i reglene rundt, og folk kommer til både tannleger og til TOO sentre og hevder sin rett på bakgrunn av innlegg på nettet- les kg. Anonymkode: 27019...e51 Så, så. Vi har forstått det nå. Du er den eneste som er spesiell nok til å få denne stønaden. Den er faktisk laget for kun deg. Anonymkode: 030fc...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #56 Del Skrevet 28. oktober 2024 Ja, Nav kan be om 3 mnd med detaljer kontoutskrift om de mener de har behov for det. For nye søkere, eller om det er lenge siden du søkte, så er det interessant for å se om du har fått inn ekstra inntekt den siste tiden. Du kunne faktisk ha vunnet på lotto forrige mnd og ført disse over på noen andre. Man må luke ut at du har penger eller har tatt ut store beløp den siste tiden. Vi ser ikke på hva du har brukt pengene dine til. Det er kun når det gjelder nødhjelpssaker hos oss at vi faktisk gidder å sitte å se på hva pengene er brukt til. Når du ser side etter side med kontoutskrift så scroller du raskt nedover. Jeg ser (er veileder på sosialhjelp) at man leverer skatteoppgjør og ikke skattemelding. Skattemeldingen gir mer informasjon om kontoer og derfor ønsker vi den og ikke skatteoppgjøret. Så ber vi om en kontooversikt slik at vi kan se alle kontoene dine, som også vises i skattemeldingen. Røntgenbilder er nødvendig for at rådgivende tannlege skal kunne vurderes saken din, sammen med kostnadsoverslaget. Vi sender til rådgivende tannlege om kostnadsoverslaget er over 6000 kr. Og da blir det kuttet drastisk ned, da mye ikke anses som nødvendig og/eller det finnes rimeligere behandling. Anonymkode: a17d5...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #57 Del Skrevet 28. oktober 2024 Nav kan be om hva faen de vil. Det er helt sjukt. Anonymkode: 8f374...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #58 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så, så. Vi har forstått det nå. Du er den eneste som er spesiell nok til å få denne stønaden. Den er faktisk laget for kun deg. Anonymkode: 030fc...b71 Nei, den er laget for dem som kvalifiserer for diagnosen odontofobi (satt av psykologen på TOO), eller dem som har vært utsatt for seksuelle overgrep eller tortur. https://www.helsedirektoratet.no/tema/tannhelse/tilrettelagt-tannhelsetilbud--too Anonymkode: acd79...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #59 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For å komme inn i TOO systemet, så står man ført i månedsvis på venteliste. Så blir man utredet av TOO sine psykologer som finner ut om en har odontofobi i sterk nok grad til at man skal få dekket tannlegebehandling, hvordan man skal gå frem for å få gjennomført tannundersøkelse og behandling, lager en plan, og så kan man begynne med tannbehandlingen i et tempo som ikke skader pasienten mer enn den hjelper. Finner TOO psykologen ut at her er en som prøver å snike seg til tannbehandling så blir de kastet ut av ordningen prompte. Man skal og være innmarkens god om man klarer å «lure» TOO psykologen slik at man slipper igjennom nåløyet og får tannbehandling. Man får heller ikke ubegrenset med gratis tannbehandling i TOO. Der er begrensninger på anntall timer (mener det er 6 tannlegetimer), etter dette skal man være klar til å fortsette hos privat tannlege. Å si at man går til TOO betyr ikke dermed at man får TOO behandling. Anne Holt har flere ganger skrevet på Facebook at hun har TOO tannlege. Men hun går til en privatpraktiserende tannlege med TOO som videreutdanning. Det er og forskjellen, tannleger kan videreutdanne seg og bli TOO godkjente tannleger i privat praksis. De gir da ikke TOO behandling med psykolog før tannbehandlingen starter. Har man hjemmesykepleie så fr man dekket tannlegeutgifter etter egne regler. Det har ingenting med TOO å gjøre, men tannlegebehandlingen gis på en fylkeskommunal tannklinikk og koster ikke noe. Samme tannklinikk kan og ha TOO behandling, men hjemmesykepleie pasientene får da ikke TOO behandling. Folk her inne har en egen evne til å hevde ting og uttale seg om ting de ikke har satt seg inn i reglene rundt, og folk kommer til både tannleger og til TOO sentre og hevder sin rett på bakgrunn av innlegg på nettet- les kg. Anonymkode: 27019...e51 Var lett å få. Får først 6-8 beh hos psykologtannlege. Deretter starter behandling hos tannlege, og her har man et år på seg. Antall ganger er uvesentlig. Anonymkode: a0c56...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #60 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nav kan be om hva faen de vil. Det er helt sjukt. Anonymkode: 8f374...861 Hva nøyaktig er det Nav kan be om som du synes er sykt? Anonymkode: 6b9ea...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå