AnonymBruker Skrevet 26. oktober #21 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får ikke jobb innen IT med mindre du faktisk er interessert i IT og kan vise til dette. IT har liksom blitt den nye oljebransjen. Der alle tror de kan få jobb. Nei, vi som faktisk er interessert i IT får velge og vrake i jobber. Dere som bare tar programmering og sånn fordi du er "sikra" jobb men ikke er opptatt av koding på fritiden får ikke jobb. Det lyser jo lang vei at "Hei, jeg er bare her fordi jeg vil tjene masse penger, men bryr meg ikke om koding sånn egentlig". Anonymkode: eb6c2...77a Man må jo ha fritid. Jeg kjenner mange som har valgt it for å være sikra, men hva tenker du da om folk som har valgt andre yrker igjen som sikrer jobb? Tror du disse har valgt etter hjertet? Noen få kanskje, men helt ærlig de færreste. Mange velger etter fornuften, og det er jo i utgangspunktet ganske lurt. Det er så mye snakk om at du må ånde og leve for programmering, bruke hvert minste lille sekund du har av livet ditt på å å kode for å være en aktuell kandidat. Det er viktig å like jobben man har altså, men det får være grenser. Jeg valgte i utgangspunktet å jobbe med noe jeg elsket, noe jeg har vært interessert i fra tidlig barndom, men her sitter jeg nå og virkelig hater det. Derfor har jeg valgt å gå videre med noe annet. Tidene med god lønn er vel over for de nyutdannede uansett, så for mange er ikke dette hovedårsaken til valg av jobb innen it, men heller en mulighet til å faktisk ende opp med å få jobb etter utdanning. Som dessverre mange ikke får i disse tider på grunn av nedgangstider. Anonymkode: 7e1fb...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #22 Del Skrevet 26. oktober Har jobbet med utvikling i 30 år og har aldri hatt it som en "hobby". Men det går i bølger, og akkurat nå er vi på vei ned i en dyp en. Veldig få reelle stillinger der ute. Den gode nyheten er at jeg foreløpig aldri har mistet jobben. Men mange andre har mistet den. Anonymkode: 7b43f...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #23 Del Skrevet 26. oktober Jeg var utdannet i 2005-ish da bransjen var nede i en knekk. Jobbet noen år som noe helt annet før bransjen tok seg opp og nå har jeg koda i 17 år. Det ordner seg, men ville absolutt tatt en master om du har mulighet. Anonymkode: 83521...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #24 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du får ikke jobb innen IT med mindre du faktisk er interessert i IT og kan vise til dette. IT har liksom blitt den nye oljebransjen. Der alle tror de kan få jobb. Nei, vi som faktisk er interessert i IT får velge og vrake i jobber. Dere som bare tar programmering og sånn fordi du er "sikra" jobb men ikke er opptatt av koding på fritiden får ikke jobb. Det lyser jo lang vei at "Hei, jeg er bare her fordi jeg vil tjene masse penger, men bryr meg ikke om koding sånn egentlig". Anonymkode: eb6c2...77a Å kutt ut med deg. I gamle dager fikk jeg spm på intervju om jeg koda på fritiden, men arbeidsgivere idag er heldigvis opptatt av at folk skal ha et liv utenom jobb. Anonymkode: 83521...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #25 Del Skrevet 27. oktober Det er ekstremt mange nyutdannende som ikke får jobb i bransjen. Hjelper ikke at bedrifter skriker etter folk når de uansett vil ha seniorer. Ville nok omskolert til noe annet om jeg var deg, IT er ikke valget om en har valgt det for å få sikra jobb. Anonymkode: bba55...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #26 Del Skrevet 27. oktober Master ihvertfall bortkastede penger om du ikke får jobb etter den heller. It er ikke så utrolig vanskelig at du må ha en "master". Anonymkode: 7b43f...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå