Kvalitet Skrevet 26. oktober 2024 #41 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tar på meg noen nattevakter innimellom. Men foreløbig har jeg en 100% dagtid jobb, og det funker dårlig å gå fra natt til dag flere dager i uken. Har prøvd, da gikk kroppen i shutdown i 2 dager Anonymkode: 4a791...76a Det skjønner jeg. Utrolig vanskelig økonomisk å være alene med ansvar for barn. Min fulle sympati 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #42 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har skrevet budsjett og gått over. Med lån, fellesutgifter, skolepenger (2 av barna går på privat skole. Jeg og far deler på regningen) og nedbetaling av kredittkort ligger jeg på 22K bare der. Så sparer jeg selv 2000 på en egen ferie konto, eldste får 1000,- i mnd lønn, jeg sparer en liten sum til barna (komf, lappen) resten er da Mobil, div strøm tjenester og strøm. Er egentlig ingenting jeg kan kutte Anonymkode: 4a791...76a I økonomiske trange tider, sparer man ikke penger. Anonymkode: 3bba5...fdb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #43 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dropp feriesparing. Bruk av buffer til å bli kvitt kredittkortgjeld. Så har du mindre faste utgifter etter det. For øvrig enig i at det ikke er så lett å skaffe ekstrajobb for ungdom under 18 i Oslo. Det tror jeg faktisk er enklere på mindre steder. Anonymkode: 10d02...e2d Jeg har to barn som nå er 18 +. Barna mine og nesten alle barnas venner(med unntak av noen svært få), har hatt deltidsjobb fra de var 16 år. Dette er i Oslo. Anonymkode: 3507d...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 26. oktober 2024 #44 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dropp feriesparing. Bruk av buffer til å bli kvitt kredittkortgjeld. Så har du mindre faste utgifter etter det. For øvrig enig i at det ikke er så lett å skaffe ekstrajobb for ungdom under 18 i Oslo. Det tror jeg faktisk er enklere på mindre steder. Anonymkode: 10d02...e2d Det er mitt råd også. Pøs alt av ekstra penger du har i måneden inn i kredittkortet for å kvitte deg med det. Det er den dyreste gjelden du har. Er det lov å spørre hvor mye gjeld du har? Hvis den ikke er så høy, kan du spørre banken om et lån på det beløpet. Du kan også kanskje få det innbakt i et evt. boliglån. Da får du mye lavere rente på det, og kan betale ned raskere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #45 Del Skrevet 26. oktober 2024 Det er ganske sykt å sette av 2000 i måneden til ferie når man har så dårlig råd. Anonymkode: 96c2f...353 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #46 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå er det ikke alle som bare har 600 000 i EK.. jeg har 10 mill så åpenbart gjelder ikke eks ditt for alle i Oslo 😂 Anonymkode: 3507d...867 Ikke alle har to barn i barnehage eller studielån heller, så innlegget ble åpenbart ikke skrevet for å treffe alle i Oslo. Hadde ts hatt 10 mill hadde hun neppe jobbet seg halvt ihjel og vurdert onlyfans, så tror det er fair å anta at ts ikke har mye egenkapital. Anonymkode: 997eb...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #47 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke alle har to barn i barnehage eller studielån heller, så innlegget ble åpenbart ikke skrevet for å treffe alle i Oslo. Hadde ts hatt 10 mill hadde hun neppe jobbet seg halvt ihjel og vurdert onlyfans, så tror det er fair å anta at ts ikke har mye egenkapital. Anonymkode: 997eb...ab2 Jeg har verken barnehagebarn eller studielån. Jeg hadde derrimot ganske mye i egenkapital. Brukte 1.8 og satte av 200K til oppussing/buffer på husbankens kriterie for å gi meg lån Anonymkode: 4a791...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #48 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Enten må du skaffe deg bedre jobb eller ta videre kurs/utdanning som på sikt vil gi deg bedre lønn, flytte til et rimeligere sted eller finne deg en ekstrajobb til. Selv har jeg bare utbetalt rundt 22.000 i måneden, men jeg prøver å stikke på loppemarkeder og flippe ting jeg finner der+at jeg har en liten hobbybedrift sånn på siden og det gjør at jeg snitter rundt 25.000 i mnd. Det er mye jobb (jeg fotograferer), men det utgjør jo nesten 40.000 ekstra i året som er mye penger. Jeg gjør det også for å betale ned lån raskere i håp om bedre økonomi på sikt ☺️ Det krever jo en del+innkjøp av utstyr, men finnes mange hobbyer man kan tjene litt på hvis man gjør seg god. Har også venner som jobber fast som statister, servitører på festivaler osv. for å spe på lønna. Anonymkode: 57043...1cf Hva fotograferer du? Hva tar du? Prøver selv å få ett feste som hobbyfotograf Anonymkode: 4a791...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. oktober 2024 #49 Del Skrevet 26. oktober 2024 Har ikke lest alle sidene. Mitt råd er flytt ut av Oslo. Jeg bor i omegn selv. Tog går. Å ha 29 tusen i faste utgifter er umenneskelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #50 Del Skrevet 26. oktober 2024 Kjenner meg igjen i det du skriver, TS. Vet at man kan slite med å få det til å gå rundt, selv med full jobb og grei inntekt. Alt har blitt dyrere, jeg merker stor forskjell de siste 3-4 årene. Kjipt å bli beskyldt for å ikke ha kontroll/sløse osv, eller få kommentarer som "jeg klarer meg fint med myyyye mindre, du kan jo bare flytte osv". Ingen kjenner hele din situasjon, og du trenger ikke forsvare/forklare deg. Mange har det verre, mange har det bedre, du har fortsatt dine utfordringer. Jeg har stålkontroll på hver krone, men det er mange utgifter som har gått opp (boliglån, fellesutgifter, mat, strøm, drivstoff ++), og merker at det er trangt til tider, har tenkt på å få en ekstra inntekt selv, men ikke så lett med full jobb og barn. 😅 Følger tråden videre, og håper på noen tips selv 😅👍 Anonymkode: 0cf1d...b57 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #51 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ville tatt pengene du har spart til ferie og betalt ned på kredittkort. Om du skylder mer etterpå ville jeg betalt ekstra ned hver måned fremfor å spare til ferie. Å spare til ferie, mens rentene løper løpsk på kredittkort er dårlig økonomi. Du trenger å kvitte deg med denne utgiften så fort som mulig. Utover det er det helt sikkert ting å kutte på. De fleste har noen syndere, som snop, aktiviteter, snus/røyk, alkohol, brus el. som krever mye penger. 30 kr per dag i en sjokolade, kaffe, energidrikk eller what ever blir 900 kr måned (dette var bare et eksempel, men du skjønner greia) selv små utgifter som man unner seg blir mye penger. Ellers selg at du kan på Finn.no. Klær og utstyr ungene har vokst i fra, gamle leker, ting som samler støv i boden eller ting du tar vare på som minner. Noen hundrelapper her og der hjelper på. Jeg har solgt for ca 12.000 på Finn i år og det er kun ting som jeg først hadde tenkt å la familie og venner arve eller evt. gi til gjenbruket. Selger rimelig og det er litt jobb, men det er verdt det. Anonymkode: fa400...589 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #52 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 11.44): Jeg har for tiden en fulltidsjobb, en ekstrajobb, barnebidrag og barnetrygd. Jeg sløser ikke med pengene mine, og sparer noen tusen i mnd på buffer konto. Likevel går jeg i minus/må hente fra buffer konto hver eneste mnd. Samlet har jeg ca 38 000,- utbetalt i mnd. Inntekten fra ekstrajobben variere fra mnd til mnd, så totaltbeløpet gjenspeilder jo selvfølgelig dette. Jeg har rundt 29 000,- i utgifter. Da er det ikke så mye igjen til mat, diesel og annet. Pga nedbemanning på hovedjobben må jeg finne ny jobb innen 31.12. Gjør jeg ikke det, går jeg over på dagpenger 01.01.25, og da blir økonomien enda strammere. Jeg har vært innom tanken på onlyfans konto, eskorte pike eller noe i den gata. Men jeg er ikke komfortabel med å ha bilder av meg selv på nett sånn ( det må jo gjerne litt mer spicy bilder til for å få en god inntekt har jeg hørt) eller "date" noen for å få penger. Så disse "alternativene" har jeg lagt fra meg. Noen som har forslag til bi-inntekt som kan gi en noenlunde stabil inntekt som ikke gir en ufin bismak? Anonymkode: 4a791...76a Du legger en plan for å selge unna ting som monner. Hus, bil, hytte, hva enn som drar formidable 29000 i måneden. For om du ikke har råd til både lån, løpende utgifter og å spare deg opp en byåuffer til påregnelige ting som kjøleskap, nye dekk, drenering bak huset, nytt tak til boligen når levetiden er omme etc? Da lever du over evne. Å akkurat ha nok til lånet er å ha mye for dårlig råd. Anonymkode: 83ac5...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoUsername Skrevet 26. oktober 2024 #53 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ingen røyk, snus, alkohol og minimalt med sukker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #54 Del Skrevet 26. oktober 2024 Lei ut soverommet ditt på Airbnb når ungene er hos far, og sov på barnerommet selv. Anonymkode: 2258a...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #55 Del Skrevet 26. oktober 2024 NoUsername skrev (7 minutter siden): Ingen røyk, snus, alkohol og minimalt med sukker. Sukker koster 30-33 kr pg kg. 1 kg holder lenge. Anonymkode: 63979...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #56 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lei ut soverommet ditt på Airbnb når ungene er hos far, og sov på barnerommet selv. Anonymkode: 2258a...2a7 Ærlig talt, er dette et seriøst forslag?? 😂 Anonymkode: 0cf1d...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #57 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg går også egentlig i minus hver mnd. Jobber 100%. Alene Jeg med et barn(tenåring)men får ikke barnebidrag. Har ikke bil, ikke dratt på ferie på noen år, og bor så billig som det er mulig men det er likevel dyrt i området jeg bor (ikke Oslo). Men med høy husleie,studielån, dyr mat, dyr strøm,transport, utgift til andre ting som dukker opp som legetimer etc. så har jeg like mye utgifter som deg. Men mindre inntekt. Prøver å få ekstrajobb, men ikke så lett å finne. Anonymkode: f9452...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #58 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg går også egentlig i minus hver mnd. Jobber 100%. Alene Jeg med et barn(tenåring)men får ikke barnebidrag. Har ikke bil, ikke dratt på ferie på noen år, og bor så billig som det er mulig men det er likevel dyrt i området jeg bor (ikke Oslo). Men med høy husleie,studielån, dyr mat, dyr strøm,transport, utgift til andre ting som dukker opp som legetimer etc. så har jeg like mye utgifter som deg. Men mindre inntekt. Prøver å få ekstrajobb, men ikke så lett å finne. Anonymkode: f9452...3c4 Jobb som ringevikar i helsevesenet kan alle som er interessert få. Anonymkode: 74cec...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #59 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har aldri reist på skikkelig ferie. Våre feirer består av dagsturer eler at vi bare er hjemme. Å spare til ferie er noe jeg prioritere nå, sånn at jeg kan ta en skikkelig reise om noen år. Men jo, kan alltids endre fra 2000 til 1000 i mnd på ferie sparingen. Anonymkode: 4a791...76a Du vil prostituere deg for å reise på ferie? Anonymkode: 674d8...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 26. oktober 2024 #60 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor da? Jeg har prøvd å skaffe jobb til eldste i 1 år snart. Etter han ble 16. Alle plasser jeg spør er svaret at de ikke ansetter under 18 år. Butikken, kino, svømmehallen, Gardermoen. Jeg har spurt overalt og det er samme svar hver gang Anonymkode: 4a791...76a Ja, selvsagt. Ville heller ikke ansatt noen som sendte moren for å få jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå