AnonymBruker Skrevet 25. oktober #1 Del Skrevet 25. oktober Jeg har hatt fitbit i mange år. Har nå fitbit versa jeg har hatt det siste året. Har ofte vært plaget med tekniske problemer med fitbit. At den viser feil tid, ikke vil synkronisere, restart ikke hjelper osv. og mange av funksjonene den skal kunne vise - som oksygenvariasjon, er det ofte tull med. Har hørt mye bra om Garmin så vurderer å gå over til det, men det er jo et hav av valg og prisvariasjonen er stor. Jeg er ei halvfeit, litt overvektig dame på 32år som vil ha ei klokke som måler og sier noe om stress, søvn og søvnkvalitet, samt er egnet når målet er vektnedgang og variert trening 3-4 ganger i uken (både styrke og litt kondisjon i form av skogs- og fjellturer, samt daglige raske gåturer). Trenger altså ikke veldig avanserte greier for de som trener til maraton liksom. Jeg skal lage meg et løpeprogram da jeg har som mål å delta på KK-mila til neste år, som jeg også var med på i år. ønsker at klokken er kompatibel med bluetooth/iphone slik at jeg får notification på klokka når noen ringer eller sender melding. Hadde også vært kjekt om spotify-musikk kunne styres på klokka. Veldig slitsomt å måtte styre med mobilen for å skifte sang under treningen. (om det er en klokke som kan monitorere blodsukkeret hadde det vært en bonus. Vet ikke om det går an) Anonymkode: ee60a...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #2 Del Skrevet 25. oktober Også kult hvis klokka kan vise høydeforskjeller siden jeg går mye på fjellturer. At det står hvor mange moh. Og høydevariasjoner når man er på fjellturer hvor man er innom flere topper. Så man kan se f.eks. Man var oppe på 800meter så ned 300 meter, for så opp 200 meter osv. Anonymkode: ee60a...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #3 Del Skrevet 25. oktober Jeg har Venu 3s, rimelig fornøyd Den koster en del da, synes jeg. Ganske detaljert på de fleste punktene du nevner her. Aldri hørt om klokke som kan følge med på blodsukkeret. De fleste kontinuerlige glukosemålere er bare en sensor som må byttes jevnlig og som sender til mobilen eller en leseenhet. Anonymkode: a6217...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #4 Del Skrevet 25. oktober Fins ingen klokke som måler glukose. Har du diabetes, fins det sensor, som er koblet opp mot app på tlf. Anonymkode: 9d5ad...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #5 Del Skrevet 25. oktober Jeg har Garmin vivomove og er fornøyd med den. Den kostet under 2000kr, som passet mitt budsjett fint. Følte ikke en svindyr klokke var nødvendig for mitt bruk. Jeg trener ikke til noe maraton eller noe sånt, så vet ikke om det er en klokke som passer så godt for de som trener mye. Jeg trener helt vanlig +, litt gåturer, løping innimellom og en spinningtime i uken. Den kan såvidt jeg vet, ikke måle høydemeter. Kan styre musikk via klokken Anonymkode: 2723f...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #6 Del Skrevet 25. oktober Jeg har polar ignite 3. Funker ypperlig for meg. Da jeg kjøpte var jeg også innom å tittet på garmin, men de fleste sa at den var mer beregnet for løpere og det holder jeg ikke på med. Anonymkode: fa62c...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #7 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Aldri hørt om klokke som kan følge med på blodsukkeret. De fleste kontinuerlige glukosemålere er bare en sensor som må byttes jevnlig og som sender til mobilen eller en leseenhet. Anonymkode: a6217...8a1 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fins ingen klokke som måler glukose. Har du diabetes, fins det sensor, som er koblet opp mot app på tlf. Anonymkode: 9d5ad...5a6 Hvorfor svarer dere på akkurat dette når dere har null peiling? Det er veldig mange som har diabetes som bruker klokka til å sjekke blodsukkeret! TS: om du bruker Dexcom sensor ser det ut til at det finnes både urskiver, widgets og datafelt som kan lastes ned fra Connect IQ og som er kompatible med veldig mange Garmin-klokker. Sjekk gjerne i Connect IQ-appen selv. (Og for ordens skyld: hvis du ikke har diabetes/bruker blodglukosesensor er det ingen måte klokken magisk kan vite glukosenivået i blodet ditt på.) Anonymkode: c777f...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 26. oktober #8 Del Skrevet 26. oktober Jeg er fornøyd med vivoactive 5, den er ikke så dyr (ca 3000) men har bedre batteritid og funksjonalitet enn de klokkene som er enda rimeligere. Mannen min har Vivomove men batteritiden gjorde den ubrukelig fordi den ved lavt batteri slutter å vise hva klokka er. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #9 Del Skrevet 27. oktober Har Garmin 3S, og er veldig fornøyd. Det har aldri vært noe feil på den. Tidligere har jeg brukt ulike Fitbit-modeller, men ga opp Fitbit etter alt for mye problemer. Logging av treningsøkter stanset midt i økten, pulsen kom opp som bare en strek, problemer med synkronisering osv. Anonymkode: b9ad3...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober Gikk over fra Fitbit til Garmin og er kjempefornøyd med den, med ett unntak: den måler våkentid om natta som "søvn", så jeg får altfor gode søvnresultater. Men utenom det er jeg svært fornøyd, den har alt jeg trenger (og en del jeg ikke trenger haha) og er enkel i bruk. Anonymkode: 2a041...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #11 Del Skrevet 27. oktober Jeg gikk over fra Fitbit Sense 2 til Garmin Venu 3s, på grunn av tekniske problemer med Fitbit, og er veldig fornøyd med byttet. Anonymkode: 7ccda...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #12 Del Skrevet 30. oktober Har Garmin Vivioactive 4s og veldig fornøyd med den. Måler puls på håndledd, har innebygd GPS og Garmin-appen måler stress, søvn og lignende. Kan også styre musikken fra klokka. Hadde Fitbit i mange år, litt ulike modeller, men måtte reklamere på de flere ganger da det oftest ble noe feil på enten selve klokka/ladeporten eller med synkroniseringen. Denne Garmin-klokka har jeg nå hatt i fire år uten noen problemer. Batteritiden er ok. Varer i flere dager, eksakt lengde er litt avhengig av hvor ofte man logger trening med den, men selv de periodene når jeg trener daglig har ikke batteritiden vært noe problem. Kan forhåpentligvis ha den i enda flere år også, og når jeg skal ha en ny er jeg ikke i tvil om at jeg velger Garmin igjen. Anonymkode: e6072...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #13 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 21.39): Jeg har polar ignite 3. Funker ypperlig for meg. Da jeg kjøpte var jeg også innom å tittet på garmin, men de fleste sa at den var mer beregnet for løpere og det holder jeg ikke på med. Anonymkode: fa62c...a5a Jeg har også denne, og er veldig fornøyd med den. Anonymkode: c7bea...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå