Gå til innhold

Tørr hud med masse hudormer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleide å ha perfekt hud, spenstig og uten urenheter. Tror denne endringen skjedde etter jeg brukte syrer, men kan også være alderen har hentet meg inn. I allefall huden min er så tørr, har aldri trengt å bruke fuktighetskrem tidligere, men nå må jeg bruke mengder og det er fortsatt ikke nok. Huden er også FULL i porer, ikke bare i t sonen, men utover kinnene, pannen, haka osv. Tips til produkter jeg bør bruke, ser at det ikke er nok med hyaluronsyre og fuktighetskrem. Har prøvd toner for å fjerne hudormene men det virker bare som om det tørker ut huden enda mer..

Anonymkode: 9e798...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan er hudpleierutinene dine? Hvilke syrer?

Anonymkode: a6bd9...827

Bruker ingen syrer nå, var vel AHA/BHA jeg brukte. Nå har jeg bare på hyaluronsyre og fuktighetskrem fra apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ingen syrer nå, var vel AHA/BHA jeg brukte. Nå har jeg bare på hyaluronsyre og fuktighetskrem fra apoteket. 

Hyaluron kan bidra til tørr hud om den blir brukt feil, den skal lukke inne fukt, men kan også trekke ut fukt. Og kremen kan være feil på din hud. 

Aha/BHA som du har brukt er veldig bra, men man må venne huden til det over tid, bruke riktig konsentrasjon. Og kombinere med andre produkter på riktig måte. 

Støtter forslaget over om hudpleier. Det er en del å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hyaluron kan bidra til tørr hud om den blir brukt feil, den skal lukke inne fukt, men kan også trekke ut fukt. Og kremen kan være feil på din hud. 

Aha/BHA som du har brukt er veldig bra, men man må venne huden til det over tid, bruke riktig konsentrasjon. Og kombinere med andre produkter på riktig måte. 

Støtter forslaget over om hudpleier. Det er en del å lære :)

Takk for svar. Den var tørr før jeg begynte med hyaluronsyre også, men da slutter jeg med den også. Hvordan finner man en god hudpleier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vask ansiktet ditt på kvelden med en oljerens først for å prøve å løse opp disse prikkene. Påføres tørr hud og masseres godt på huden før det ettervært tilføres vann å masseres litt til også skylles vekk. Eksempel på produkt men finnes mange gode. Holika Holika Soda Pore Deep Cleansing Oil

Huden må så vaskes med en vanlig rens som ikke stripper huden. The ordinary Glycolipid Cream Cleanser er god.Dette kalles double cleans og gjøres kun på kvelden. En del hudleger anbefaler å ikke vaske ansiktet med annet enn vann på morgenen viss du har tørr hud.

Huden din trenger tydeligvis mye fukt, som flere anbefaler over her så kan en god hudpleier hjelpe deg å bli kjent med huden din og dens behov.

Fukt serumet the ordinary Marine Hyaluronics er mild og gir litt fukt når det inkluderes i en god rutine. Bruk noen dråper og etter det har trukket inn bruk beauty of Joseon rice milk. Vær generøs med påføringen. Hell rett i hånden og smør inn. Ikke på bomull pads.

Skin1004 Madagascar Centella Ampoule er et veldig godt produkt som hjelper hudbarrieren.

Du vil trenge hudkrem tilpasset din hudtype i tillegg og solkrem. Men disse produktene over er svært milde og fungerer godt for de fleste hudtyper.

Disse maskene er svært effektive på å gi fukt Holika Holika Skin Rescuer Mask Sheet Collagen. Den brukes etter serum, toner, ampule men før krem.

På natten etter at all annen hudpleie er smørt på og trukket inn er det mange som har god effekt av å smøre på et lag av enten ren vaselin (denne typen med blå lokk) eller et tjukt lag zink basert krem. En veldig populær krem til dette formålet er Cicaplast Balm B5+ fra la Roche Posay. Det er meningen at mann skal se ut som et spøkelse.

Syrer er effektivt men det er ikke alle produkter som passer for alle. Har du brutt ned hudbarrieren din må den behandles først før du kan begynne med aktive produkter igjen. Jeg ville tatt en pause fra slike produkter og heller fått råd fra hudpleier eller satt meg selv mer inn i hud og hudprodukter før jeg startet opp med det igjen.

Anonymkode: 088c2...fcf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge til at det er mye god informasjon om hud på YouTube. Men ta imot informasjon fra hudleger som baserer informasjonen sin på medisinsk forskning enn fra vanlige influensere.

Anonymkode: 088c2...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hudkrem bruker du?

Vet du med sikkerhet at du mangler fukt og ikke fett?

Vasker man og bruker produkter 2x ganger pr dag gjør gjerne at en stripper huden for natulig fett. Da reagerer den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Pleide å ha perfekt hud, spenstig og uten urenheter. Tror denne endringen skjedde etter jeg brukte syrer, men kan også være alderen har hentet meg inn. I allefall huden min er så tørr, har aldri trengt å bruke fuktighetskrem tidligere, men nå må jeg bruke mengder og det er fortsatt ikke nok. Huden er også FULL i porer, ikke bare i t sonen, men utover kinnene, pannen, haka osv. Tips til produkter jeg bør bruke, ser at det ikke er nok med hyaluronsyre og fuktighetskrem. Har prøvd toner for å fjerne hudormene men det virker bare som om det tørker ut huden enda mer..

Høres mer ut som Rosacea. Snakk med fastlegen om hus spesialist.

Anonymkode: e980a...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dylan Purple skrev (3 timer siden):

Jeg synes det høres ut som du har fuktfattig hud, TS. Når huden mangler fukt, prøver den å "kompensere" ved å produsere ekstra talg, noe som kan være årsaken til hudormene. Store/utvidede porer er også typisk ved dehydrert hud, fordi dehydrert hud mangler fylden som en tilstrekkelig fuktet hud har, slik at porene framstår som større. 

Støtter forslaget om oljerens, som kan bidra til å løse opp hudormene. Et svært godt (og rimelig) fuktserum er The Ordinary Amino Acids + B5. Aminosyrer er ikke eksfolierende syrer, men "byggesteiner" i proteiner, og finnes også naturlig i huden.  Serumet bidrar til å styrke hudbarrieren, øke fuktigheten og styrker elastisiteten, i tillegg til at det er irritasjonsdempende. Serumet kan med fordel legges på lett fuktet hud, og kan brukes både morgen og kveld. Avslutt med en god fuktighetskrem for fuktfattig hud + solkrem på dagtid, og f.eks. Cicaplast om kvelden, som AB#7 foreslår.

Tusen hjertelig takk for tips! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (23 timer siden):

Hva slags hudkrem bruker du?

Vet du med sikkerhet at du mangler fukt og ikke fett?

Vasker man og bruker produkter 2x ganger pr dag gjør gjerne at en stripper huden for natulig fett. Da reagerer den. 

Hvordan tilsetter man fett til huden? Mye mulig den mangler fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan tilsetter man fett til huden? Mye mulig den mangler fett..

Fet dagkrem.  Altså kremer med fett og ikke vann. 

Anonymkode: 0de94...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...