Gå til innhold

Sjokkpris på kinogodteri: – Blitt et luksusgode.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumi2 skrev (5 timer siden):

Både kinoen i Kristiansand og Stavanger nekter medbrakt.

Hvem er på kino der da?

Anonymkode: 62f11...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er på kino der da?

Anonymkode: 62f11...e5e

Sikkert folk som vi se film.

Anonymkode: 10b63...107

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem er på kino der da?

Anonymkode: 62f11...e5e

De som bor i Kristiansand? 

Anonymkode: 17f39...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumi2 skrev (8 timer siden):

Både kinoen i Kristiansand og Stavanger nekter medbrakt.

Har vært på kino både i Stavanger, Haugesund og Bergen siste året og alle stedene hadde jeg med meg en brusflaske og mitt favorittgodteri...Hvordan i all verden kontrollerer de det? De har jo ikke lov å ransake folk eller nekte de å ha med noe inn i kinosalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kino og godteri er luksus. Gjør ingenting om man må betale ekstra for dette. 

Anonymkode: 2e9c7...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror tid er en knappere ressurs enn penger for de aller fleste. En tusenlapp er en lav pris for en familieaktivitet. 

Anonymkode: e9d28...490

Fleste familier tar filmen hjemme for å spare pengene her, alle rundt meg hadde dratt oftere ved lavere pris. Vi gjør vist lite familieaktiviteter for vi har ikke betalt over 1000 for noe som varer i bare 1,5 time. Enig mye har blitt dyrt nå, men kino er ekstremt og det går for tomme saler. Når kinoene her har kinodager med billetter til 100 kroner er salene fulle. 

Anonymkode: 1b750...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 9.12):

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/sjokkpris-pa-kino-blitt-et-luksusgode/17091824/

Dette er gode nyheter, jo dyrere søppelet blir jo bedre. Så ingen har råd til det.

Dårlig næring er ikke noe folk skal bruke penger på, håper dagligvarebransjen følger etter med prisene. Opp minst 50%++.

Vekk med dritten! Dette selges KUN for profitt og avhengigheten som skapes.

Anonymkode: 6c74e...79f

Kinogodteri har alltid vært knalldyr. Hvorfor skal man ha godtesnop på kino, egentlig?  Folk sitter og slafser snop, knirker med papirposer og tygger tyggegummi så det smeller når andre skal se film. 

Anonymkode: ae73f...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kinogodteri har alltid vært knalldyr. Hvorfor skal man ha godtesnop på kino, egentlig?  Folk sitter og slafser snop, knirker med papirposer og tygger tyggegummi så det smeller når andre skal se film. 

Anonymkode: ae73f...e4b

Spar meg. Dette har vært siden kinoens start. Du vet da godt som alle at folk liker snacks når de skal se noe,om det så er på TV. At du derimot ikke bryr deg er jo en annen ting. Men du er jo da den unormale i denne sammenheng. For Kino snacks har alltid vært der. Enten det er popcorn eller godteri etc.

Men dyrt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke KInogodt altid vært ekstremt dyrt og hakket over kioskene? Vil ikke si at det er sjokk priser, hørtes normalt ut for kino og være.

 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kinogodteri har alltid vært knalldyr. Hvorfor skal man ha godtesnop på kino, egentlig?  Folk sitter og slafser snop, knirker med papirposer og tygger tyggegummi så det smeller når andre skal se film. 

Anonymkode: ae73f...e4b

Det må vær noen veldig spesielle kinoer du har vært på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 9.12):

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/sjokkpris-pa-kino-blitt-et-luksusgode/17091824/

Dette er gode nyheter, jo dyrere søppelet blir jo bedre. Så ingen har råd til det.

Dårlig næring er ikke noe folk skal bruke penger på, håper dagligvarebransjen følger etter med prisene. Opp minst 50%++.

Vekk med dritten! Dette selges KUN for profitt og avhengigheten som skapes.

Anonymkode: 6c74e...79f

Jeg er ofte på kino og newsflash en er ikke tvunget til å kjøpe snacks der. Vi har med hjemmefra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kinoer ville ikke overlevd uten salg av godteri og popcorn, da ville billettprisene blitt betraktelig dyrere. Det de har mest fortjeneste på er popcorn, og kjøper alltid det, så jeg støtter den lokale kinoen. Så dette er en av få tilfeller hvor jeg støtter høye priser 

Anonymkode: 3bc87...1df

Jeg støtter ved å ha abonnement 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumi2 skrev (9 timer siden):

Både kinoen i Kristiansand og Stavanger nekter medbrakt.

Jeg hatt medbragt på den på Sølvberget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid med godteri fra butikken på kino hvis jeg skal ha det. Og vann på flaske. Billetten er dyr nok som det er og utvalget i kiosken er dårlig. 

Anonymkode: 37f16...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De som bor i Kristiansand? 

Anonymkode: 17f39...2ff

Sikkert ikke mange som bor der som er på Kg da. 

Anonymkode: 62f11...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (På 26.10.2024 den 15.01):

Trodde det ikke var lov med medbrakt mat og drikke på kino.

Tror du de sjekker kvitteringer? Selvfølgelig er det lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (13 timer siden):

Spar meg. Dette har vært siden kinoens start. Du vet da godt som alle at folk liker snacks når de skal se noe,om det så er på TV. At du derimot ikke bryr deg er jo en annen ting. Men du er jo da den unormale i denne sammenheng. For Kino snacks har alltid vært der. Enten det er popcorn eller godteri etc.

Men dyrt er det.

Hvorfor skal jeg spare deg for fakta? 
Vi fikk aldri kinogodterier fordi kinobillettene kostet mer enn nok. Vi kjøpte heller ikke kinogodterier da vi var ungdomsgjenger som gikk på kino. 
Våre barn får ikke godterier når de skal på kino, de får mat før de går og mat når de kommer hjem igjen. 
Det samme gjelder deres venner. Det er noe som heter tannhelse. 
Lørdagsgodterier har vi alltid hatt, men om det spises på en lørdag eller ligger igjen i skåla til neste fredag og blir kastet det er en annen sak. 
Noen klarer seg faktisk uten godterier både til TV-en og på kino.

Nei, jeg er ikke unormal selv om jeg har vokst opp i et miljø der vi ikke knasker godterier når vi skal se film. Vi er heller ikke unormale selv om vi ikke gir barna våre mengder av godterier de ikke spiser og sier delvis æsj til. Verden er nemlig ikke slik du fremstiller den, ente sort eller hvit/normal eller unormal med eller uten godterier. 
Ta av deg tunnellsynbrillene dine så ser du verden i litt større bredde. 

Anonymkode: ae73f...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skal jeg spare deg for fakta? 
Vi fikk aldri kinogodterier fordi kinobillettene kostet mer enn nok. Vi kjøpte heller ikke kinogodterier da vi var ungdomsgjenger som gikk på kino. 
Våre barn får ikke godterier når de skal på kino, de får mat før de går og mat når de kommer hjem igjen. 
Det samme gjelder deres venner. Det er noe som heter tannhelse. 
Lørdagsgodterier har vi alltid hatt, men om det spises på en lørdag eller ligger igjen i skåla til neste fredag og blir kastet det er en annen sak. 
Noen klarer seg faktisk uten godterier både til TV-en og på kino.

Nei, jeg er ikke unormal selv om jeg har vokst opp i et miljø der vi ikke knasker godterier når vi skal se film. Vi er heller ikke unormale selv om vi ikke gir barna våre mengder av godterier de ikke spiser og sier delvis æsj til. Verden er nemlig ikke slik du fremstiller den, ente sort eller hvit/normal eller unormal med eller uten godterier. 
Ta av deg tunnellsynbrillene dine så ser du verden i litt større bredde. 

Anonymkode: ae73f...e4b

Hva er det som var uforståelig her,annet en at du tar det som et personangrep? Du stilte spørsmål om hvorfor man skal ha godteri på kino. Svaret var at det er helt normalt,og ved å hevde noe annet,så er det det unormale. Hva du driver med i ditt eget hjem er vel opp til deg. Men forstår jo holdningen din med godteri på kino,når du lirer av deg det du gjør. Så står fortsatt ved det jeg sa. Tunnelsynbriller har jeg overhodet ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumi2 skrev (På 26.10.2024 den 16.49):

Både kinoen i Kristiansand og Stavanger nekter medbrakt.

Ha med deg en falsk gravidmage.

Anonymkode: 51f0a...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varm mat som er nektet i Kristiansand, forståelig nok pga lukten og sølet.

https://www.nrk.no/sorlandet/mange-reagerer-pa-kino-skilting-1.12703746

Men de stopper ikke folk som har medbragt godteri, de vet nok veldig godt at det ville vært kroken på døra i allerede nesten tomme kinosaler.

Anonymkode: 6947a...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 15.12):

Les igjen. Stopper alle å handle i kinokiosken, så vil prisene på biletter bli mye dyrere. De kunne hatt lavere priser på godteri, men da måtte de høynet pris på biletter tilsvarende 

Anonymkode: 3bc87...1df

Dette er feil, i alle fall de fleste steder. Kiosken og kinoen er to separate AS og kommersielle organisasjoner som ikke har annet med hverandre å gjøre enn felles lokasjon og dermed en fordel med å samarbeide om filmkampanjer, arrangement og lignende.

Men separate regnskap og eiere. Pengene går ikke samme plass.

Anonymkode: b9be9...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...