Sol Rampelyset Skrevet 26. juli #121 Skrevet 26. juli Sharp75! skrev (6 timer siden): Hvorfor får innlegg med barnets navn/forbokstav stå? Trodde barn var ekstra skjermet! Det kan være at vi har misset noen innlegg med navn/bokstav. Gi gjerne beskjed om det er noen som har stått igjen. Sol, admin.
Sharp75! Skrevet 26. juli #122 Skrevet 26. juli Sol Rampelyset skrev (4 timer siden): Det kan være at vi har misset noen innlegg med navn/bokstav. Gi gjerne beskjed om det er noen som har stått igjen. Sol, admin. Misset? Jeg tagget deg i noen innlegg. Dette ble fjernet, men ikke innlegg med navn. Har rapportert flere ganger. Hvordan kan man gå glipp av det? 3
elskersommer Skrevet 26. juli #123 Skrevet 26. juli Sol Rampelyset skrev (7 timer siden): Det kan være at vi har misset noen innlegg med navn/bokstav. Gi gjerne beskjed om det er noen som har stått igjen. Sol, admin. Innlegg nr 21143 og svar til det med nr 21145
Sol Rampelyset Skrevet 29. juli #124 Skrevet 29. juli Jeg har vært gjennom alle rapporter og fjernet det ene innlegget som var rapportert som ikke allerede var fjernet. Sol, admin.
elskersommer Skrevet 29. juli #125 Skrevet 29. juli Sol Rampelyset skrev (4 timer siden): Jeg har vært gjennom alle rapporter og fjernet det ene innlegget som var rapportert som ikke allerede var fjernet. Sol, admin. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig Nei... Dere har ikke fjernet innlegg nr 21143 eller 211145 hvor navnet til sønnen står. Jeg trodde dere så mitt svar her med disse to innlegg Det kan ikke være så veldig vanskelig å fjerne de. Eller er det fritt fram for alt i tråden til Stina Bakken 3
Sharp75! Skrevet 30. juli #126 Skrevet 30. juli Nei! Har tagget dere inne i Stina tråden. Forstår virkelig ikke hva som er så vanskelig. Nå har det snart stått i 2 uker. Hvordan går det å glippe så. Det er jo tom gitt nr på innlegg. Rapportert flere ganger, tagget, flere gir beskjed. Og enda står innlegget. Vern barna! 1
elskersommer Skrevet 31. juli #127 Skrevet 31. juli Sharp75! skrev (9 timer siden): Nei! Har tagget dere inne i Stina tråden. Forstår virkelig ikke hva som er så vanskelig. Nå har det snart stått i 2 uker. Hvordan går det å glippe så. Det er jo tom gitt nr på innlegg. Rapportert flere ganger, tagget, flere gir beskjed. Og enda står innlegget. Vern barna! Her er jeg enig med deg. Jeg har skrevet nummer på de to innlegg men virker som at dette ikke er så nøye 1 1
SaraEmil Skrevet 3. september #129 Skrevet 3. september (endret) Jeg ønsker å klage på at mitt innlegg nylig ble slettet. Innlegget mitt var en helt saklig oppfordring til å fokusere på læring og kildekritikk, fremfor å avfeie dokumentert kunnskap med personlige anekdoter: "Det hadde gjort underverker for tråden her om vi flyttet fokus fra småpirk og over på faktisk læring. Det blir litt hult å kritisere noen for å være skråsikre eller uvitende, hvis man selv nekter å ta til seg dokumentert kunnskap..." Dette inneholder verken hets, personangrep eller regelbrudd, men oppfordrer kun til bedre debattskikk. Samtidig tillates innlegg i tråden som kaller influenseren "Den dama der er så groteskt lat og egoist at det er til å spy av.", "Hun er et levende bevis på hvor sosialt svekket" og "nå har brødhue fått for seg". Mannen blir kalt både "puff eddik", "AuPer" og "Per fruktdrikk". Når saklige og konstruktive innlegg slettes mens ren hets får stå, fremstår modereringen som svært skjev. Jeg ønsker derfor å spørre om hva som er årsaken til at denne tråden modereres så skjevt i forhold til andre tråder på forumet, og hvordan dere vurderer grensen mellom saklige debattinnlegg og ren hets? Endret 3. september av SaraEmil Pressisering 2
J.. Skrevet 4. september #130 Skrevet 4. september SaraEmil skrev (20 timer siden): Jeg ønsker å klage på at mitt innlegg nylig ble slettet. Innlegget mitt var en helt saklig oppfordring til å fokusere på læring og kildekritikk, fremfor å avfeie dokumentert kunnskap med personlige anekdoter: "Det hadde gjort underverker for tråden her om vi flyttet fokus fra småpirk og over på faktisk læring. Det blir litt hult å kritisere noen for å være skråsikre eller uvitende, hvis man selv nekter å ta til seg dokumentert kunnskap..." Dette inneholder verken hets, personangrep eller regelbrudd, men oppfordrer kun til bedre debattskikk. Samtidig tillates innlegg i tråden som kaller influenseren "Den dama der er så groteskt lat og egoist at det er til å spy av.", "Hun er et levende bevis på hvor sosialt svekket" og "nå har brødhue fått for seg". Mannen blir kalt både "puff eddik", "AuPer" og "Per fruktdrikk". Når saklige og konstruktive innlegg slettes mens ren hets får stå, fremstår modereringen som svært skjev. Jeg ønsker derfor å spørre om hva som er årsaken til at denne tråden modereres så skjevt i forhold til andre tråder på forumet, og hvordan dere vurderer grensen mellom saklige debattinnlegg og ren hets? Den konstante navnekallingen (gjenganger i nesten alle Rampelystråder) burde slås ned på,synes jeg. Det er både direkte skjellsord (naut,nek,bimbo,idiot,mehe...) og "morsomme" kallenavn av typen du ramser opp tilfører tråden absolutt null og niks i verdi eller mening. Det er bare slemt og krenkende. 2
SaraEmil Skrevet 4. september #131 Skrevet 4. september J.. skrev (42 minutter siden): Den konstante navnekallingen (gjenganger i nesten alle Rampelystråder) burde slås ned på,synes jeg. Det er både direkte skjellsord (naut,nek,bimbo,idiot,mehe...) og "morsomme" kallenavn av typen du ramser opp tilfører tråden absolutt null og niks i verdi eller mening. Det er bare slemt og krenkende. Helt enig med deg, og takk for støtten. Det du nevner her er utrolig viktig. Man kan nesten begynne å lure på om profiler som ikke har et stort apparat, managere eller advokater i ryggen blir "fritt vilt", mens andre tråder voktes langt strengere. Uavhengig av hvem det gjelder, burde retningslinjene gjelde likt for alle. Når ren chikane og ufine kallenavn blir stående som en fast gjenganger, mens innlegg som etterlyser saklighet og kildekritikk slettes, gjør det at hele forumet mister sin verdi. Det skader debattklimaet og overskygger de reelle, viktige etiske problemstillingene som faktisk burde vært diskutert. 2
Sol Rampelyset Skrevet 4. september #132 Skrevet 4. september Ditt innlegg ble slettet fordi det var en del av en større avsporing om tanntråd etc. Vi skal ta en diskusjon på bakrommet ang kallenavn. Sol, admin. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå