Gå til innhold

Mannen og jeg diskuterer, hvem har rett?? Ang smør på grøten🤷‍♀️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stor pike skrev (15 minutter siden):

Først smør og så kanel, sukker til slutt. 

Jeg regner med du mener risengrynsgrøt. På havregrøt skal det ikke være kanel. 

what? Ikke kanel på havregrøt? Er sukker som ikke skal på havregrøt :sjokkert: smør skal smeltes og helles rundt kanten etter at man har hatt på det andre..

Anonymkode: d54b0...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I lands problemer.......

Anonymkode: 0dc86...899

Det er ikke det engang, det er et « kg» problem. 

Anonymkode: ceb71...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg selv har man ikke verre ting å tenke på, har man det jammen bra !!

Anonymkode: 0dc86...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånn det har blitt etter at mødre sluttet å oppdra barna sine!  
Sånn kunnskap skal gå i arv og være det mest naturlige i verden. 

Du tar selvfølgelig smøret på sist! 

Anonymkode: 0a2a5...bae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så, diskusjonen handler altså om hvor/når smørøyet skal legges🤷‍♀️😅

Jeg mener man legger på smøret først, før sukker og kanel, men mannen mener at smøret skal på etter at man har tatt på sukker og kanel🤔

Begge mener at en selv har rett og den andre har feil, så jeg spør her. Hva mener folket på kg?😅

Anonymkode: 804ad...154

Smør til slutt 😊 

Anonymkode: 8c79e...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er nærmest på bordet og ledig først, enten det er smør, sukker eller kanel. 

Jeg prøver å kjenne etter, men har virkelig ingen preferanse eller tanke om hva jeg hadde tatt først hvis alt stod klart ved siden av meg og grøten min. 

Mannen og jeg har stadig vekke slike diskusjoner, og vi pleier å sende melding og spørre venner og familie. Det er ikke et problem, eller en krangel på noen måte, vi syns bare det er gøy. Å spørre KG, var en god idé, TS :D 

 

Anonymkode: 5918c...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør først. Det smaker best.

Anonymkode: 8fe16...15e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gud hjelpe meg selv har man ikke verre ting å tenke på, har man det jammen bra !!

Anonymkode: 0dc86...899

Eller så har man egentlig nok av verre ting å tenke på, men syns det er godt og morsomt å bruke litt tid å diskutere noe som egentlig ikke er viktig.

Anonymkode: 5918c...36e

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så, diskusjonen handler altså om hvor/når smørøyet skal legges🤷‍♀️😅

Jeg mener man legger på smøret først, før sukker og kanel, men mannen mener at smøret skal på etter at man har tatt på sukker og kanel🤔

Begge mener at en selv har rett og den andre har feil, så jeg spør her. Hva mener folket på kg?😅

Anonymkode: 804ad...154

Smør først

Kanel

Sukker

 

Gjør jeg...

Anonymkode: 9b97c...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flat tallerken smør så kanel og sukker på kanelen. Ikke kanel og sukker på smøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min crazy mann legger en diger smørklump i bollen, så grøt oppå, og sukker og kanel. Så rører han hele greia sammen til en ekkel smørje, og har mer sukker på toppen før han spiser. 

Hvis vi noen gang blir invitert til å spise grøt på slottet så får han ikke være med 😮

Anonymkode: f13ca...97f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tar på smør først, uten at jeg blander meg i hva andre gjør eller mener at jeg sitter på en fasit. Jeg har virkelig aldri tenkt over om jeg gjør dette riktig eller galt. Hva skal først på pølsen, ketchup, sennep eller rekesalat? 

Anonymkode: ceb71...445

Altså, rekesalaten kommer ikke i nærheten av min pølse, det gjør forøvrig ikke sennep heller🤷‍♀️

Brunello skrev (18 minutter siden):

Det har ingen betydning hvilke rekkefølge man tar det på.

Jeg stusser mer over at voksne spiser risengrynsgrøt.

Det er jo godt?🤷‍♀️

Ins0mniac skrev (14 minutter siden):

Nå legger jeg hodet på huggestabben her, men jeg er vokst opp med en varm karamellsaus istedenfor smørøye. Det smaker så utrolig mye bedre enn man skulle tro!

Aldri hørt om, høres ikke riktig ut, men man kan alltids bli overrasket😅

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I lands problemer.......

Anonymkode: 0dc86...899

Er du alltid sur? Mannen og jeg har det godt sammen, og slike "diskusjoner" har vi innimellom, vi har et forhold fullt av bla humor. Og vi elsker å tullekrangle om feks dette🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Smelte gjør det uansett. Den logikken din kan selvsagt fortelle deg det også ;)

Jeg er for øvrig av typen som mikser grøten helt før jeg spiser av den... Så jeg kan ikke delta i først/sistdebatten.

Keg slår et slag for blandet grøt iallfall.

Blandet grøt=alle biter smaker det samme!

Anonymkode: e905c...c78

Når jeg er kommet litt ned i grøtskålen, så blander jeg også alt sammen😅

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gud hjelpe meg selv har man ikke verre ting å tenke på, har man det jammen bra !!

Anonymkode: 0dc86...899

Altså, hva er greien med alle disse surmaga svarene? Mannen og jeg tar det ikke særlig seriøst, og jeg kan betrygge alle med at det er en godmodig diskusjon som ikke stikker så dypt😉 Vi har det morsomt sammen, og kan fint begynne å tullekrangle om ting🤷‍♀️❤️

Anonymkode: 804ad...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først sukker, så kanel, smør til slutt.

Anonymkode: 7dca4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke poenget med å ha smør i grøten. Det er da meieriprodukter i den fra før av. Hva er hensikten med ekstra smør? Poenget med grøt må være at maten faktisk skal smake grøt. Ikke er det sunt heller. Blir litt som de som dynker brødskiva med så mye pålegg at brødsmaken forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (28 minutter siden):

Smør først! I Midten av skålen! Slik at når smøret smelter litt,så blander sukker og kanel seg i det smeltet smøret! Forstår ikke at det er en diskusjon engang ! 😅 Så helt enig med deg her.

Hvordan klarer man å unngå at det blander seg dersom man tar smøret sist? 😅 Det smelter jo og blander seg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er ikke den rekkefølgen så viktig, men av gammel vane legger jeg på smøret til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Jeg ser virkelig ikke poenget med å ha smør i grøten. Det er da meieriprodukter i den fra før av. Hva er hensikten med ekstra smør? Poenget med grøt må være at maten faktisk skal smake grøt. Ikke er det sunt heller. Blir litt som de som dynker brødskiva med så mye pålegg at brødsmaken forsvinner

Smør løfter grøtsmaken, grøt uten smør er kjedelig.

Jeg har knekt koden på grøten. Én smørklump midt i skåla gjør at man har spist opp smøret lenge før grøten er tom. Å ha på ekstra smør etterpå funker ikke, da smelter den ikke lenger. Så jeg har 3 klumper smør jevnt fordelt, som smelter på starten. Da blir smøret jevnt fordelt. Har selvfølgelig smøret oppi først 🤗

Anonymkode: 458d8...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først smør, så sukker, tilslutt kanel. Jeg trodde alle gjorde det slik, det er det eneste logiske? Smøret, og sukkeret, skal smelte. 

Anonymkode: e6db9...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...