Gå til innhold

Lærer - innrømte i dag at jeg ikke får til jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk gråtende til ledelsen i dag og sa at nå trenger jeg hjelp. Elevene er for krevende og jeg får det ikke til. Jeg har jobbet i 12 år, og det er første gangen jeg opplever det sånn her. Det er en ekstremt slitsom hverdag, jeg blir sliten og lei, blir fort sint og frustrert og det hjelper ingenting. Drt blir bare verre. Føler meg svak som ikke lenger mestrer jobben. Både barn og deres foreldre er ekstremt krevende og ingenting funker. Er det noen med lignende erfaring som meg?

Anonymkode: 56d0c...66b

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen tips. Men så flott at du ser at du trenger hjelp og ber om det ❤️

Stol på de 12 årene du har med erfaring. Deg er ikke deg. Det er situasjonen.

Anonymkode: 8fa9b...7c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du tar det opp, Ts! Med det viser du at du tar ansvar!

Jeg ville koblet på flere, for dette er du garantert ikke alene om! Dette er et stort problem mange steder, at utfordringene til eller med elevene er så store at det ikke er mulig å få til et godt læringsmiljø. Det har ikke noe med dine evner å gjøre, det har med måten politikerne har styrt skolen siste tiårene, samt hvordan samfunnet har utviklet seg. Da trengs det gode lærere som sier fra, slik du har gjort i dag! ❤️ 

Snakk med fagforbundet, tillitsvalg, verneombud. Vet du om kollegaer som også har gitt uttrykk for at de sliter, se om du får koblet på disse også. Håper dere har en vettug ledelse som kan ta tak i dette før både du og andre lærere blir syke av det.

Klem

(Så kan man jo virkelig lure på hva f.eks. politikerne som nå vedtok å legge ned seks skoler i innlandet tenker på, f.eks. skolen på Lom, hvor 99 % fullfører med bedre karakterer enn landssnittet, og er billigere pr. elevplass enn noen andre skoler. Der gjør de tydeligvis noe veldig riktig - og det har nå politikerne begynt å ødelegge. Forstå det den som kan...)

Anonymkode: 224ba...079

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Noen klasser har en dynamikk som gjør at man blir helt utslitt psykisk. Jeg har også rundt 12 års erfaring i yrket. Det meste har vært positivt, men noen klasser har nesten tatt knekken på meg. I år funker heldigvis alt. I fjor hadde jeg en klasse som drev med mobbeteknikker. Jeg håper du får støtte fra ledelsen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler dette om klassedynamikken og at det er utfordrende og vanskelig miljø i den enkelte klassen? Kanskje mye å ta tak i , men jeg tror ikke det handler om deg som har mange års erfaring som lærer❤️ Er du ny lærer for denne klassen? Hvordan er samarbeidet med evt. tidligere lærer/lærere? Har de også hatt utfordringer med denne klassen? Håper du får god hjelp og støtte fra ledelsen fremover. Bytte klasse? Få inn en ekstra lærer? Du er nok absolutt ikke alene om å oppleve en utfordrende klasse, foresatte m.m ❤️

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...