Gå til innhold

Hvorfor så mye negativt om EMG? Dette er da framtidas produkter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste et sted at SV ønsker å forby EMG. De kan da ikke ha forstått noe som helst. Ser her inne også alle fordommer mot EMG. Jeg forstår ikke dette. For det første, det blir da ikke mindre konkurranse, og i hvertfall ikke mindre utvalg. Hvis alle kjedene bare skulle selge Gilde feks, så ville de selvfølgelig konkurere på pris, men med lite slingringsmonn, da utprisen fra Nortura er forholdsvis lik. Da ender vi opp med dyre varer. Hvis kjedene har hvert sitt egne merke, da blir det plutselig en konkurranse både på kvalitet og pris. Og muligeheten er der til å påvirke prisen, altså effektivisere produksjonen. Og det vil være katastrofe å ha for dårlig kvalitet, deres eget navn står på produktene, og er ikke kundene fornøyd, må de gå til konkurrenten, for der er eneste alternativene. 

Det med ansvar er forøvrig viktig. Når kjedene selger andres varer, og det er noe feil, de kan bare skuffe ansvaret over på produsenten, som har alt ansvar. I ytterste konsekvens kan de bare bytte ut med en annet merke. Er det feil på eget merke, er det et enormt pr. tap, da de er ansvarlig selv. Det går ut over kjedens eget renommé. Derfor kan du være sikker på at de gjør alt de kan for at EMG er trygge. De kan selvfølgelig få løs på produsenten, men det kan jo ikke gjøres i full offentlighet. Noen ganger er ikke po produsenten kjent engang. 

 

Anonymkode: 4f114...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det EMV du mener ?

Men i hvertfall det som er problemet med emv er at en ikke veit hva en får, butikkene kan endre varen over tid. Og nå er det veldig tydelig at dei begynte med at det skulle være rimeligere men nå når folk tror det er det stort sett samme pris eller dyrere. Og konkurransen er vekk og butikken har all makt. 

Anonymkode: e954b...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kopierer inn det jeg skrev i en annen tråd:

1. De kjente merkene har brukt tid og ressurser på å utvikle produkter som blir kopiert av EMV. Det blir mindre produktutvikling hvis de kjente merkene ikke tjener penger på produktene sine.

2. Målet til EMV er å presse konkurrentene ut av markedet for så å skru opp prisen.

3. Det blir samlet ennå mer makt hos butikkkjedene når de har bukta og begge endene.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig.. 😳 EMV selvfølgelig. Ordlista har rettet det, og i farten har jeg prestert å overse det 😵‍💫

Anonymkode: 4f114...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...