AnonymBruker Skrevet 24. oktober #21 Del Skrevet 24. oktober Nei, det er ikke 12 mil, men km.. Det går fortere å kjøre, men det er kronglete med buss. Han må som sagt ta tre busser hver vei, og det er litt ventetid mellom bussene. Å sykle/gå er ikke et alternativ her, av flere grunner. Anonymkode: c10cc...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #22 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snø, is, vind, regn, mørkt, mulig 80 sone? Anonymkode: 937cb...f27 Finns bra lys og klær til sykling, + at stort sett alle har godt av å lea mer på seg enn vi gjør i det daglige og burde ta dette som en hverdagstrim for ikke å råtne helt bort. Han ville i hvertfall hatt enormt igjen for dette senere i livet, for det er skremmende å se hvor dårlig form størsteparten av ungdom/unge voksne er nå. Anonymkode: 9a3ac...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #23 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Finns bra lys og klær til sykling, + at stort sett alle har godt av å lea mer på seg enn vi gjør i det daglige og burde ta dette som en hverdagstrim for ikke å råtne helt bort. Han ville i hvertfall hatt enormt igjen for dette senere i livet, for det er skremmende å se hvor dårlig form størsteparten av ungdom/unge voksne er nå. Anonymkode: 9a3ac...919 Som sagt over, så er det ikke et alternativ å gå, dessverre. Anonymkode: c10cc...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #24 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke 12 mil, men km.. Det går fortere å kjøre, men det er kronglete med buss. Han må som sagt ta tre busser hver vei, og det er litt ventetid mellom bussene. Å sykle/gå er ikke et alternativ her, av flere grunner. Anonymkode: c10cc...8ef Kan dere kjøre ham? Kan ikke ta så mye ekstra tid å kjøre 12km. Anonymkode: 2ec4e...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #25 Del Skrevet 24. oktober TOLV kilometer?!? Det er jo INGENTING, og at det ikke finnes en trygg sidevei, skogssti eller annet sted å gå eller sykle har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 25abe...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #26 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke 12 mil, men km.. Det går fortere å kjøre, men det er kronglete med buss. Han må som sagt ta tre busser hver vei, og det er litt ventetid mellom bussene. Å sykle/gå er ikke et alternativ her, av flere grunner. Anonymkode: c10cc...8ef Ee han handicappet på noe vis? Alle friske tenåringer klarer å sykle skarve 12 km. Anonymkode: 37c3a...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #27 Del Skrevet 24. oktober Kompensasjon? Det er vanvittig mange VGS elever som har den avstanden til og fra skolen. De fleste har ikke VGS rett utenfor der de bor. Vi har ca 15 km pr.vei her, men går buss som tar ca 20min, og null bytter. Men det er luksus. Han har rett på gratis busskort, det er nok det eneste. Skulle tatt seg ut om fylkene skulle gi ungdom kompensasjon for at de har litt skolevei til VGS Anonymkode: f90e5...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #28 Del Skrevet 24. oktober Jeg jobber på tilrettelagt avdeling i en fylkeskommune. Våre elever kan ha over 1,5 time reisevei hver vei uten at det er utenfor tiden skoleskyss kan bruke på turen. Anonymkode: 1515e...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 24. oktober #29 Del Skrevet 24. oktober Hva med moped eller mopedbil? Her bor ungdommene 17 km fra vgs, og svært mange kjører selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 24. oktober #30 Del Skrevet 24. oktober Her høres det jo ut som det er et eller annet "galt" med ungdommen? Hvordan kom hen seg til barne- og ungdomsskole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #31 Del Skrevet 24. oktober Det er vel gratis skyss. Barnet mitt brukte 4 timer tur-retur skolen da hun gikk på vgs. Anonymkode: 82cd7...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 24. oktober #32 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (57 minutter siden): TOLV kilometer?!? Det er jo INGENTING, og at det ikke finnes en trygg sidevei, skogssti eller annet sted å gå eller sykle har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 25abe...faf Ikke fartet så mye rundt i Norge, du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #33 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ee han handicappet på noe vis? Alle friske tenåringer klarer å sykle skarve 12 km. Anonymkode: 37c3a...982 Ikke alle kan sykle/gå så langt, og han er en av dem som ikke kan sykle så langt, og det hadde vært veldig kronglete å sykle store deler av veien. AnonymBruker skrev (3 timer siden): TOLV kilometer?!? Det er jo INGENTING, og at det ikke finnes en trygg sidevei, skogssti eller annet sted å gå eller sykle har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: 25abe...faf Hvorfor er det så vanskelig å skjønne at det ikke er tilrettelagt for sykkel store deler av veien, og han måtte da ha syklet omveier, og da hadde han mistet tid pga det. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan dere kjøre ham? Kan ikke ta så mye ekstra tid å kjøre 12km. Anonymkode: 2ec4e...7be Vi kjører og henter de dagene vi kan, så i snitt så kjører vi halvparten av tiden. tirben skrev (2 timer siden): Hva med moped eller mopedbil? Her bor ungdommene 17 km fra vgs, og svært mange kjører selv. Jeg vet, men det er dessverre ikke et alternativ med moped ol, men det hadde vært mye lettere om han kunne det. solsolsol skrev (2 timer siden): Her høres det jo ut som det er et eller annet "galt" med ungdommen? Hvordan kom hen seg til barne- og ungdomsskole? På barneskolen bodde vi rett ved, nesten nærmeste nabo. På u.skolen var det buss, men det var bare et kort stykke, litt over 2,5km. Eller vi kjørte da, når det passet. AnonymBruker skrev (7 timer siden): 12 km tar 20-30 min og sykle, så om han gidder å kaste bort så mye tid på bussen må han jo trives med å sitte mye på raua... Anonymkode: 9a3ac...919 Det er ikke snakk om å gidde? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kompensasjon? Han har jo selv valgt å bo så langt borte fra skolen? Han kan flytte på hybel nærmere skolen og få borteboerstipend. Anonymkode: 65752...12a Nei, det er ikke et tema en gang, han skal ikke flytte på hybel med det første. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan nå ikke ta 1,5 timer å ta bussen 12km. Da kan han sykle til skolen vesentlig raskere. Anonymkode: 65752...12a Hvorfor kan det ikke det, hva nytte har jeg av å lyve på et forum, som anonym?🤷♀️ Han kan ikke sykle til skolen hjemmefra. Anonymkode: c10cc...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #34 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor kan det ikke det, hva nytte har jeg av å lyve på et forum, som anonym?🤷♀️ Han kan ikke sykle til skolen hjemmefra. Anonymkode: c10cc...8ef For ordens skyld, vi bodde 11 km unna vgs, og pga busstider tok det 1,5 timer å komme hjem flere dager i uka. Sentralt tettsted, en time fra Oslo. Noen her inne har overdrevent stor tro på kollektivutbyggingen i dette landet. Og nei, sykkel var ikke et alternativ, da de hadde måttet sykle 9 km langs en svært ulykkesbelastet 80-sone. Naboen vår mistet faktisk datteren sin på den veien. Sykkel mot lastebil gir dårlige odds. Anonymkode: 36345...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 25. oktober #35 Del Skrevet 25. oktober Her er vel svaret moped? Siden sykling tydeligvis er for tungt. Eller er ikke vedkommende funksjonsfrisk nok til å kunne ta mopedlappen? Ellers, busskort er hva dere har krav på å få dekket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 25. oktober #36 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har et barn som går siste året på videregående, og han har 1,5 time reisevei hver vei, så han har altså 3 timer reisevei hver dag. Det er 12km mellom oss og skolen, og det er tre bussbytter hver vei. Min mor mente hun hadde lest eller hørt at de har krav på en kompensasjon el om de har reisevei over en viss tid ifbm skole. Stemmer det? Er det noen som vet hvor jeg kan evt finne ut av det? Anonymkode: c10cc...8ef Hva slags kompensasjon tenker du og din mor på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå