AnonymBruker Skrevet 24. oktober #1 Del Skrevet 24. oktober Jeg har over lengre tid blitt mobbet av en kollega. Lederen virker redd for denne personen, tar ikke tak i hverken kroniske forsinkelser og andre ting. Hun klarer (ønsker) ikke å ta varslingen på alvor. Jeg har fortalt at jeg har vært sykemeldt pga. vedkommende. Og at det er vondt å være den eneste som ikke blir hilst på av personen, hun reiser seg når jeg entrer pauserommet. Det er flere som har bemerket at hun ikke liker meg og at hun utsetter meg for negative handlinger. Masse stikkommentarer bare rettet mot meg, gjerne foran andre. Snakker bare til meg når hun skal kommentere noe ved meg, aldri ellers. Leder skrev på medarbeidersamtaleskjema at det jeg sier er bare små bagateller og at det bare er misforståelser.. Dette vil hun at jeg skal signere på. Hun lytter og er enig men skriver noe helt annet.. Anonymkode: d2012...887 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. oktober #2 Del Skrevet 24. oktober Da skriver du ikke under og tar dette et hakk opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 24. oktober #3 Del Skrevet 24. oktober Du signerer i hvert fall ikke på det skjemaet. Har dere en tillitsvalgt? Har sjefen din en sjef du kan henvende deg til? Ellers bør du sette mobberen på plass. Se rolig på henne og spør "Hva sa du nå?", eller stopp opp og spør "Går det bra med deg, Kari?" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #4 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har over lengre tid blitt mobbet av en kollega. Lederen virker redd for denne personen, tar ikke tak i hverken kroniske forsinkelser og andre ting. Hun klarer (ønsker) ikke å ta varslingen på alvor. Jeg har fortalt at jeg har vært sykemeldt pga. vedkommende. Og at det er vondt å være den eneste som ikke blir hilst på av personen, hun reiser seg når jeg entrer pauserommet. Det er flere som har bemerket at hun ikke liker meg og at hun utsetter meg for negative handlinger. Masse stikkommentarer bare rettet mot meg, gjerne foran andre. Snakker bare til meg når hun skal kommentere noe ved meg, aldri ellers. Leder skrev på medarbeidersamtaleskjema at det jeg sier er bare små bagateller og at det bare er misforståelser.. Dette vil hun at jeg skal signere på. Hun lytter og er enig men skriver noe helt annet.. Anonymkode: d2012...887 Da bruker du avvikssystemet. Meld avvik først på mobbingen, og så på medarbeidersamtalen. Og så begynner du å søke etter ny jobb. For det er viktig å huske dette: din sjef er å, etter din beskrivelse, udugelig. Hen er ansatt av sin sjef igjen. Som dermed også er udugelig. Og hen igjen er ansatt av sin sjef, som dermed også er - udugelig. Du er nederst i en pyramide av udugelighet, og må bare komme deg ut. Anonymkode: cf674...a4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #5 Del Skrevet 24. oktober En person alene kan ikke mobbe. Det ligger i ordet. Anonymkode: 644cd...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #6 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En person alene kan ikke mobbe. Det ligger i ordet. Anonymkode: 644cd...8b3 Hva har det å si? Synes du det gjør saken mindre alvorlig hvis du flisespikker og bagatelliserer. Bytt det ut med grov trakassering hvis du synes det høres mer korrekt ut, da. Anonymkode: af2a4...1b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #7 Del Skrevet 24. oktober Jeg opplevde det samme. En kollega ble sur på meg pga at jeg ikke hadde invitert henne med ut på lønningspils. Ingen blir invitert. Vi snakker om det og avtaler sammen. Etter det snakket hun ikke til meg. Stoppet å snakke når jeg kom inn i ett rom. Hvisket og kikket på meg. Min leder viste dette, men gjorde ikke noe. Etter 6 måneder var det medarbeidersamtale med øverst leder. Da fortalte jeg det. Hun kalte inn denne personen på ett møte og etter det var hun super hyggelig mot meg. Det var sikkert falskt, men hun var iallefall hyggelig når jeg var i nærheten Anonymkode: aaf8a...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 24. oktober #8 Del Skrevet 24. oktober (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): En person alene kan ikke mobbe. Det ligger i ordet. Anonymkode: 644cd...8b3 tror du må lese deg opp på hva mobbing er.. Det er gjentatte negative handlinger mot et menneske utført av en eller flere - det TS opplever er mobbing. Den som definerer om de blir mobbet er offeret, ikke utøveren - ikke singer på det dokumentet TS. Si fra til lederen din at om det er slik at vedkommende ønsker nedskalere problemet må denne ta tak i det på riktig måte. Endret 24. oktober av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #9 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har over lengre tid blitt mobbet av en kollega. Lederen virker redd for denne personen, tar ikke tak i hverken kroniske forsinkelser og andre ting. Hun klarer (ønsker) ikke å ta varslingen på alvor. Jeg har fortalt at jeg har vært sykemeldt pga. vedkommende. Og at det er vondt å være den eneste som ikke blir hilst på av personen, hun reiser seg når jeg entrer pauserommet. Det er flere som har bemerket at hun ikke liker meg og at hun utsetter meg for negative handlinger. Masse stikkommentarer bare rettet mot meg, gjerne foran andre. Snakker bare til meg når hun skal kommentere noe ved meg, aldri ellers. Leder skrev på medarbeidersamtaleskjema at det jeg sier er bare små bagateller og at det bare er misforståelser.. Dette vil hun at jeg skal signere på. Hun lytter og er enig men skriver noe helt annet.. Anonymkode: d2012...887 Kan du få støtte hos kollegaene dine? Ta kontakt med fagforening. De veileder deg videre. Anonymkode: 57bcf...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #10 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da bruker du avvikssystemet. Meld avvik først på mobbingen, og så på medarbeidersamtalen. Og så begynner du å søke etter ny jobb. For det er viktig å huske dette: din sjef er å, etter din beskrivelse, udugelig. Hen er ansatt av sin sjef igjen. Som dermed også er udugelig. Og hen igjen er ansatt av sin sjef, som dermed også er - udugelig. Du er nederst i en pyramide av udugelighet, og må bare komme deg ut. Anonymkode: cf674...a4c Man kan nå inn til en slik konfliktksy sjef. Jeg opplevde dårlig behandling fra leder over tid, fra første dag i den jobben egentlig. Ble skreket til, kalt stygge ting, ble beskyldt for å lyve, fikk skylden for å ødelegge ting leder ødela, små stikk om utseende og vekt. Første etter 2 mnd av dette tok jeg kontakt med sjefen og vi var på møte vi tre. Leder sa at det ikke fantes noen annen måte å prate til meg på. Sjefen hørte dette og godtok det.. Jeg var fortsatt ganske ny, så fortsatte dette her til jeg knakk sammen og gråt foran en kollega. Det viste seg at den kollegaen hadde opplevd mye av det samme. Den kollegaen har vært der lengre enn denne lederen og har snakket jevnlig med flere kollegaer. Vi var samlet en dag og det kom frem hvordan leder la masse skyld på meg for ting hn selv ødela. Så i tillegg til stikk mot meg var det baksnakking. Jeg gikk til sjefen en gang til og sjefen ble matt av hvordan vi voksne ikke klarte å ordne opp selv. Det går flere måneder der leder pålegger meg mer jobb, sin jobb, for å reise hjem tidlig - men likevel skrive full dag. Dette tok jeg opp foran alle ved lunsjen, for å høre om noen kunne hjelpe meg med alt ut uken da det begynte å bli veldig mye. Leder svarte ikke og stakk fra stedet. Dagen etter da jeg møtte leder fikk jeg beskjed om å ta et møte alene med leder. Jeg nektet. Leder sa at da må hn gå til sjefen å fortelle hvordan jeg oppfører meg. Jeg svarte at jeg hele veien har oppdatert sjefen om alt som har skjedd, så sjefen vet allerede om det. Leder ga beskjed 1t etterpå om sykemelding og stakk fra jobben. Da tok jeg direkte kontakt med fagforening og informerte sjefen etter det var gjort. DA begynte det å skje ting. God runde med alle instanser for å hjelpe oss med arbeidsmiljø. Leder er fremdeles delvis sykemeldt og har som regel hjemmekontor. Anonymkode: 57bcf...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå