Gå til innhold

Pynt & Dekor

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Julepynten blir så enkel som mulig! Har kjøpt røde matte kuler til treet + gull perlelenker (vet ikke hvordan disse blir, må se det an...) og noe enkel gullpynt (stjerner). Ellers blir det hvit duk på salongbordet, en rød på spisebordet, masse talglys og to små nissefigurer vi har fått i gave. Ja, og ikke minst, aquevitflaska fra Holme Gaard og glassene i samme serie må fra i glassskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme hos foreldrene mine pynter vi juletreet på samme måte år etter år, og det blir alltid pynta på lille julaften! Først skal lysene opp (hvitt lys), og så skal de norske flaggene på i rett linje nedover på annenhver av de høyeste grenene. Så har vi på glitterlenkene mellom flaggene, også de i rett linje nedover på de ledige grenene, sånn at det blir annenhver glitterlenke og flagg. Deretter skal kulene på! Helt nederst har vi kurvene vi laget da vi var små. Noen av de er skikkelig fine, flettet med fantasifulle mønstre.

Før i tiden hadde vi også glanspapirlenker, men det er det slutt med, hovedsaklig fordi de ble lett klemt når vi pakket ned pynten etter jula, og ingen bryr seg om å lage nye.

Mamma har alltid vært veldig nøye når vi har pakket ned pynten, så derfor er for eksempel kurvene like fine, selv om de er 20 år gamle!

Mamma har veeeldig mye pynt og vi pleier å bruke mange timer på å pynte huset på lillejulaften. Det er en del hjemmelaget pynt, men med alderen har vi, barna hennes, blitt litt mere selektive, så vi pynter bare med det som er helt og som ser nogenlunde ut.

Det er veldig koselig å pynte huset! Mange av tingene har faste plasser og det hører historier til mange av dem!

Gleder meg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pynter mye til jul jeg..

Vi har to små kjeglegraner ved inngangsdøra, de får lys rundt advent. På ytterdøra henger jeg en stor krans. Har laget et "julevindu" i inngangen, med mosegrønne kranser og sølvfargede stjerner. I entreen har jeg en flott grønnfarge som kommer til rette i jula, arti å kunne pynte litt. Ha<r hengt opp nye gardiner der nå, men d er vel ikke akkurat julegardiner - de er kremfargede.

I vinduene har jeg kranser og "runde" eføy. Jeg har dilla på engler, så de er vel stort sett plassert over alt til oss. Juletreet er høyt, og jeg pynter med bare kuler, og noe av det barna har laget (ikke alt, det er jo overproduksjon..)

Barnas pynt må frem, og jeg synes det er mest stas å ta frem trenissene til sønnen min. De laget han da han var to år... Barna får også pynte sitt eget tre i kjellerstua, og det er stor stas.

Vi har ikke så mange plasser å sette frem all mulig pynt på, så det blir mest detaljer som blomster og lys. Synes det er morsomt å pynte til jul, og selv om ikke alt det barna lager faller i smak hos andre, er det fine ting å ta frem år etter år. Det er jo faktisk mulig å pynte med ting barna har laget slik at det blir fint og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hjemme hos oss pynter vi med tradisjonell norsk og svensk julepynt.

Når jeg en dag flytter ut, kommer nok treet til å se litt annerledes ut, ja! Veksler mellom å være veldig maksimalist og ekstrem minimalist, men treet kommer nok til å bli fint, med flotte farger. Gleder meg til jeg skal pynte mitt eget lille juletre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos familien min pyntes det litt etter innfallsmetoden, med pynt vi lagde da vi var små (alle barna er voksne nå, så det er egentlig på tide å bytte ut pynten).

Selv har jeg ikke noe særlig julepynt, og liker det heller ikke så godt. Har laget noen filthjerter (slike som vi lagde på barneskolen) i funky farger som skal henge i vinduet. Hvis jeg skal ha mer pynt må det bli engler, tror jeg. Skal ikke ha juletre, det er bare stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har aldri hatt juletre, og har ikke tenkt å begynne i år heller.

setter opp litt ekstra lys og litt glitter. skåler med mandarin fungerer også som pynt (alle monner drar..). "pynter" også med julenek og godter til småfuglene ute i hagen. jeg er kanskje minimalist?

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...