Lisle Skrevet 27. november 2002 #21 Del Skrevet 27. november 2002 vi pynter ikke til jul! ihvertfall ikke her vi bor. til jul drar vi til familien min i norge og vi setter opp et 2 meter høyt plasttre som ser mye flottere ut enn de ekte trærne vi alltid kjøpte da jeg var lita. på dette plasttret kliner vi opp lys og glitter og perler og kuler i alle slags farger... flere nisser sitter på sofaen og div kitschgjenstander som moren min setter rundt om kring helt tilfeldig. og adventslys og slikt... da vi var små lagde vi også stygge donisser og slikt på skolen. de bruker vi heldigvis ikke mer, de ER faktisk stygge ja! jeg setter mer pris på stilistisk moderne pynt. selv syns jeg jule"huset" til milla høres kjempenydelig ut, der hun bor og hos moren hennes! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 28. november 2002 #22 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg elsker å pynte til jul, og gleder meg til å ta fatt på eskene med nisser, engler, lys, dekorasjoner og alt som har med jul å gjøre. Vi prøver å ha det litt stilfullt, og siden vi ikke har noen barn ennå, så er det mest innkjøpte ting som settes opp. Store og små nisser, i alle fasonger, kranser til dørene, og nisser med lykter som kan stå utenfor. Fakler er en selvfølge når det kommer gjester. Juletreet er selve høydepunktet, og det skal pyntes med rødt, blått og sølv, og for en liten ekstra piff så henger vi i år opp godtestenger. Det er noe nytt for oss. Men det blir jo slik hver eneste jul. Selv om du har alt du trenger, så handler man ofte inn litt mer. Sånn er i alle fall vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 28. november 2002 #23 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg pynter til jul på omtrent samme måte hvert år. Nå er heldigvis sønnen min så stor at det er slutt med dorullnisser, men vi har en, og den blir satt frem hvert år - men kanskje litt diskre plassert... Jeg syns egentlig alle nissene i trolldeig var verre, de sprakk - hodet falt av... Syns det er bra at hver og en har sin stil, og selv om jeg nok syns det er vakkert med helt stilren jul, vil jeg nok aldri klare å gjennomføre det i praksis - og det er kanskje like greit, så kan jeg jo nyte det hos andre? I år har jeg valp og kattunger i huset - så julepynter havner vel alle veier uansett tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 28. november 2002 #24 Del Skrevet 28. november 2002 Hjemme hos meg er jeg ganske striks når det gjelder juletreet. Der er det ingen norske flagg eller glanspapirlenker, kun gullengler, lyskjede (ikke vanlig juletrelys) "perlelenker" i gull og håndmalte kuler i dyprødt og gull. Blir like imponert av meg selv hvert år.. Det forekommer at sønnen min har med seg "dekorasjoner" og sånt hjem fra barnehagen, og de blir ikke gjemt bort, men kanskje ikke plassert på de mest iøynefallende plassene i huset heller... Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #25 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg er faktisk frrryktelig glad i dorullnissene som farmor strikket klær til! All den gamle julepynten som jeg har arvet etter mine kjære kjære besteforeldre som ikke lenger er blant oss betyr mye for meg..de fine fuglene som alltid er på grenene rett under julestjernen og de gamle lenkene med norske flagg som hver jul har vaset seg sammen til en eneste stor ball, og som jeg bruker et halvt århundre på å løse opp igjen!...synes tradisjonene og familien er det viktigste med julen..ikke designen på julepynten! Jeg er veldig opptatt av interiør og design (skal da gifte meg med en mann med interiørutdanning om litt!) men det gjelder å finne sin stil..og jeg er fæl til å skifte ofte! Litt schizo når det gjelder stilarter men trives best slik! All julepynten jeg har har historie bak seg, og det er det som gjør at jeg synes den er vakker! Om den er kjøpt eller hjemmelagd spiller mindre rolle! Hver lillejulaften pyntes det hjemme og da er hele familien delaktig!vi koser oss med å pynte hele huset og til sist juletreet. Til og med katten synes det er stas! Nei, takke meg til tradisjonsrik feiring der vi minnes de som ikke lenger er med og husker på å ta vare på hverandre! Jula er tross alt en av de få gangene i året vi virkelig har tid til å stoppe opp og nyte det at vi har familie og venner rundt oss. :D (*maddie gleder seg til jul!!!*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 28. november 2002 #26 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg pynter med rødt og gull. Synes det er fint med litt stil., men regner med at når det kommer barn blir det masse dorull-nisser o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NastyNice Skrevet 1. desember 2002 #27 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg har en minimalistisk stil hjemme, så det hadde blitt veldig stygt meg konglenisser og den slags. Er egentlig enig med Milla, det er mindre pent med sånt. Men hadde jeg hatt barn som hadde kommet hjem med det vet jeg ikke om jeg hadde hatt hjerte til å kaste det. Kanskje hadde jeg bare satt det i rommet deres?! Er ingen fan av Nille-nisser heller, så det blir få men exklusive pyntegjenstander. Stua mi er innredet i lysegrå tapet og brystningspanel med mørkegrå sofa pluss lønnfarget møbler og ellers glass og stål, så man skjønner fort at grønt og rødt ikke passer så veldig inn her. Har pynt i lyse farger, juletreet blir self. grønt med frostet gull og litt rødt. Orket ikke sølv til juletreet også. Må jo følge litt av tradisjonen. Når alt dette er sagt, vil jeg gjerne understreke at alle har forskjellige smak. Noen har en stil som passer til små papp-nisser og kongle-nisser. Litt koselig stil, om dere skjønner. De skal få lov til å ha det i fred! Men her hjemme styrer jeg langt unna sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. desember 2002 #28 Del Skrevet 2. desember 2002 eller er det barna som får henge opp all slags mikk-makk. Jepp. 8) En stor del av julepynten i mitt barndomshjem var nettopp ting produsert av oss barn. Nå er ikke min sønn en riktig så stor produsent, men det hender da vi setter os ned sammen og har et lite juleverksted der vi fletter, limer og "beglitrer".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 2. desember 2002 #29 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg pynter lite til jul. Adventsstake og juleduk på kjøkkenet, kanskje? Vi drar til mine foreldre i jula og jeg gidder ikke å pynte for naboene! Min mor pynter med mikk-makk, fra søsknene mine og jeg. Hele stua er nærmest oversvømt av dorullnisser og bomull, og treet er en salig blanding av glanspapirhjerter med like mye lim utenpå som inni og norgesflagg med tusjflekker og signatur. Stilig er det ikke, men jeg ser ikke bort i fra at min sønns vordende dorullnisser blir hengt opp også her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #30 Del Skrevet 2. desember 2002 jeg ante virkelig ikke at det fantes en katolsk skole i nærheten av Kongsvinger.. Det må du fortelle oss mer om Milla..! Jeg trodde nærmest at det nesten bare var "vanlige" statlige skoler i Norge, jeg.. Dette hører kanskje til under en annen tråd, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 2. desember 2002 #31 Del Skrevet 2. desember 2002 ja, helt riktig, det hører til i en annen tråd. Vi snakker om julepynt, bare sånn for å minne deg på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. desember 2002 #32 Del Skrevet 2. desember 2002 he-he... jeg er dritharry når det gjelder julen hjemme hos meg selv!! Kjøpte ett juletre som er ca en halvmeter til en meter, ett sted.. i plastikk, som lyser i tuppene... sånn alla disse lysfontenelampene der lyset flytter seg rundt!!! Så kjøpte jeg masse småpakker til å legge under, og litt glitter og kuler til å pynte mitt lille tre med!!! Men alt går jo i rødt og gull da... ellers har jeg noen nisser, kjøpt på nissehuset i Drøbak, og noen juleduker jeg har fått en gang. Helt enkle røde med grønne juletrær. I adventstiden har jeg en adventsstjerne som er laget av "pinner" som er festet til en stjernt, denne er surret med noe metalltråder og smålys rundt om, og overdrysset med gull!! Nå er jeg sjelden eller aldri noe særlig hjemme hos meg selv i jula, så det blir liksom litt sånn nå ihvertfall! ellers skal jula for meg være fargerik og morsom! Artige figurer, glade farger, nisser, pakker og div. pynt. Om pynten matcher hverandre spiller ikke noen særlig rolle for meg. Kan godt se på disse flotte, stilfulle juletrærne, alla det du lager Milla, og synes de er kjempeflotte! Men det er ikke "meg" på en måte, så jeg ville for min del heller valgt hjemmelaget pynt. Når jeg var liten så var juleverksted noe av det morsomme i juletiden, vi laget julepynt og julegaver og drakk julegløgg og spiste pepperkaker! stemninga der er jeg kjempeglad jeg fikk med meg. for meg var den en viktig del av jula. Det har alltid vært oss ungene som pynta treet, og vi hang selvsagt opp det vi hadde laget selv, vi syntes jo i våre barnesinn at det var fint! Og derfor syntes mamma det også. Så min barnejul var preget av konglenisser og perlefigurer laget av oss barna. Kjempekoselig det synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2002 #33 Del Skrevet 3. desember 2002 Jaaaa.. jeg vet at det ikke passer inn i dette forumet.. men jeg er faktisk virkelig interessert i å høre om det.. og dersom jeg f.eks plasserer spørsmålet under noe med barn, så vil vel neppe Milla se spm, vel... derfor lurer jeg forsatt på det.. under denne tråden.. så kan dere bare være så strenge dere vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 3. desember 2002 #34 Del Skrevet 3. desember 2002 De siste årene har jeg småpyntet til jul sammen med samboer. Jeg klarer liksom ikke å ta helt av, har ikke nok pynt, og glemmer alltid å se etter fine ting. Jeg har egentlig ikke hatt helt sansen for barnelagt julepynt... før i fjor. Da hadde vi BARE fargekoordinerte kuler, lys og glitter på juletreet. Det ble lekkert, men så ganske kjedelig ut. Og på juleaften så fikk alle foreldre, besteforeldre og tanter og onkler hjemmelaget julepynt av mine små kusiner og fettere... Og jeg ville ha selv! Det er jo ikke mine barn, men jeg savnet litt av sjarmed med vindskjeve engler og julekurver. Så jeg kommenterte at det ønsket jeg meg neste år. Kanskje de husker det? Kanskje jeg kan få noen vindskjeve kusine-engler til å ha på treet? Det hadde vært helt genialt, faktisk! Andre pynteting har jeg ikke kommet i gang med enda. Vurderer å få kjøpt en adventsstake til å ha i vinduet. Og å gå opp på loftet og hente ned adventslysestaken derfra. Og se om jeg finner noen fine lilla adventsting å ha fram til det nærmer seg jul litt mer. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 3. desember 2002 #35 Del Skrevet 3. desember 2002 Hos meg går julepynten hovedsaklig i hvitt og sølv. Jeg har sansen for en litt moderne og utradisjonell vri på pyntingen der fargene skal være lyse og lette. Må innrømme at jeg grøsser litt innvendig når jeg får slike "nydelige" pynteting sønnen min har laget på skolen, men jeg blir såklart glad og. Han har lagt sin sjel i det, og klart det må fram! Heldigvis har jeg en kjellerstue, som er sønnen min sin stue og der er det skikkelig "harry-jul" som aline kalte det. Har juletre der og, og der går det i de vanlige "julefargene", dorullnisser og flettekurver. Så kan jeg ha det litt mer "dempet", slik jeg foretrekker det i resten av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. desember 2002 #36 Del Skrevet 3. desember 2002 Jaaaa.. jeg vet at det ikke passer inn i dette forumet.. men jeg er faktisk virkelig interessert i å høre om det.. og dersom jeg f.eks plasserer spørsmålet under noe med barn, så vil vel neppe Milla se spm, vel... derfor lurer jeg forsatt på det.. under denne tråden.. så kan dere bare være så strenge dere vil.. Jeg har sett ditt spm. Gjest men det hører ikke hjemme i denne tråden. Jeg er ikke fra Kongsvinger- men Kongsberg og skolene jeg har gått på har ligget i enten Chicago, Leeds og som hjemmeundervisning med privatlærer. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2002 #37 Del Skrevet 4. desember 2002 takk for svar Milla.. skal bli bruker nå.. så kan jeg stille spm direkte til folk på personlige meldinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. desember 2002 #38 Del Skrevet 4. desember 2002 takk for svar Milla.. skal bli bruker nå.. så kan jeg stille spm direkte til folk på personlige meldinger.. Flott og høre, husk en avatar også, det er så fint når alle har en slik. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #39 Del Skrevet 5. desember 2002 Er det ikke ganske opplagt at noen (lurer på hvem...???) bare er ute etterå provosere her? Greit nok det, så får man morsomme diskusjoner... ...og er det ikke merkelig at noen som liksom har en krevende jobb, kan bruke så mye tid på å chatte på nettet??? Når det nærmer seg 2000 innlegg snakker man virkelig om tidsbruk...enkelte har tydlelig for lite å gjøre, enten på jobb eller på fritiden! Vel, vel...dette hører vel heller ikke hjemme her, men skitt au! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NastyNice Skrevet 5. desember 2002 #40 Del Skrevet 5. desember 2002 Hey! Tror forresten det blir juletre i sølv hos meg i år. Har hatt en kjempe fin en med matt gull og litt rødt til nå, men nå har jeg og typen flyttet og er ferdig pusset opp (puh!) og stua ble i vakre gråtoner. Blir vel best med matchende farger tenkte jeg, og nå har jeg kjøpt kuler i blankt og matt sølv, og ellers masse annet fint. De har vakre ting på Glas Magasinet i Oslo. Koster litt, men man har det jo jul etter jul. Gleder meg så sinnsykt til jul i år. Jeg og typen alene, i en nydelig leilighet, ferdig pusset opp. Skål for julen! Og for kjærligheten. Og for at jeg har vært sammen med typen i fire herlige år! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå