Gå til innhold

Fly alene som voksen, betale litt mer for å sitte foran i flyet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal besøke familie i utlandet, er ca 2 og en halv times flytur. Jeg har reist  dit mange ganger før, også alene. Jeg er ikke direkte redd for å fly, men sliter med klaustrofobi. Føler meg fort innestengt, særlig i fly, om jeg må sitte litt bak. 

Føler meg mest komfortabel foran i flyet. Men flyselskapet jeg skal reise med har Buisness clas først i flyet. Og et forheng mellom 1 og 2 klasse. 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal. Bestille vanlig billett, og prøve jobbe med klaustrofobien? Eller betale ekstra for å sitte foran i flyet? Er vel snakk om ca 2000 kr forskjell. Skal og sies jeg får dekt billetten av familie medlemmet jeg skal til.. hva ville du gjort?

Anonymkode: 57762...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skal besøke familie i utlandet, er ca 2 og en halv times flytur. Jeg har reist  dit mange ganger før, også alene. Jeg er ikke direkte redd for å fly, men sliter med klaustrofobi. Føler meg fort innestengt, særlig i fly, om jeg må sitte litt bak. 

Føler meg mest komfortabel foran i flyet. Men flyselskapet jeg skal reise med har Buisness clas først i flyet. Og et forheng mellom 1 og 2 klasse. 

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal. Bestille vanlig billett, og prøve jobbe med klaustrofobien? Eller betale ekstra for å sitte foran i flyet? Er vel snakk om ca 2000 kr forskjell. Skal og sies jeg får dekt billetten av familie medlemmet jeg skal til.. hva ville du gjort?

Er det Munchen du skal til? Sjekk eventuelt Norwegian de flyr og dit. De forreste setene koster noen kroner ekstra men ikke i nærheten av det tillegget Lufthansa skal ha.

Er jo deilig å sitte forran gardina, den største fordelen er at man har sperret midtsete (ingen bedre benplass med mindre man flyr med KLM) men alltid dig med sperret midtsete.

Uansett hvor du skal så har de fleste flyselskaper muligheten for å velge sete når du bestiller bilett, og da er det jo mulig å velge sete helt forran på økonomi (hvis det ikke alt er opptatt). Så er du jo relativt langt frem i flyet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser null forskjell på å sitte foran eller bak i flyet, og hadde naturlig nok ikke betalt noe for det. Betaler for å unngå midtsete.

Du må nesten kjenne på eget behov, er ingen her som kan avgjøre det for deg. 

Anonymkode: f35eb...40e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Valgt plassene ved midtgang og nødutgangen.

Buisness class i dag er ofte kun service nivå, ikke fysisk plass. Ved nødutgangene får du bedre fotplass og det får det til å oppleves åpnere. Jeg vil også lete etter avganger som ikke er for fulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (21 minutter siden):

Er det Munchen du skal til? Sjekk eventuelt Norwegian de flyr og dit. De forreste setene koster noen kroner ekstra men ikke i nærheten av det tillegget Lufthansa skal ha.

Er jo deilig å sitte forran gardina, den største fordelen er at man har sperret midtsete (ingen bedre benplass med mindre man flyr med KLM) men alltid dig med sperret midtsete.

Uansett hvor du skal så har de fleste flyselskaper muligheten for å velge sete når du bestiller bilett, og da er det jo mulig å velge sete helt forran på økonomi (hvis det ikke alt er opptatt). Så er du jo relativt langt frem i flyet uansett.

Ts her. Jeg skal til Paris:) flyr med Air France. Så på norwegian og, men flytidene passet desverre ikke.. Man trenger ikke sitte så langt bak, men føler mer på klaustrofobi bak gardina🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Jeg skal til Paris:) flyr med Air France. Så på norwegian og, men flytidene passet desverre ikke.. Man trenger ikke sitte så langt bak, men føler mer på klaustrofobi bak gardina🙈

Hvis du blir påspandert reisen så hadde jeg ikke tvilt en gang, da hadde jeg tatt forran gardina. Særlig deilig som sagt ingen i midtsetet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (25 minutter siden):

Valgt plassene ved midtgang og nødutgangen.

Buisness class i dag er ofte kun service nivå, ikke fysisk plass. Ved nødutgangene får du bedre fotplass og det får det til å oppleves åpnere. Jeg vil også lete etter avganger som ikke er for fulle. 

Den store fordelen med business på intraeuropeisk er jo at man har blokkert midtsete. KLM har faktisk noen cm bedre seteavstand på business innen Europa. Men ingen andre så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett plassering, velg midtgangsete. Så må du sifra til cabinansatte at du er redd for å fly. 

Anonymkode: 61ac3...843

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (1 time siden):

Hvis du blir påspandert reisen så hadde jeg ikke tvilt en gang, da hadde jeg tatt forran gardina. Særlig deilig som sagt ingen i midtsetet.

For meg er det motsatt. Om jeg betaler selv spaderer jeg mer, er det andre som spanderer holder jeg kostnadene nede.

Så om jeg hadde valgt oppgradering for 2000 så hadde jeg tatt den kostnaden selv. 

Anonymkode: cc002...50c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom ikke du selv dekker billetten så bestiller du billigste mulige billett, dersom ikke annet er avklart. Man øker ikke andre menneskers kostnader sånn uten videre.

Dersom du tenker 2000 er greit for deg å betale kan du naturligvis dekke mellomlegget. 

Jeg, personlig, ville aldri orket betale for en 2-3 timers flytur. Var det nå endelig snakk om en lengre distanse, så, men 2-3 timer er en kort reise. Jeg ville heller ikke dekket slikt for noen andre. Det er i overkant «prinsessenykker» å ikke kunne ta seg sammen og være i ubehag over noen få timer.

Anonymkode: a0c67...24e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 12.12):

Dersom ikke du selv dekker billetten så bestiller du billigste mulige billett, dersom ikke annet er avklart. Man øker ikke andre menneskers kostnader sånn uten videre.

Dersom du tenker 2000 er greit for deg å betale kan du naturligvis dekke mellomlegget. 

Jeg, personlig, ville aldri orket betale for en 2-3 timers flytur. Var det nå endelig snakk om en lengre distanse, så, men 2-3 timer er en kort reise. Jeg ville heller ikke dekket slikt for noen andre. Det er i overkant «prinsessenykker» å ikke kunne ta seg sammen og være i ubehag over noen få timer.

Anonymkode: a0c67...24e

Ts her. Jeg skal selvfølgelig dekke mellomlegget selv. Det er en selvfølge. Lett å si om man ikke har klaustrofobi og ikke glad i å fly.. jeg gjør så godt jeg kan, og syns ikke jeg har prinsessenykker for jeg vil reise så jeg er komfortabel med det. Unødvendig kommentar! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...