Gå til innhold

Tinder, Hinge, Bumble osv - opplever dere datingappene ulikt, hvem får dere mest matcher på, ser best folk?

hvalstad45

Anbefalte innlegg

Jeg er ny i singlelivet og hadde ikke vært single siden før disse appene kom. Nå har jeg vært single noen måneder og har forsøkt meg litt på de ulike. Så langt er jeg ikke veldig begeistra eller imponert. Tinder syns jeg det blir vanskelig å finne noen jeg liker på, det vises så lite interesser osv. På Hinge liker jeg derimot folk, men da liker de meg knapt noen gang tilbake, opplever veldig få matcher.
De andre har jeg ikke prøvd.
Jeg syns det er litt kjipt å ha en profil der ute, vite at menn ser den, for deretter ikke klikke like på meg. Jeg pauser den derfor ofte,
men så forteller alltid folk om hvordan de fant sin drømmepartner nettopp via app.
Så hva bør man gjøre, hva er andres erfaringer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har prøvd alle de appene, og min erfaring er at det er ofte de samme personene som er på alle appene. Har sett mange karer fra tinder som også er på hinge osv. Selv om hinge hovedsakelig skal være for de seriøse, så har jeg kommet i kontakt med mange useriøse der som sier rett ut at de ikke ser etter et forhold. Har venninner som har funnet sine kjære gjennom både tinder og hinge. Selv har jeg funnet min kjæreste gjennom tinder, og også en/flere eks-kjærester via tinder. 

Anonymkode: 589f3...c14

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme folka på alle appene, er min erfaring. 

Anonymkode: bac02...4d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvalstad45 skrev (10 timer siden):

Jeg syns det er litt kjipt å ha en profil der ute, vite at menn ser den, for deretter ikke klikke like på meg. Jeg pauser den derfor ofte,

Liker du alle profiler du ser? Har du som mål å få mest mulig likes, eller å treffe de som kanskje passer for deg? 

Du kan ikke basere selvtilliten din på dette. Da passer du ikke for nettdating. 

Anonymkode: bef48...ac6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker du alle profiler du ser? Har du som mål å få mest mulig likes, eller å treffe de som kanskje passer for deg? 

Du kan ikke basere selvtilliten din på dette. Da passer du ikke for nettdating. 

Anonymkode: bef48...ac6

Nei, jeg tror ikke jeg passer for det overhodet. Derfor jeg spør om folks erfaringer. Jeg vil egentlig bare droppe det, men så sier folk hele tiden at de har møtt sin kjære partner på app. Men jeg syns det blir en litt ekkel shoppe-feeling av dating, og så er det så skrekkelig mye chatte-styr som så bare dabber av til ingenting. Føler alle chater med mange ulike og så mister man bare intessen i alle på et punkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datingapper er dårlige greier. Har prøvd mange og ingen fungerer bra. Syke creeps og drittsekker overalt. Masse gifte menn som vil være utro. Mange useriøse som bare vil chatte om sex, andre som bare vil ha uforpliktende sex osv. De andre er raringer som ingen vil ha eller overdrevent kresne menn som har mer tusen krav de forventer du skal innfri. Jeg vet ikke hvor man skal finne noen, men tror ikke lenger på at det er appene som er stedet. 

Anonymkode: 651fb...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hvalstad45 skrev (8 timer siden):

Nei, jeg tror ikke jeg passer for det overhodet. Derfor jeg spør om folks erfaringer. Jeg vil egentlig bare droppe det, men så sier folk hele tiden at de har møtt sin kjære partner på app. Men jeg syns det blir en litt ekkel shoppe-feeling av dating, og så er det så skrekkelig mye chatte-styr som så bare dabber av til ingenting. Føler alle chater med mange ulike og så mister man bare intessen i alle på et punkt.

Kanskje du klarer å bli litt mer distansert fra å bli såret om du lar alle andre få være i din posisjon? Alle ser etter noe ulikt, mange ganger er ikke det deg uten at det er personlig ment. 

Du ser etter bra folk og er ikke imponert, de ser etter bra folk og er kanskje ikke imponert. 

Anonymkode: 80e06...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom en del av dem nå, og ser gjerne de samme folka overalt. Hovedforskjellen på Tinder og de andre er vel mest av alt at det er flere av dem på Tinder. Skader jo ikke å prøve alle sammen, men skal du holde deg til én, ville jeg valgt den med flest brukere. Det er jo liksom litt numbers game, dette her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde Tinder og Bumble. Møtte mannen via Bumble. Selv om vi bodde 10 min unna hverandre i gåavstand, og huket av likt på preferanser, fikk ingen av oss den andre opp på Tinder, av en eller annen grunn. Takk og lov for Bumble 🐝❤️

Anonymkode: 07cd1...164

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvalstad45 skrev (På 23.10.2024 den 21.03):

Jeg er ny i singlelivet og hadde ikke vært single siden før disse appene kom. Nå har jeg vært single noen måneder og har forsøkt meg litt på de ulike. Så langt er jeg ikke veldig begeistra eller imponert. Tinder syns jeg det blir vanskelig å finne noen jeg liker på, det vises så lite interesser osv. På Hinge liker jeg derimot folk, men da liker de meg knapt noen gang tilbake, opplever veldig få matcher.
De andre har jeg ikke prøvd.
men så forteller alltid folk om hvordan de fant sin drømmepartner nettopp via app.
Så hva bør man gjøre, hva er andres erfaringer?

Som mann i det moderne datingsamfunnet i 2024 har jeg som menn flest ikke suksess på noen datingplattformer.

Når det er sagt foretrekker jeg Hinge og Bumble. Her får du litt mer informasjon om potensielle matcher. På Bumble har jeg nok fått flest matcher. Den eneste ulempen er at damene som matcher meg er kontinenter unna🕵️

Anonymkode: 8925d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som mann i det moderne datingsamfunnet i 2024 har jeg som menn flest ikke suksess på noen datingplattformer.

Når det er sagt foretrekker jeg Hinge og Bumble. Her får du litt mer informasjon om potensielle matcher. På Bumble har jeg nok fått flest matcher. Den eneste ulempen er at damene som matcher meg er kontinenter unna🕵️

Er det du som stiller inn på hele verden? Det er jo kult at det er mulig, men samtidig slitsomt om den av segselv komplett ignorerer dem i nærområdet for å prioritere randome steder så langt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det du som stiller inn på hele verden? Det er jo kult at det er mulig, men samtidig slitsomt om den av segselv komplett ignorerer dem i nærområdet for å prioritere randome steder så langt vekk.

Nei, problemet er at kvinnene setter Oslo som sted, og sveiper derfra etter norske menn. Etter en stund i samtalen innrømmer de at de er et verdenshav, eller to unna. Jeg har ikke noe ønske om å være brevvenn med en tilfeldig dame på andre siden av verden jeg aldri vil se. Jeg sveiper selvfølgelig på damene i nærområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fått meg kjæreste fra tinder nå nylig. Han er så nydelig på alle mulige måter og får ikke nok av han. Både i senga og alt det andre han har å by på. 

Føler jeg har skutt gullfuglen

Anonymkode: b161e...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, problemet er at kvinnene setter Oslo som sted, og sveiper derfra etter norske menn. Etter en stund i samtalen innrømmer de at de er et verdenshav, eller to unna. Jeg har ikke noe ønske om å være brevvenn med en tilfeldig dame på andre siden av verden jeg aldri vil se. Jeg sveiper selvfølgelig på damene i nærområdet. 

Åja! Det er jo litt greit at det er mulig å peke ut en plass på den måten, men skjønner det er skuffende for deg som helst vil møte dem.

Men siden det er så få norske mennesker på verdensbasis, vil appen bli overstyrt av folk fra andre steder enn der du bor? Om det er mange som setter Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 10.24):

Jeg hadde Tinder og Bumble. Møtte mannen via Bumble. Selv om vi bodde 10 min unna hverandre i gåavstand, og huket av likt på preferanser, fikk ingen av oss den andre opp på Tinder, av en eller annen grunn. Takk og lov for Bumble 🐝❤️

Anonymkode: 07cd1...164

Hm, dette er jo et supergodt argument for å ha profil på flere apper. Hadde ikke tenkt på at det var slik.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...