Gå til innhold

Organisasjoner banker på døren. De er veldig pågående…

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Opplever til stadighet ulike organisasjoner som kommer på døren og ber om støtte. De gjør i utgangspunktet en god jobb... Det være seg organisasjoner som Barnehuset/kreftsyke barn, SOS Barnebyer, Redningsselskapet, Frelsesarmeen  mm. Jeg har ikke mulighet for å støtte alle som banker på døren, sender melding  og på annen måte tar kontakt. Har valgt meg ut 2 organisasjoner som jeg støtter. Opplever ofte at jeg må argumentere veldig for at representantene skal akseptere mitt nei. Ingen god følelse….Synes de er for pågående.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Opplever til stadighet ulike organisasjoner som kommer på døren og ber om støtte. De gjør i utgangspunktet en god jobb... Det være seg organisasjoner som Barnehuset/kreftsyke barn, SOS Barnebyer, Redningsselskape, Frelsesarmeen  mm. Jeg har ikke mulighet for å støtte alle som banker på døren, sender melding  og på annen måte tar kontakt. Har valgt meg ut 2 organisasjoner som jeg støtter. Opplever ofte at jeg må argumentere veldig for at representantene skal akseptere mitt nei. Ingen god følelse….Synes de er for pågående.

Jøss, hvor bor du? Her kommer det bare noen med tv-aksjonen, men da er jeg ofte ute og deltar selv.

Anonymkode: 1c4c2...8fb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare svarer ‘Beklager jeg har reservert meg mot dørselgere’ og lukker døren med er smil 😉

Anonymkode: 49d56...ebe

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukker aldri opp.

De som jeg kjenner, som vil på besøk, får ringe først

Anonymkode: 8059d...d05

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bare svarer ‘Beklager jeg har reservert meg mot dørselgere’ og lukker døren med er smil 😉

Anonymkode: 49d56...ebe

Synes det er vanskelig å gjøre kort prosess. Men prøver å være høflig men bestemt når det ringes på…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare: Ellers takk, jeg er ikke interessert. Og lukker døra. 

Anonymkode: 97812...e25

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner aldri døra for ukjente, tenk om det er overgrepsfolk?

Anonymkode: fbfba...d89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dørklokke med kamera.

jeg sjekker alltid kameraet før jeg åpner døra. Er det noen som skal selge noe så åpner jeg ikke. Uansett hvor mange ganger de ringer på

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (26 minutter siden):

Opplever til stadighet ulike organisasjoner som kommer på døren og ber om støtte. De gjør i utgangspunktet en god jobb... Det være seg organisasjoner som Barnehuset/kreftsyke barn, SOS Barnebyer, Redningsselskapet, Frelsesarmeen  mm. Jeg har ikke mulighet for å støtte alle som banker på døren, sender melding  og på annen måte tar kontakt. Har valgt meg ut 2 organisasjoner som jeg støtter. Opplever ofte at jeg må argumentere veldig for at representantene skal akseptere mitt nei. Ingen god følelse….Synes de er for pågående.

Lapp inder dørklokka, vennligst ikke forstyrr vi gir ikke økonomisk støtte til noen er. Eller lignende. 

Anonymkode: d59e1...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her + Jehovas Vitne 🙄. Sier bare nei takk, så lukker jeg døra.

Anonymkode: 9eb6f...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et fast barnehjem som jeg støtter, ingen andre, og sier som så. 

Anonymkode: 7d00e...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (4 timer siden):

0004818_morsomt-skilt-dorselgere-uonsket-vi-kjoper-ikke-pa-dora_625.png.b7520cc7f0bf27d8f826b1716f224767.png

Dette gjelder altså dørselgere, det gjelder ikke organisasjoner som samler inn penger, med mindre de er registrert som næringsdrivende og selger noe. 

Sitat

Innsamlingsaksjoner fra frivillige organisasjoner omfattes ikke av forbudet, med mindre de driver med salg og anses som næringsdrivende, for eksempel ved loddsalg.

Sitat

Frivillige organisasjoner kan drive med uanmodet dørsalg også på lørdager, helgedager eller dager som er likestilt med helgedager innenfor kl. 09.00 til kl. 21.00.

https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/dorsalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt meg ut to organisasjoner jeg støtter også. Det finnes jo så mange som jobber for en god sak der ute, men jeg har ikke anledning til å støtte alle. 

Det er aldri noen som sjekker, så jeg svarer alltid at jeg støtter de. Da takker de for støtten og går videre

Anonymkode: d44eb...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noen vitner på døren en gang og bare sendte de bort. Men de kom tilbake. Så da åpnet jeg naken. Er mann. Og så har jeg bedt kun kvinnen inn og at jeg er klar til å praktisere hva gud tenkte angående forplanting. Jeg kan gjerne trenge litt mer kvinnelig veiledning i saken.

Nå ringer de kun hos naboen. Tror vår dør ble markert som ikke påringbar eller noe.

Anonymkode: b4a7d...b1c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det og føler meg tvunget til å si ja. To ganger har jeg meldt meg opp for så å sende mail dagen etter og melde meg ut😳🫣 Har et gigantisk vindu ved døren som ser rett inn på stue/kjøkken, så kan ikke akkurat late som om jeg ikke er her🙄

Anonymkode: d3f6f...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hater det og føler meg tvunget til å si ja. To ganger har jeg meldt meg opp for så å sende mail dagen etter og melde meg ut😳🫣 Har et gigantisk vindu ved døren som ser rett inn på stue/kjøkken, så kan ikke akkurat late som om jeg ikke er her🙄

Solskjerming?

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Snakk over dem med en gang du skjønner hva de vil med å si "nei takk" og så bare lukke døra. Hvis du vil være mer høflig kan du avbryte dem ned "nei takk, ha en fin dag" og så lukke døra. 

Anonymkode: 75b9c...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...