Malvinka Skrevet 23. oktober #21 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville satt en kort tidsfrist og sagt at etter dette får hun ikke lønn før kursene er gjennomført. Merkelig at de ikke har noe i kontrakten om at kurs må gjennomføres så snart man har startet i jobben. Anonymkode: 4945e...4d9 Ulovlig å ikke betale lønn til folk som møter opp på jobb. Arbeidsgiver gir ikke tilgang til pc slik at kursene kan gjennomføres 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober #22 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er betalt. Men uten bestått kurs kan vi ikke låne jobb-PC til henne, så derfor må hun ta med egen PC eller gjøre det hjemme. Den første uken jobbet hun hjemmefra for å ta kursene (som totalt tar 2–3 timer), men hun tok ikke kursene likevel så nå må hun møte på jobb hver dag. Anonymkode: 127f6...11e Da bør dere, om det er en oppegående bedrift, ha en pc/laptop til nettopp dette formålet 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. oktober #23 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, det finnes jo en pult med en PC. Men jeg har ikke tilgang der, og jeg kan heller ikke gi henne tilgang. Derfor må hun ta med seg egen PC, eller gjør det hjemmefra og registrere det som arbeidstid. Jeg har prøvd å si at hun skal ta hvert fall det ene kurset på mobilen mens hun er på jobb, men hun klager over at det er for mye å lese på liten skjerm. Jeg er ingen stor og viktig leder, jeg har bare fått tildelt ansvaret for å følge henne opp. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og hun som er lederen min, og egentlig er ansvarlig for henne, bare trekker på skuldrene. Jeg har hatt dette ansvaret før, men da har de alltid gjennomført kurs/opplæring den første uken hvor de har hjemmekontor, så jeg har bare trengt å repetere noen få detaljer før de har vært i full sving. Men hun her kommer hele tiden med nye unnskyldninger og bare utsetter. Anonymkode: 127f6...11e Da må du nesten enten få tilgang eller si fra deg ansvaret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #24 Del Skrevet 24. oktober Hvis PC er problemet hadde jeg tatt med min private hjemifra, null stress å låne bort den i noen timer, satt henne med den på et rom i morgen, og sakt at idag skal du gjøre disse kursene! At hvis hun ikke vil gjennomføre de bør hun revurdere om hun ønsker å jobbe der. Hun gjør ikke det hun har blitt ansatt til, selvfølgelig kan dere tvinge henne til å gjøre kursene, men dere må legge til rette for at det kan skje i arbeidstid. Anonymkode: 1f288...2be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #25 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er betalt. Men uten bestått kurs kan vi ikke låne jobb-PC til henne, så derfor må hun ta med egen PC eller gjøre det hjemme. Den første uken jobbet hun hjemmefra for å ta kursene (som totalt tar 2–3 timer), men hun tok ikke kursene likevel så nå må hun møte på jobb hver dag. Anonymkode: 127f6...11e Hva gjorde hun hjemmefra da som hun fikk betalt for? Forsåvidt, skaff en opplærings-laptop som ansatte kan bruke til kursing på jobb. Koster ingenting for en liten jobb-laptop på Power/Elkjøp. Hvorfor gjør dere det så vanskelig for dere selv? Jeez Anonymkode: e605e...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå