Gå til innhold

Hjelp, har slutta med quentapin🙈jævlige bivirkninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😄

andre som har slutta med denne medisinen.

bråslutta for 5 dager siden, jeg har hatt så ekstrem uro, mye angst ( panikkangst) .samtidig veldig irritabel .

kjenner noen seg igjen ? 

Anonymkode: 02cd2...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sluttet på medisinen, men trappet gradvis ned i samråd med lege, merket ingen bivirkninger av det. Det anbefales ikke å slutte brått på medisiner, kroppen trenger tid til å venne seg til lavere doser av medikamentet. Hvor høy dose sto du på? 

Anonymkode: 41d88...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den burde jo seponeres gradvis og ikke brått om du har brukt det mer enn noen få uker..  mye bivirkninger av å gå av kjapt desverre 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Seroquel (Quetiapin) i flere år. Jeg har nå slutta ganske nettopp, og plages ikke av bivirkininger. Men jeg trappa gradvis ned, slik at jeg til slutt bare tok en kvart av en 25 mg tablett. Brukte pillekutter til å dele opp. Merker ingen bivirkninger. Jeg har kutta den ut før brått og da holdt jeg på å klø meg i hjel over hele kroppen. Anbefaler ikke å bråslutte på denne.

Anonymkode: ef25c...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan komme i skikkelig psykose av og slutte brått. Ville tatt det gradvis. 

Anonymkode: 83b9b...f69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del gikk det veldig fint å bråslutte, men hadde da ikke så veldig stor dose. Man bør jo trappe ned ganske sakte, hvorfor bråsluttet du?

Anonymkode: 188ec...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på 100mg på det meste, jævligste medisinen jeg har sluttet på. Kvalm, brekninger og jævlig form i 2-3 uker. Aldri mer.

Anonymkode: f12c2...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bivirkninger, men seponeringssymptomer/abstinenser.

Anonymkode: 55f3a...91a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bråsluttet du? Det anbefales jo absolutt IKKE. Og nå vet du hvorfor.

Anonymkode: c1923...ecc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trolig en dårlig avgjørelse ts.

Anonymkode: 8e675...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil råde TS og kontakte lege. Disse medisinene skal man ikke bråstoppe med. Jeg var dum for noen år siden og gjorde det etter flere års bruk. Fikk kjeft av legen for jeg ble super dårlig som varte noen uker. lærte leksa for og si det sånn. Slike medisiner skal trappes ned på. Symptomene er normale når man stopper brått, det er fryktelige symptomer og anbefales IKKE. 

Anonymkode: dca41...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dose gikk du på? Det hadde vært fint om du hadde skrevet det.

Legen min sa til meg om man går på 25 mg eller 50 mg, så trenger man ikke å trappe ned når det er så lav dose. Men større doser enn disse må man trappe ned.

Anonymkode: 8128b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet du i samråd med lege? Det er viktig at de får innblikk i avgjørelsen. Forstår behovet for selvbestemmelse men du kunne vært spart en del av dette hvis du gjorde det med legeråd.

Anonymkode: 61184...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan komme i skikkelig psykose av og slutte brått. Ville tatt det gradvis. 

Anonymkode: 83b9b...f69

Om man bare bruker lave doser og for søvn og?

eller av og til?

Anonymkode: fd4b9...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på den lenge og blir kvalm og spyr hvis jeg slutter. Må sikkert ta 100 mg hver kveld resten av livet

Anonymkode: 20dc3...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har stått på den lenge og blir kvalm og spyr hvis jeg slutter. Må sikkert ta 100 mg hver kveld resten av livet

Anonymkode: 20dc3...5df

Er dette hvis du slutter brått? Seponerer man sakte nok, bør ikke dette være noe problem. Varierer så klart fra person til person hvor lang tid man må bruke på dette.

Det generelle rådet er så klart å slutte i samråd med lege, men min erfaring er at kunnskapsnivået på seponering av Seroquel er veldig variabelt blant leger. Min fastlege mente at jeg bare kunne gå cold turkey (jeg brukte bare 25 mg), mens min psykiater mente at jeg skulle dele opp tabletten i mindre og mindre biter, til det til slutt bare var smuler igjen.

Anonymkode: ef25c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette hvis du slutter brått? Seponerer man sakte nok, bør ikke dette være noe problem. Varierer så klart fra person til person hvor lang tid man må bruke på dette.

Det generelle rådet er så klart å slutte i samråd med lege, men min erfaring er at kunnskapsnivået på seponering av Seroquel er veldig variabelt blant leger. Min fastlege mente at jeg bare kunne gå cold turkey (jeg brukte bare 25 mg), mens min psykiater mente at jeg skulle dele opp tabletten i mindre og mindre biter, til det til slutt bare var smuler igjen.

Anonymkode: ef25c...e3d

Og til meg så sa både fastlegen og psykiater(som skrev den ut til meg) at jeg ikke trengte å seponere🤷‍♀️

Anonymkode: 8128b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet litt for fort på laveste dose ved seponeres fra 100mg. Legen ga meg et utklipp om hvor raskt og det var vel et par dager for raskt. 

Har slitt mye siden, men slet også før, så det er vanskelig å si lm det var seponeringa eller noe annet som var årsaken, sannsynligvis noe annet. 

Anonymkode: fa078...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...