Gå til innhold

Rundbrennere/fuckbois...bryr dere dere ikke om damenes følelser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

KallePils skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke argumentert for at jeg ikke har ansvar for hvem jeg har sex med.

Jeg påpeker bare det faktum at hvis dette er noe du vil, så er dette også ditt ansvar.

Og hvis du også vil noe mer, så er det også ditt ansvar å formidle dette.

Det er ikke min jobb å kartlegge at alle dine uuttalte forutsetninger er møtt i forkant av at du velger å ligge med meg. Det får da være måte på! 😄

Du er voksen, og ansvaret for dine valg er ditt eget.

Du trenger ikke kartlegge noe som helst men du kan også være tydelig på hva dine ønsker er; det er forskjell på å dra hjem fra byen kl 04.00 med «en fremmed» å ha sex, versus å dra på flere dates hvor man har spist middag sammen og investert i en emosjonell relasjonsbygging som for de aller fleste har til formål å innlede eller kartlegge om en ønsker å innlede: et romantisk forhold.

Har man da etter diverse dates, sms, flørting osv. en indre visshet om at man ikke ønsker noe romantisk relasjon likevel med den andre parten (som nå også har gjort sine emosjonelle investeringer i deg) - mener jeg det er ditt ansvar å påpeke at du kun ønsker sex og ønsker å avslutte å utforske den romantiske relasjonen, innen man har sexen.
Da er du redelig. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud.

Så ikke bry deg om de du ligger med du da. Ignorer om de sier nei. Om du sårer dem fordi du lente deg på at de ser etter forhold for å komme til sengs. Ignorer alt de føler, se på dem som tomme kropper.

Anonymkode: a2c27...84c

Men de samme kvinnene kan ikke forvente sympati fra mennene som har spandert på dem, vært hyggelig, men ikke får så mye som en mld. tilbake etter signaler om hyggelig date. En blir lei. 

Det er akkurat det samme som at kvinnene ikke nødvendigvis kan forvente et forhold etter et ligg som var frivillig fra begge sider. Dersom du går på en date kan du få en avvisning i etterkant. Dersom du har sex med noen kan du få avvisning i etterkant. 

Det blir akkurat det samme. 

Anonymkode: 84e76...553

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (48 minutter siden):

Du trenger ikke kartlegge noe som helst men du kan også være tydelig på hva dine ønsker er; det er forskjell på å dra hjem fra byen kl 04.00 med «en fremmed» å ha sex, versus å dra på flere dates hvor man har spist middag sammen og investert i en emosjonell relasjonsbygging som for de aller fleste har til formål å innlede eller kartlegge om en ønsker å innlede: et romantisk forhold.

Har man da etter diverse dates, sms, flørting osv. en indre visshet om at man ikke ønsker noe romantisk relasjon likevel med den andre parten (som nå også har gjort sine emosjonelle investeringer i deg) - mener jeg det er ditt ansvar å påpeke at du kun ønsker sex og ønsker å avslutte å utforske den romantiske relasjonen, innen man har sexen.
Da er du redelig. 

De møtes på Hinge. De hadde sex på andre stevnemøte. Hvis du har forventninger til en romantisk relasjon til noen eller føler at du driver med emosjonell relasjonsbygging, før andre stevnemøte, så er det fordi man har laget seg en del urealistiske forventninger i hodet. Det tenker jeg bare er naivt.. Du kjenner ikke denne personen, du vet ikke hvem det er. Du har selv ansvar for å avklare hva du tenker, hva du føler og hvor du ønsker at relasjonen skal gå. Den andre parten er ikke synsk.. kan ikke tenke seg frem til hva du kanskje mener/føler/tenker. Selvfølgelig er det sårt å oppleve det som hun opplevde, men det er en lærepenge til neste gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Da er du redelig. 

Hvor er kvinnen sitt ansvar med å vente med sex til hun har avklart at et forhold er i kortene? I dette tilfellet kan jeg ikke se at hun har spurt om forhold, forsøkt å avklare statusen dem imellom, eller noe. For alt vi vet er der heller ikke sikkert han visste at hun ønsket et forhold 🤷

Blir veldig ensidig og litt enkelt å merke alle menn hun dater som ikke fører til noe som "fuckboys", og bare ta total ansvarsfraskrivelse for egne valg. Det er selvføglelig enklere å bare rette pekefingeren og skylde på alle menn. Dessverre vil nok denne ansvarsfraskrivelsen skyte damen i foten om hun ikke gjør noen endringer, og det samme mønsteret vil gjenta seg igjen og igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en helt separat sak. Nå snakker jeg om normal, samtykkende sex mellom mennesker. Argumentet ditt er på sitt beste en strawman.

Anonymkode: b05ca...516

Nei, jeg illustrerer et poeng, nemlig at hva en person har gjort i fortiden kan være relevant i nåtiden.

For eksempel vil kanskje enkelte menn ikke inngå et forhold med en kvinne som har hatt et utsvevende sexliv, fordi de mener dette tyder på umoral/dårlig moral, og et eller annet personlig problem som de ikke ønsker å ha noe med å gjøre. Et utsvevende sexliv kan være tegn på emosjonelle eller psykiske problemer, og brukes ofte som "selvskading". Det kan potensielt tyde på at hun ikke har respekt for seg selv.

På samme måte kunne du omtalt sexkjøpere i lignende ordelag som ikke ville virket veldig flatterende for dem, for å begrunne hvorfor du ikke ville inngått et forhold med en av dem.

Endret av jabx
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor er kvinnen sitt ansvar med å vente med sex til hun har avklart at et forhold er i kortene? I dette tilfellet kan jeg ikke se at hun har spurt om forhold, forsøkt å avklare statusen dem imellom, eller noe. For alt vi vet er der heller ikke sikkert han visste at hun ønsket et forhold 🤷

Blir veldig ensidig og litt enkelt å merke alle menn hun dater som ikke fører til noe som "fuckboys", og bare ta total ansvarsfraskrivelse for egne valg. Det er selvføglelig enklere å bare rette pekefingeren og skylde på alle menn. Dessverre vil nok denne ansvarsfraskrivelsen skyte damen i foten om hun ikke gjør noen endringer, og det samme mønsteret vil gjenta seg igjen og igjen. 

Nå syns jeg du er veldig hard i andre avsnitt og lager mange ideer, tanker om henne som vi absolutt vet ingenting om. 

Edit: Enig i første avsnitt. Bare så det er sagt. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (11 minutter siden):

Nå syns jeg du er veldig hard i andre avsnitt og lager mange ideer, tanker om henne som vi absolutt vet ingenting om. 

Edit: Enig i første avsnitt. Bare så det er sagt. 

Ok, ser selv at jeg var litt vel krass i andre avsnitt. Jeg tar selvkritikk for den. Beklager å være så røff med deg, TS om du leser dette. Dette var egentlig ikke rettet spesielt til deg, men mer generelt om kvinner som går i samme fella gang på gang og kun skylder utelukkende på alle menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (39 minutter siden):

De møtes på Hinge. De hadde sex på andre stevnemøte. Hvis du har forventninger til en romantisk relasjon til noen eller føler at du driver med emosjonell relasjonsbygging, før andre stevnemøte, så er det fordi man har laget seg en del urealistiske forventninger i hodet. 

Eehhh.. de møttes på en DATING app. Dette står det om «Hinge» (måtte Google) : « Hinge is built on the belief that anyone looking for love should be able to find it». Det står på nettsiden at deres «mission» er å «skape mindre ensomhet i verden».

Å «ha forventninger til en romantisk relasjon» er absolutt det begge parter har «signed up» for, når de møtes via en slik datingside.

Når de har matchet på en datingside, dratt på en date, oppretthold noe form for kontakt som leder til at en drar på enda en date, så er det ikke logisk å forvente at sex skal føre til at den romantiske interessen i hverandre automatisk avsluttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden):

Eehhh.. de møttes på en DATING app. Dette står det om «Hinge» (måtte Google) : « Hinge is built on the belief that anyone looking for love should be able to find it». Det står på nettsiden at deres «mission» er å «skape mindre ensomhet i verden».

Å «ha forventninger til en romantisk relasjon» er absolutt det begge parter har «signed up» for, når de møtes via en slik datingside.

Når de har matchet på en datingside, dratt på en date, oppretthold noe form for kontakt som leder til at en drar på enda en date, så er det ikke logisk å forvente at sex skal føre til at den romantiske interessen i hverandre automatisk avsluttes. 

Man kjenner hverandre ikke. Å ha forventninger til en romantisk relasjon til en mann du har møtt to ganger er enormt naivt og idiotisk. Og at man skal forsøke å legge skylden på den andre parten er barnslig. Man skal sitte og argumentere for at kvinner skal være seksuelle frie, men likevel så er det mannen sin jobb å sjekke hva som foregår og kommunisere? Det å fraskrive seg selv ansvaret og skylde på en annen for at de ikke er tankeleser. Du har selv ansvar for å kommunisere hva du vil, selv ansvar for å fremlegge hva du ønsker og stå for det. Du. Den andre parten er ikke synsk, kan ikke tenke seg til om du kanskje vil, du kanskje kunne tenke seg. Om du vil noe så må du faktisk si det, bruke ordene og stå for det! 

Alle kan melde seg på en dating app. At man prater med noen på en app betyr ikke at man har forpliktet seg til deg. På samme måte som jeg som kvinne har rett til å avvise noen, så har menn rett til å avvise noen.

Endret av Blått
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

I Norge i 2024 så er det sjeldent sånn at man «avtaler ett forhold» før sex. Forhold (romantisk sådan) oppstår ofte mer gradvis, kanskje har man bare en sterk romantisk interesse i hverandre over lengre eller kortere tid (flørting) også har man sex, og fortsetter å utforske den romantiske relasjonen. «Hinge» er tydeligvis en nettside folk over 40? Og den er «mer seriøs enn Tinder».

Det er etter min oppfatning mest vanlig her i Norge at en relasjon ofte kan utspille seg slik;

etter en lengre eller kortere periode med kurtisering, flørting, eventuelle dates og fysisk kontakt som eskalerer (til slutt til sex) - så blir man enig om å kanskje være monogam, (uten å nødvendigvis definere seg som «kjærester») dermed er den romantiske relasjonen noe som utvikles gradvis over tid, før man bestemmer seg for å defineres som «kjæreste». Denne utviklingen er ulik fra forhold til forhold, det finnes ingen fasit for den. Svært sjeldent har jeg opplevd at noen person sier at de med 100% sikkerhet vet ar de vil ha et seriøst forhold før de inngår seksuell kontakt, om de er tilhørende norsk kultur i 40 åra.

Poenget er at når den ene parten avslutter den romantiske relasjonen som ble innledet, umiddelbart etter sex, så er det en del som indikerer at vedkommende kanskje visste selv at det aldri var noe mer enn sex som var aktuelt ? Det er den uredelige delen.

Å ha sex, etter en periode med kurtiseringen og dating, for å fortsette denne fasen også finne ut at man uansett ikke ønsker å bli ett par, er noe helt annet. Det er når man bestemmer seg for å avslutte umiddelbart etter sex, det lyser av uredelige intensjoner. 

Det blir nærmest en joke om noen som dater og vurderer sex skal avklare:

«For meg er det viktig at du ikke slutter å ha romantisk interesse i meg umiddelbart etter sex, - for at jeg mener at vi to skal ha sex».

For i de aller fleste tilfeller så er faktisk det en selvfølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok, ser selv at jeg var litt vel krass i andre avsnitt. Jeg tar selvkritikk for den. Beklager å være så røff med deg, TS om du leser dette. Dette var egentlig ikke rettet spesielt til deg, men mer generelt om kvinner som går i samme fella gang på gang og kun skylder utelukkende på alle menn. 

Jeg endte opp nylig en relasjon med en britisk mann over nettet. Nydelig, flott mann. Vi flørtet (masse). I en samtale så nevnte han plutselig kona mi.. og jeg kunne ha levd med at vi aldri møtes, bare snakket og blitt kjent, hatt den fine nærheten til hverandre, for han var en jeg satte virkelig pris på. Jeg kjeftet på han.. men jeg ser jo tilbake nå… at de forventningene jeg hadde i hodet, jeg sa dem jo aldri til han.. det var noe jeg burde ha sagt.. så mye som vi snakket sammen og det er noe jeg angrer på nå.. for han er ikke en tankeleser. Jeg vet han likte meg og, satte pris på meg. Noen ganger så har jeg tenkt at jeg burde si unnskyld for det som skjedde for vi hadde begge like mye skyld i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (5 minutter siden):

Man kjenner hverandre ikke. Å ha forventninger til en romantisk relasjon til en mann du har møtt to ganger er enormt naivt og idiotisk.

Forutsetningen for at disse to møtes er jo nettopp at de har romantisk interesse i hverandre.

Å ha «romantisk interesse» betyr ikke at de er i et forhold men at de kurtiserer hverandre for å avklare om det kan lede til ett forhold.

Å måtte påpeke at man ønsker at denne prosessen ikke skal avsluttes umiddelbart etter sex, virker helt absurd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 minutter siden):

Jeg endte opp nylig en relasjon med en britisk mann over nettet. Nydelig, flott mann. Vi flørtet (masse). I en samtale så nevnte han plutselig kona mi.. og jeg kunne ha levd med at vi aldri møtes, bare snakket og blitt kjent, hatt den fine nærheten til hverandre, for han var en jeg satte virkelig pris på. Jeg kjeftet på han.. men jeg ser jo tilbake nå… at de forventningene jeg hadde i hodet, jeg sa dem jo aldri til han.. det var noe jeg burde ha sagt.. så mye som vi snakket sammen og det er noe jeg angrer på nå.. for han er ikke en tankeleser. Jeg vet han likte meg og, satte pris på meg. Noen ganger så har jeg tenkt at jeg burde si unnskyld for det som skjedde for vi hadde begge like mye skyld i det. 

Jeg aner ikke hvordan du kom i kontakt med denne mannen, men hvis det var via en datingside mener jeg det er idiotisk av deg å hevde at du er «like mye skyld» i å føle deg lurt, om han «flørtet masse med deg» og det viste seg at han hadde en kone.

Det er helt rimelig og normalt å anta at noen man møter via en datingside og flørter med: ikke har en en kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Forutsetningen for at disse to møtes er jo nettopp at de har romantisk interesse i hverandre.

Å ha «romantisk interesse» betyr ikke at de er i et forhold men at de kurtiserer hverandre for å avklare om det kan lede til ett forhold.

Å måtte påpeke at man ønsker at denne prosessen ikke skal avsluttes umiddelbart etter sex, virker helt absurd. 

Forutsetninger for at de møtes er for å bli kjent. Om man har en romantisk interesse for noen etter andre daten så er det fordi at man har laget seg mange forhåpninger og forventninger oppi hodet om en person som du ikke kjenner. Herregud, er virkelig folk så naive som dette? Man blir kjent, man prater med hverandre og kanskje den romantiske interessen kommer - kanskje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden):

I Norge i 2024 så er det sjeldent sånn at man «avtaler ett forhold» før sex. Forhold (romantisk sådan) oppstår ofte mer gradvis, kanskje har man bare en sterk romantisk interesse i hverandre over lengre eller kortere tid (flørting) også har man sex, og fortsetter å utforske den romantiske relasjonen. «Hinge» er tydeligvis en nettside folk over 40? Og den er «mer seriøs enn Tinder».

Det er etter min oppfatning mest vanlig her i Norge at en relasjon ofte kan utspille seg slik;

etter en lengre eller kortere periode med kurtisering, flørting, eventuelle dates og fysisk kontakt som eskalerer (til slutt til sex) - så blir man enig om å kanskje være monogam, (uten å nødvendigvis definere seg som «kjærester») dermed er den romantiske relasjonen noe som utvikles gradvis over tid, før man bestemmer seg for å defineres som «kjæreste». Denne utviklingen er ulik fra forhold til forhold, det finnes ingen fasit for den. Svært sjeldent har jeg opplevd at noen person sier at de med 100% sikkerhet vet ar de vil ha et seriøst forhold før de inngår seksuell kontakt, om de er tilhørende norsk kultur i 40 åra.

Poenget er at når den ene parten avslutter den romantiske relasjonen som ble innledet, umiddelbart etter sex, så er det en del som indikerer at vedkommende kanskje visste selv at det aldri var noe mer enn sex som var aktuelt ? Det er den uredelige delen.

Å ha sex, etter en periode med kurtiseringen og dating, for å fortsette denne fasen også finne ut at man uansett ikke ønsker å bli ett par, er noe helt annet. Det er når man bestemmer seg for å avslutte umiddelbart etter sex, det lyser av uredelige intensjoner. 

Det blir nærmest en joke om noen som dater og vurderer sex skal avklare:

«For meg er det viktig at du ikke slutter å ha romantisk interesse i meg umiddelbart etter sex, - for at jeg mener at vi to skal ha sex».

For i de aller fleste tilfeller så er faktisk det en selvfølge. 

Det som er sagt i andre innlegget også, passer her. Om du jakter på et forhold, så vet du ikke hvor du står med noen etter to stevnemøter. At mannen skal være den som kommuniserer og avklarer er bare en ansvarsfraskrivelse. Du er voksen og evner å kommunisere selv. Ta litt ansvar 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til enhver tid, og slik vil det også fortsette å være, har noen gått på en smell på kjønnsmarkedet. Det gjelder begge kjønn! Klart at det er en risiko for samtlige, man kaster seg ut i det på eget ansvar.

Det kan lede mot smitte, av ganske alvorlige sykdommer også. Og klart, det kan medføre graviditeter med de følger de kan ha. Og klart, risikoen er der for at man kan møte noen som ikke vil ha noe seriøst, noe dem som vil finne seg noe kan føle på. Eller man kan risikere å møte på noen som vil mye mer enn hva man selv vil, som sågar kan bli plagsom i ettertid.

Scenarioene er altså mange, noe enhver bør være forberedt på og sitt eget ansvar bevisst. Sier seg selv at det tar sin tid å bli kjent med et menneske, i starten er alle vilt fremmede, altså bør høysensitive mennesker med urealistiske forventninger og en naiv tro på at samtlige mennesker der ute vil dem det beste, de bør ikke forhaste seg med noen.

Lite sympati å hente hos meg i hvert fall, for dem som har dummet seg ut på den ene eller andre måten, i mine øyne kan de takke seg selv og har åpenbart forhastet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blått skrev (8 minutter siden):

Forutsetninger for at de møtes er for å bli kjent. 

Hvorfor skal de bli kjent? For å lage en strikkeklubb sammen? Fordi de begge er fotballfans? Fordi de begge spiller sjakk? 
Hensikten med å «bli kjent» er av romantisk karakter, de møtes via en datingside. Å kverulere på det blir for dumt.

Det er ingen som sier at TS burde forvente seg ekteskap etter sex, det er dog rimelig å forvente at den romantiske «bli-kjent»/kurtiseringen ikke umiddelbart avsluttes etter de har sex. Dermed er det rimelig å forvente at den som har startet en kurtisering/dating prosess med noen, vet de ønsker å avslutte den men har muligheten til sex: avklarer før sexen at de uansett ønsker å avslutte den romantiske «bli kjent»/kurtiseringen. 

Endret av Raven.Writingdesk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (6 minutter siden):

Det som er sagt i andre innlegget også, passer her. Om du jakter på et forhold, så vet du ikke hvor du står med noen etter to stevnemøter. At mannen skal være den som kommuniserer og avklarer er bare en ansvarsfraskrivelse. Du er voksen og evner å kommunisere selv. Ta litt ansvar 

På hvilken måte mener du TS ikke tar ansvar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal de bli kjent? For å lage en strikkeklubb sammen? Fordi de begge er fotballfans? Fordi de begge spiller sjakk? 
Hensikten med å «bli kjent» er av romantisk karakter, de møtes via en datingside. Å kverulere på det blir for dumt.

Det er ingen som sier at TS burde forvente seg ekteskap etter sex, det er dog rimelig å forvente at den romantiske «bli-kjent»/kurtiseringen ikke umiddelbart avsluttes etter de har sex. Dermed er det rimelig å forvente at den som har startet en kurtisering/dating prosess med noen, vet de ønsker å avslutte den men har muligheten til sex: avklarer før sexen at de uansett ønsker å avslutte den romantiske «bli kjent»/kurtiseringen, før man har sex. 

Tja. Jeg syns den kverulering du driver med i hvert eneste innlegg er ganske dumt og barnslig. Den ansvarsfraskrivelsen du driver med, der du skal drive og klandre andre, istedenfor å ymte frempå at man kan kommunisere selv hva man ønsker og ta ansvar for relasjon.. er ganske barnslig. Det er jo ikke rart folk går på trynet i datingen (og i livet generelt) hvis man hele tiden skal klandre andre og skylde på andre istedenfor å ta ansvar for seg selv og jobbe for det man ønsker. Hele holdningen din syns jeg er ganske barnslig., Jeg tenker vi setter en strek her med at vi er uenige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

På hvilken måte mener du TS ikke tar ansvar? 

Har du lest hovedinnlegget? Dette her blir for dumt fra deg, men samtidig så skjønner jeg jo at menn ikke gidder dating mer om dette er sånt som de får servert. 

Endret av Blått
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...