KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #81 Del Skrevet 26. oktober 2024 Blått skrev (11 minutter siden): Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme, men jeg er 100 % enig med deg. Ta deg god tid og bli vant til følelsen… 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 26. oktober 2024 #82 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sa nettop at å gå til seng er å tillate hva enn og takke degselv. Hva for noe overgreps drit er det? Jeg tror du bare vil krangle og ikke forstår hva jeg egentlig snakker om. For du har aldri vært så ignorant til mennesket før. Anonymkode: a2c27...84c Jeg sa at dersom du ligger med en person du ikke kjenner, så kan du ikke forvente noe tilbake personen og du må ta konsekvensene av det på egne skuldre. Å begynne og sutre over at man ikke liker hva den andre personen gjør er ansvarsfraskrivelse og barnslig. Du må ta ansvar for deg selv og ta vare på deg selv. At det skal være så vanskelig å forstå er virkelig absurd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 26. oktober 2024 #83 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (Akkurat nå): Ta deg god tid og bli vant til følelsen… 😉 LMAO Vi kommer sikkert til å diskutere i andre tråder igjen kan jeg tenke meg. Vi er veldig forskjellige på mange måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #84 Del Skrevet 26. oktober 2024 Blått skrev (2 minutter siden): LMAO Vi kommer sikkert til å diskutere i andre tråder igjen kan jeg tenke meg. Vi er veldig forskjellige på mange måter. Kan godt tenkes. Men for ordens skyld: Jeg finner ingen glede i å være drittsekk. Det er bare med meg som med stadig flere menn i den vestlige verden: Vi får etterhvert nok av "Schrödingers Feminist". Altså hun som både er en sterk og uavhengig kvinne som ikke trenger noen mann, og samtidig et uskyldig og hjelpeløst offer for slemme menn som ikke utviser hensyn, og som fritt veksler frem og tilbake alt etter kontekst for observasjon (dvs tema for debatt). Jeg har prøvd, men jeg gidder bare ikke mer. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #85 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (45 minutter siden): For å svare konkret på spørsmålet i overskriften: Nei, følelsene deres får dere faktisk primært ta ansvar for selv. Og da selvsagt innenfor rimelighetens grenser, å regelrett rundlure dama bare for å få henne til sengs er helt klart å gå over streken. Men at jeg "skylder" en dame "noe seriøst" hvis hun villig hopper til køys med meg f.eks på 2. date? Nei, på ingen som helst måte. Blir det samme som når dere er så opptatt av at dere ikke "skylder" en mann sex bare fordi dere tar imot spandering en hel kveld… Bordet fanger, jenter. 😄 Jeg er ikke helt enig her. Hvis man på 2. date skjønner selv at man IKKE har noen andre interesser enn sex fra vedkommende, så bør faktisk det komme frem før man har sexen. Den som investerer i en 2. date gjør det neppe utelukkende for sex. Så det er begge sitt ansvar å avklare hvor man er emosjonelt før sex. De fleste vil se på det å ha sex etter flere dates og mest sannsynlig kontakt som har eskalert (eksempelvis via sosiale media) - som ett tegn på at relasjonen styrkes ytterligere. Å plutselig gå fra jevnlig kontakt, date nr2. til sex også null kontakt - er ugreit og uredelig. Er det merkelig kvinner blir skeptiske mot menn når de møter menn med slike holdninger og oppførsel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #86 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (4 minutter siden): Kan godt tenkes. Men for ordens skyld: Jeg finner ingen glede i å være drittsekk. Det er bare med meg som med stadig flere menn i den vestlige verden: Vi får etterhvert nok av "Schrödingers Feminist". Altså hun som både er en sterk og uavhengig kvinne som ikke trenger noen mann, og samtidig et uskyldig og hjelpeløst offer for slemme menn som ikke utviser hensyn, og som fritt veksler frem og tilbake alt etter kontekst for observasjon (dvs tema for debatt). Jeg har prøvd, men jeg gidder bare ikke mer. Dummeste jeg har lest. Også menn kan være sterke men samtidig sårbare. Du blander snørr og bart. Å være enslig og selvstendig betyr ikke at man ikke lar seg såre om man opplever avvisning. Menneskelige egenskaper er heldigvis mangefalsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 26. oktober 2024 #87 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (3 minutter siden): Kan godt tenkes. Men for ordens skyld: Jeg finner ingen glede i å være drittsekk. Det er bare med meg som med stadig flere menn i den vestlige verden: Vi får etterhvert nok av "Schrödingers Feminist". Altså hun som både er en sterk og uavhengig kvinne som ikke trenger noen mann, og samtidig et uskyldig og hjelpeløst offer for slemme menn som ikke utviser hensyn, og som fritt veksler frem og tilbake alt etter kontekst for observasjon (dvs tema for debatt). Jeg har prøvd, men jeg gidder bare ikke mer. Nå har jeg ikke sett deg på en stund, men jeg husker bare å ha notert meg at jeg syns du skriver mye dritt. 😂 Jeg mener også å ha notert meg at du er litt yngre enn meg.. Jeg snakker til hvem enn det måtte være jeg, som jeg mener har et forskrudd syn på ting om det så er kvinnesyn eller syn på menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #88 Del Skrevet 26. oktober 2024 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke helt enig her. Hvis man på 2. date skjønner selv at man IKKE har noen andre interesser enn sex fra vedkommende, så bør faktisk det komme frem før man har sexen. Den som investerer i en 2. date gjør det neppe utelukkende for sex. Så det er begge sitt ansvar å avklare hvor man er emosjonelt før sex. De fleste vil se på det å ha sex etter flere dates og mest sannsynlig kontakt som har eskalert (eksempelvis via sosiale media) - som ett tegn på at relasjonen styrkes ytterligere. Å plutselig gå fra jevnlig kontakt, date nr2. til sex også null kontakt - er ugreit og uredelig. Er det merkelig kvinner blir skeptiske mot menn når de møter menn med slike holdninger og oppførsel? Hvis du vil ha sex, så har vi (kanskje) sex. Hvis du vil ha noe mer, så får du ta dette opp. Det er ikke min jobb å passe på at du ikke gjør noe du ikke vil, eller noe du bare vil under de rette omstendigheter som du ikke nevner, eller noen annen for for rebus… sånn at du skal slippe å ta ansvar selv. Du er voksen, oppfør deg deretter. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 26. oktober 2024 #89 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) KallePils skrev (3 minutter siden): Hvis du vil ha sex, så har vi (kanskje) sex. Hvis du vil ha noe mer, så får du ta dette opp. Det er ikke min jobb å passe på at du ikke gjør noe du ikke vil, eller noe du bare vil under de rette omstendigheter som du ikke nevner, eller noen annen for for rebus… sånn at du skal slippe å ta ansvar selv. Du er voksen, oppfør deg deretter. 100 %! Endret 26. oktober 2024 av Blått 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #90 Del Skrevet 26. oktober 2024 Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden): Dummeste jeg har lest. Også menn kan være sterke men samtidig sårbare. Du blander snørr og bart. Å være enslig og selvstendig betyr ikke at man ikke lar seg såre om man opplever avvisning. Menneskelige egenskaper er heldigvis mangefalsettet. Flakk frem og tilbake så mye du vil, det er opp til deg. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til det, og det er opp til meg. Hvor vanskelig kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #91 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) KallePils skrev (8 minutter siden): Hvis du vil ha sex, så har vi (kanskje) sex. Hvis du vil ha noe mer, så får du ta dette opp. Det er ikke min jobb å passe på at du ikke gjør noe du ikke vil, eller noe du bare vil under de rette omstendigheter som du ikke nevner, eller noen annen for for rebus… sånn at du skal slippe å ta ansvar selv. Du er voksen, oppfør deg deretter. Haha, dette argumentet kunne du like gjerne brukt om sovevoldtekt. Har du sex med noen er det klart du har ett ansvar. Du har et juridisk ansvar i å avklare at det som skjer er samtykkende, og jeg mener at du også har et moralsk ansvar i å avklare hva hensikten med sexen er. Det samme gjelder bare det å gå på date. Hva er hensikten med daten? Er det sex? Eller er det noe mer? I denne historien har to personer gått på flere dates. Jeg har ikke lest hele tråden, så for alt jeg vet kan de ha møttes på en dating app, eller de kjenner hverandre fra før av, og en har invitert med den andre ut. Endret 26. oktober 2024 av Raven.Writingdesk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #92 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (5 minutter siden): Flakk frem og tilbake så mye du vil, det er opp til deg. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til det, og det er opp til meg. Hvor vanskelig kan dette være? Jeg flakker ikke frem om tilbake. Det er tydeligvis du som har vansker for det, ikke meg. Verden er ikke sort/hvitt. Heldigvis. Har du ellers mye antipati spesielt mot kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #93 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Herregud. Så ikke bry deg om de du ligger med du da. Ignorer om de sier nei. Om du sårer dem fordi du lente deg på at de ser etter forhold for å komme til sengs. Ignorer alt de føler, se på dem som tomme kropper. Anonymkode: a2c27...84c Når man går til sengs med noen så er det ofte/noen ganger et sett med forventninger og intensjoner som kan være uttalte eller implisitt. Er man dypt forelsket i noen så kan man gå til sengs med dem i håp om at det blir noe mere. Uten at man tør å fortelle om dette håpet. Fordi vi er så rart innrettet at det å tenne på noen er en stor turn-off, og det å ønske et forhold med noen gjør andre mindre interessert i nettopp det. Noen ganger kan sex være bare sex. Og det kan være fint og godt og man kan gå med hevet hode dagen etter og ha det godt med seg selv. Forhåpentligvis gjelder det den andre parten også. Å lyve seg til sex ved å spille på den andres forelskelse eller håp om noe mer er ufint. Å gi uttrykk for at den andre er en enestående attraktiv person når hun/han er bare sånn middels tenker jeg er innafor. Anonymkode: 3e236...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #94 Del Skrevet 26. oktober 2024 Raven.Writingdesk skrev (13 minutter siden): Haha, dette argumentet kunne du like gjerne brukt om sovevoldtekt. Sovevoldtekt er ikke noe du som kvinne gjør. Men dette utsagnet ditt understreker jo bare poenget om dagens kvinners fraværende evne til ansvar for egne handlinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #95 Del Skrevet 26. oktober 2024 KallePils skrev (7 minutter siden): Sovevoldtekt er ikke noe du som kvinne gjør. Men dette utsagnet ditt understreker jo bare poenget om dagens kvinners fraværende evne til ansvar for egne handlinger. Hva mener du egentlig med dette? Jeg nevnte forøvrig ikke kjønn en gang. Kunne like gjerne vært en mann som ble sovevoldtatt.. her oser det av komplekser lang vei…. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #96 Del Skrevet 26. oktober 2024 1 hour ago, jabx said: Ville du vært sammen med en mann som har betalt for sex med en eller flere prostituerte? Det er en helt separat sak. Nå snakker jeg om normal, samtykkende sex mellom mennesker. Argumentet ditt er på sitt beste en strawman. Anonymkode: b05ca...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #97 Del Skrevet 26. oktober 2024 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Hva mener du egentlig med dette? Jeg nevnte forøvrig ikke kjønn en gang. Kunne like gjerne vært en mann som ble sovevoldtatt.. her oser det av komplekser lang vei…. Huff. Spørsmålet går rett i retur til deg: Vi diskuterer at damer frivillig hopper i halmen med menn som deretter ikke er interessert i mer… ikke overraskende vinklet mot "fæle menn som ikje bryr seg", istedet for at kvinner ikke tar ansvar for sine egne handlinger. Og så komme du trekkende med "sovevoldtekt"… Hva skjedde her, egentlig? 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2024 #98 Del Skrevet 26. oktober 2024 (endret) KallePils skrev (16 minutter siden): Spørsmålet går rett i retur til deg: Vi diskuterer at damer frivillig hopper i halmen med menn som deretter ikke er interessert i mer… ikke overraskende vinklet mot "fæle menn som ikje bryr seg", istedet for at kvinner ikke tar ansvar for sine egne handlinger. Og så komme du trekkende med "sovevoldtekt"… Hva skjedde her, egentlig? 😄 Er det hva du diskuterer? Det er ikke det jeg diskuterer. Jeg diskuterer at to mennesker har et moralsk ansvar for å avklare hensikten med sex før man har det, begge to. Disse to menneskene kan være to menn, eller tre for den saks skyld. Eller to kvinner, eller mann og kvinne. Argumentet ditt om at du har null ansvar for den du har sex med påpeker jeg at er juridisk feil. Du har et ansvar når du har sex med noen, å tilse at de er samtykkende. Ofte når vi lager juridisk lovverk knyttet til noe, bygger det som regel på moralske og etiske aspekter. Det betyr at det ligger allerede ett moralsk, etisk og juridisk ansvar på deg og meg, når vi har sex med noen. Men det juridiske ansvaret er knyttet til å vite at vi har tilegnet oss samtykke. I historien til TS, så er det min mening at den TS hadde sex med, hadde et moralsk ansvar. Du er uenig. Jeg har selv (som kvinne) hatt sex med menn som har informert meg på forhand at de ikke ville noe mer enn sex. Vi var fulle og det var tydelig for vedkommende at jeg var nok betatt/forelsket. Den følelsen var ikke gjensidig, men vedkommende var tiltrukket nok til å ha sex med meg. Dette er sikkert 20 år siden, og jeg har faktisk respekt og omsorg for vedkommende det gjelder. Som kvinne har jeg hatt sex med en mann som åpenlyst var forelsket i meg, ønsket ett forhold med meg og så på meg som en kvinne han ønsket å etablere ett forhold med. Jeg var selvstendig, økonomisk uavhengig, hadde egen bolig, bil, god jobb, kvaliteter han synes var spennende og givende, samme interesser som ham osv. Jeg på min side, hadde ikke de samme følelsene tilbake. Skulle jeg ha vært mer tydelig på det før vi hadde sex? - Ja. Absolutt. Jeg er ikke stolt av hvordan jeg ivaretok den mannen sine følelser i den situasjonen. Det var heller ikke snakk om en langvarig relasjon, den var faktisk litt lik TS sin historie bortsett fra at TS var da mannen jeg ikke hadde annen interesse i, enn sex. At vi hadde sex gjorde ikke situasjonen bedre for hans del. Jeg har som 16/17 åring vært hodestups forelsket i en ti år eldre mann, og følte meg kjempeheldig når han full på fest begynte å kline med meg og vise meg seksuell interesse. Så stoppet han det hele, dro ned blusen min og sa: «nei. Jeg vil ikke gjøre dette mot deg». Jeg har enorm respekt for ham den dag i dag, fordi jeg ser han faktisk innimellom. Nå har vi begge barn som nærmer seg alderen jeg var, den gang. Det handler til syende og sist om hva man mener er moralsk og etisk riktig. Du kan sitte der å si at det er ikke din oppgave å være et redelig, empatisk og godt menneske, for all del. Jeg er bare uenig med deg. Og «at The end of The day» så er det liksom ikke noe tvil om hva som lønner seg. Både for deg og den det gjelder. Selv om det betyr at du kanskje misser et middelmådig ligg. Endret 26. oktober 2024 av Raven.Writingdesk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oumon23 Skrevet 26. oktober 2024 #99 Del Skrevet 26. oktober 2024 1 hour ago, KallePils said: For å svare konkret på spørsmålet i overskriften: Nei, følelsene deres får dere faktisk primært ta ansvar for selv. Og da selvsagt innenfor rimelighetens grenser, å regelrett rundlure dama bare for å få henne til sengs er helt klart å gå over streken. Men at jeg "skylder" en dame "noe seriøst" hvis hun villig hopper til køys med meg f.eks på 2. date? Nei, på ingen som helst måte. Blir det samme som når dere er så opptatt av at dere ikke "skylder" en mann sex bare fordi dere tar imot spandering en hel kveld… Bordet fanger, jenter. 😄 Helt enig. Folk ærlig talt ta ansvar for sine egne handlinger. Er kvinner så lei av å bli "rundlurt" av menn som kun vil ligge, får de seriøst ta seg sammen og bare vente lengre. Da luker de allerede ut mesteparten av disse mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 26. oktober 2024 #100 Del Skrevet 26. oktober 2024 Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden): Argumentet ditt om at du har null ansvar for den du har sex med påpeker jeg at er juridisk feil. Jeg har ikke argumentert for at jeg ikke har ansvar for hvem jeg har sex med. Jeg påpeker bare det faktum at hvis dette er noe du vil, så er dette også ditt ansvar. Og hvis du også vil noe mer, så er det også ditt ansvar å formidle dette. Det er ikke min jobb å kartlegge at alle dine uuttalte forutsetninger er møtt i forkant av at du velger å ligge med meg. Det får da være måte på! 😄 Du er voksen, og ansvaret for dine valg er ditt eget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå