Gå til innhold

Hvordan ansetter Manpower?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan ansetter egentlig Manpower? Søkte på en jobb, og skal på teams møte til uka med hun Manpower dama, skal fortelle om meg selv og hun om jobben. Er bank jobb.

Om teams møtet går greit, ansetter de med engang, eller er det også et møte med selve banken og?

Anonymkode: 5b400...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har først et møte med ansettelsesbyrået slik at de kan bli kjent med deg. Etter møtet lanserer de deg (og evt også andre kandidater) til jobben med å sende dem CVen din. 

Arbeiddstedet vil da bestemme hvem, om noen, de ønsker å ha inn til interjvu hos seg.

Intervjuet hos Manpower er bare den ene gangen. Så må du til intervju hos alle de lanserer deg hos, hvis du blir valgt ut.

Anonymkode: 5ac83...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet med Manpower er bare for å kartlegge om du er en som passer til jobben og om du er en de ønsker å presenterer for oppdragsgiver. Men med det møte unnagjort er du inne i systemet og de kan plutselig ringe deg om andre jobber de synes du passer til. Det var slik jeg fikk den jobben jeg har nå.

Anonymkode: 48e3f...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Møtet med Manpower er bare for å kartlegge om du er en som passer til jobben og om du er en de ønsker å presenterer for oppdragsgiver. Men med det møte unnagjort er du inne i systemet og de kan plutselig ringe deg om andre jobber de synes du passer til. Det var slik jeg fikk den jobben jeg har nå.

Anonymkode: 48e3f...615

Samme her. Jeg hadde kun intervju med Manpower, og så presenterte de CVen min til arbeidsgiver.

Manpower ringte meg med tilbud om oppdrag noen dager senere. Jeg hadde aldri noe intervju med arbeidsgiver (også en bank).

Anonymkode: 760a2...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Jeg hadde kun intervju med Manpower, og så presenterte de CVen min til arbeidsgiver.

Manpower ringte meg med tilbud om oppdrag noen dager senere. Jeg hadde aldri noe intervju med arbeidsgiver (også en bank).

Anonymkode: 760a2...e1e

Ahh ok. Men hvordan intervju hadde du? Fordi jeg har søkt på en utlyst stilling Manpower hadde ute, dette er en spesifikk bank stilling, også skal jeg ha teams møte med Manpower. Deretter bare presenterer de meg videre?

Anonymkode: 5b400...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ahh ok. Men hvordan intervju hadde du? Fordi jeg har søkt på en utlyst stilling Manpower hadde ute, dette er en spesifikk bank stilling, også skal jeg ha teams møte med Manpower. Deretter bare presenterer de meg videre?

Anonymkode: 5b400...468

Ja, som sagt så presenterer de deg videre hvis de synes din CV og din personlighet passer til stillingen.

Da vil de sende CVen til banken (evt også andre kandidaters CVer), og så avgjør banken hvilke - om noen - de ønsker å ha inn til interjvu hos seg.

Anonymkode: 5ac83...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, som sagt så presenterer de deg videre hvis de synes din CV og din personlighet passer til stillingen.

Da vil de sende CVen til banken (evt også andre kandidaters CVer), og så avgjør banken hvilke - om noen - de ønsker å ha inn til interjvu hos seg.

Anonymkode: 5ac83...d96

Takk!

Høres ut som en unødvendig lang prosees med andre ord. 

Anonymkode: 5b400...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk!

Høres ut som en unødvendig lang prosees med andre ord. 

Anonymkode: 5b400...468

Fordelen er at når du har hatt det ene intervjuet med Manpower, så kan de lansere deg til mange stillinger. 

Anonymkode: 5ac83...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordelen er at når du har hatt det ene intervjuet med Manpower, så kan de lansere deg til mange stillinger. 

Anonymkode: 5ac83...d96

Hmm, jasså? Det er jo lurt da. 

Jeg kan kanskje si ifra på slutten av interjuvet, at de kan ta kontakt om de finner noe annet? Regner jo med at jeg ellers går i glemmeboka, gud veit hvor mange slike de intervjuer pr dag.

Anonymkode: 5b400...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm, jasså? Det er jo lurt da. 

Jeg kan kanskje si ifra på slutten av interjuvet, at de kan ta kontakt om de finner noe annet? Regner jo med at jeg ellers går i glemmeboka, gud veit hvor mange slike de intervjuer pr dag.

Anonymkode: 5b400...468

Absolutt. Og det kommer de antagelig også til å spørre om. Si fra til dem om hvilke typer stillinger du er interessert i, så vil de kontakte deg om noe dukker opp som de mener kan passe for deg.

Anonymkode: 5ac83...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm, jasså? Det er jo lurt da. 

Jeg kan kanskje si ifra på slutten av interjuvet, at de kan ta kontakt om de finner noe annet? Regner jo med at jeg ellers går i glemmeboka, gud veit hvor mange slike de intervjuer pr dag.

Anonymkode: 5b400...468

Du går ikke i glemmeboka, dette er jo hele jobben deres! De har en portfolio av kandidater som de lanserer til ulike stillinger, det er jo de er til for.

Anonymkode: 5ac83...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du går ikke i glemmeboka, dette er jo hele jobben deres! De har en portfolio av kandidater som de lanserer til ulike stillinger, det er jo de er til for.

Anonymkode: 5ac83...d96

Joda, sant nok :) Men dette er ikke et generelt møte med Manpower, jeg skal ha møte med dem for en spesifikk stilling bare.

Anonymkode: 5b400...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...