Gå til innhold

Gi bud på 300 tusen under prisantydning før første visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at hvis et bud skal bli godkjent før visning så må det være det prisantydningen er lagt ut for? Er det verdt det å gi bud på 300 tusen under før visning?

Anonymkode: 729f8...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at de aksepterer bud på under prisantydning før visning. Det pleier som regel å være 2-300 over prisantydning for at de trekker boligen fra markedet. Selger har ingenting å tape på å vente til første visning. Men du kan jo prøve

Anonymkode: d11b7...2b9

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi bud direkte til selger, men megler vil nok fraråde å ta et så lavt bud.

Anonymkode: 65ee4...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil fremstå som useriøs så kan du selvfølgelig gjøre det, men om det finnes noen selgere som overhodet vurderer ett bud på 300 000 kr under takst før første visning er lite trolig.

Anonymkode: 1320f...cb3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megler frarådet oss til å akseptere bud før visning med mindre det var betydelig over prisantydning. Vi fulgte rådet og er glade for det. 

Anonymkode: 4168e...571

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på. Men jeg ville aldri ha akseptert det. Da ville jeg ha ventet å sett om flere var interessert etter visning. Trodde poenget med å gi bud før visning var å kuppe boligen, altså da må budet være såpass fristende at de sier ja.

Anonymkode: a368e...537

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Megler frarådet oss til å akseptere bud før visning med mindre det var betydelig over prisantydning. Vi fulgte rådet og er glade for det. 

Anonymkode: 4168e...571

Takk for info! Da venter jeg til budrunden

Anonymkode: 729f8...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare å kjøre på. Men jeg ville aldri ha akseptert det. Da ville jeg ha ventet å sett om flere var interessert etter visning. Trodde poenget med å gi bud før visning var å kuppe boligen, altså da må budet være såpass fristende at de sier ja.

Anonymkode: a368e...537

Det er det nok ja, men jeg har dessverre ikke mer å gi enn 300tusen under takst

Anonymkode: 729f8...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi godtok bud ganske tidlig, men det var en million over prisantydning. Hadde aldri godtatt noe under.

Anonymkode: 8302b...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (37 minutter siden):

Er det fellesvisning det er snakk om? I så fall må budet stå til 12.00 dagen etter fellesvisning, så om dere legger inn budet på 300k under prisantydning nå eller etter fellesvisningen har absolutt ingenting å si. 

https://nef.no/slik-kjoper-du-bolig/regler-for-budgivning

Om man gir budet direkte til selger og ikke via megler så stemmer ikke dette. Jeg kuppet min bolig ved å by direkte til selger. Selger trakk da fellesvisningen og solgte til meg. Fullt lovlig.

Å legge inn bud langt under takst før visning er jo bare tull med mindre selger er fullt inneforstått med at taksten/prisantydningen er helt riv ruskende gal (noe jeg tviler på).  Å by over takst derimot kan være lurt dersom man ønsker å sikre seg boligen før visning. 

Anonymkode: 9563b...10a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er dette et tulleinnlegg?

Selger har allerede betalt for meglertjenester, og har altså NULL å tape på å gjennomføre visning og påfølgende budrunde.

Kupping av boliger ved bud direkte til selger er for all del lov det, men skal det ha noe for seg må selvsagt budet være godt OVER prisantydning.

Anonymkode: 817bc...4f3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er totalpris på boligen? Hvor lenge har den ligger for salg?

Anonymkode: fdf2a...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er totalpris på boligen? Hvor lenge har den ligger for salg?

Anonymkode: fdf2a...15f

Det er første visning, den har mest sannsynlig ligget ute få dager 😅

Anonymkode: 9499f...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det slik at hvis et bud skal bli godkjent før visning så må det være det prisantydningen er lagt ut for? Er det verdt det å gi bud på 300 tusen under før visning?

Anonymkode: 729f8...636

Skal du legge inn bud FØR du har vært på visning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 14.04):

Er det slik at hvis et bud skal bli godkjent før visning så må det være det prisantydningen er lagt ut for? Er det verdt det å gi bud på 300 tusen under før visning?

Anonymkode: 729f8...636

Å tro du skal få en bolig så mye under prisantydning og i tillegg før visning er temmelig naivt. 
Megler har heller ikke lov til å videreformidle et bud som har kortere budfrist enn klokken 12 dagen etter annonsert visning. 
Så du trenger å sette deg inn i reglene før du tenker å både by og kjøpe en bolig. 

Anonymkode: 10771...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...