Gå til innhold

Er det dårlig gjort å ha en fast pulevenn mens man leter etter kjærligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du blitt skeptisk om du fant ut at daten eller den du prater med har en eller flere faste til fysisk behov? 

Anonymkode: ea1e7...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ville jeg. 

Folk må ha hva de lyster, men jeg gidder ikke date noen som parallelt ligger med andre. Eller dater andre.

Og om noen jeg bare prater litt med tror vi er der at de opplyser om sexlivet sitt, er vedkommende heller ikke noe for meg. 

Anonymkode: 1915f...599

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville du blitt skeptisk om du fant ut at daten eller den du prater med har en eller flere faste til fysisk behov? 

Ja, dealbreaker.

Anonymkode: a3aa2...e7f

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Men hadde jeg vært den med pulevennen hadde jeg jo kanskje roa ned litt på møtene så jeg kunne konsentrere meg om den jeg datet da. Jeg tenker at en sånn type pulevenn er ment for tiden mellom de forskjellige datene.

Anonymkode: 70ce5...ab0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er usedvanlig dumt. Tror årsaken til at mange sliter med kjærlighetsrelasjoner er at de ikke klarer å forholde seg til bare en fordi de er vant med å date / holde på med flere.

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Totalt dealbreaker. Jeg ville vel brukt håndsprit etter å ha datet deg. 

Men hvis du ser ok ut kunne jeg kanskje hørt om det er greit om jeg ringer deg for en booty call når de andre på lista mi ikke kan.  Det er sikkert ok å ha noen man slipper å ha følelser for. 

Anonymkode: 3b4ea...675

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Absolutt ikke.

Veldig fornuftig å ha faste, fremfor å løpe rundt mtp smitte etc. 

Deres relasjon utover ligging, kunne blitt en dealbreaker, men ikke liggingen i seg selv.

Anonymkode: 42068...df2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Totalt dealbreaker. Jeg ville vel brukt håndsprit etter å ha datet deg. 

Men hvis du ser ok ut kunne jeg kanskje hørt om det er greit om jeg ringer deg for en booty call når de andre på lista mi ikke kan.  Det er sikkert ok å ha noen man slipper å ha følelser for. 

Du hørtes ut som min første ex, som behandlet meg som om heg var hellige jomfru Maria og alle andre damer var "horer".  Det var da det. .. da jeg var naiv og jomfruelig👿

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Si at du finner den store kjærlighet. Personen har lenge hatt en fast pulevenn som treffes veldig ofte. Ville du likt det? Ville du ikke bli veldig usikker på den personen da?

Endret av Fulltank
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke.

Deres relasjon utover ligging, kunne blitt en dealbreaker, men ikke liggingen i seg selv.

🤡 Slike som deg. Nettopp derfor er det en dealbreaker. Du er relasjonsskadd. Sex og intimitet betyr ingenting for deg lenger. Det er bare mekanisk gjensidig onani. 

Anonymkode: a3aa2...e7f

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du hørtes ut som min første ex, som behandlet meg som om heg var hellige jomfru Maria og alle andre damer var "horer".  Det var da det. .. da jeg var naiv og jomfruelig👿

Deg om det. Jeg gidder ikke kaste bort tid på damer som er såpass skakkkjørt at de knuller med en annen mens de dater meg. Har ingenting med Hellige Jomfru Maria å gjøre, men normal relasjonskompetanse å gjøre. 

Du kan knulle hvem du vil. Jeg dater damer som har en seriøs tilnærming til dating og mener noe med det. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mannen min hadde en eks som pulevenn helt til han begynte å date meg. Vi ble vel sammen etter første date så føler meg ganske sikker på at han ikke hadde sex med henne etter at vi ble sammen. Hun flyttet ganske raskt til utlandet etter vi ble sammen og de har i dag ikke kontakt (som jeg vet om).

Hadde han fortsatt å ha henne som pulevenn mens vi datet så hadde det ikke blitt oss. At han lå med noen før han traff meg må jeg nesten bare godta. 

Anonymkode: 76c53...7a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er usedvanlig dumt. Tror årsaken til at mange sliter med kjærlighetsrelasjoner er at de ikke klarer å forholde seg til bare en fordi de er vant med å date / holde på med flere.

Poenget med en pulevenn er jo at man holder seg til en. Der er man kompatibel seksuelt, men ikke for forhold. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet at mannen min hadde en eks som pulevenn helt til han begynte å date meg. Vi ble vel sammen etter første date så føler meg ganske sikker på at han ikke hadde sex med henne etter at vi ble sammen. Hun flyttet ganske raskt til utlandet etter vi ble sammen og de har i dag ikke kontakt (som jeg vet om).

Hadde han fortsatt å ha henne som pulevenn mens vi datet så hadde det ikke blitt oss. At han lå med noen før han traff meg må jeg nesten bare godta. 

Anonymkode: 76c53...7a1

Enig. At man får dekket seksuelle behov av en person er i mine øyne bedre enn å løpe rundt med mange helt på måfå. Både mtp smitte og alt annet det fører med seg (kan bli drama, det er ikke avklart relasjon, osv)
At man skal leve med udekket seksuelt behov bare fordi man ikke har funnet drømmepersonen tenker jeg også er unødvendig. 

Anonymkode: 1104d...3d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det. Skal jeg date noen, så dater jeg bare en, for skal det være noe mulighet for meg å få følelser for vedkommende, så kan jeg bare konsentrere meg om en av gangen.

Og tror det er et problem med dagens dating, folk dater flere, har pulekompiser osv. Er jo ikke lett å få følelser da man har flere å konsentrere seg om samtidig.

Anonymkode: fefec...b3c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært en dealbreaker at kvinnen jeg datet drev å lå med en pulevenn mens vi liksom skulle prøve å finne kjærligheten sammen. Så dealbreaker som du kan få det. Gidder du ikke å være investert i meg mens vi prøver å finne ut av hverandre så gidder jeg ikke deg jeg heller.

Anonymkode: 1581f...d8c

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget med en pulevenn er jo at man holder seg til en. Der er man kompatibel seksuelt, men ikke for forhold. 

Enig. At man får dekket seksuelle behov av en person er i mine øyne bedre enn å løpe rundt med mange helt på måfå. Både mtp smitte og alt annet det fører med seg (kan bli drama, det er ikke avklart relasjon, osv)
At man skal leve med udekket seksuelt behov bare fordi man ikke har funnet drømmepersonen tenker jeg også er unødvendig. 

Anonymkode: 1104d...3d6

Er forsåvidt enig men hva skjer om pulevennen blir forelska? Kan jo fort bli konflikt og styr med slikt. Kanskje man trodde pulevennen bare var det og når man da finner den rette og pulevennforholdet dermed blir avsluttet. Kan jo bli sjalusi og dritt inni bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Absolutt ikke.

Man dør ikke uten sex en stund... Er ikke sånn at sex er noe man må ha tilgang på til stadighet

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Man dør ikke uten sex en stund... Er ikke sånn at sex er noe man må ha tilgang på til stadighet

Men det er lov å ønske å ha sex.

Anonymkode: eb127...237

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på spørsmålet slik jeg forstår det, er det ok å ha en pulevenn mens man fortsatt er på leting. Mitt svar er ja, kan være fint å ha noen for sex og kos så lenge begge parter er innstilt på at det er bare det. Men hvis man møter noen som man tenker at det kan bli noe mer med, så er det en selvfølge for min del at man ikke treffer pulevennen mens man dater og evt. ser om det utvikler seg.  Parallelle greier har jeg ingen tro på, for meg ville det signalisert at "jeg vet ikke om jeg ser noen fremtid med deg!". 

Anonymkode: 9cdcd...955

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...