Gå til innhold

Hvordan kle seg til et jobbintervju

Sofus21

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal på et jobbintervju i dag for drømmejobben!
Det er en arbeidsplass hvor man bruker uniform (hvis det har noe å si) 

Jeg bruker til vanlig jeans og en pen bluse, er dette også innafor på et jobb intervju?
Dette her er noe jeg vanligvis kunne brukt: 
https://gina-tricot-no.mtpc.se/4844260
https://bubbleroom-no.mtpc.se/4844258

Og SKO!!
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg kun eier joggesko og vintersko, betyr det at jeg bør dra på skoshopping i dag?
Eller går det fint med rene, sorte joggesko?

Send hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker når direktører i store konsern kan gå med speakers så kan jammen du også.

Anonymkode: 35101...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på bransje og stilling. Det hadde ikke vært innafor i min bransje. Sorte nøytrale joggesko og buksa ja, men da med en nøytral skjorte i lyseblått, sort eller hvitt til. Den toppen er for uformell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke joggesko. Bluse og jeans er akseptabelt. Ikke vis for mye utrigning. Ellers er et smil noe av det beste du kan ha på deg. Rene hender(og et selvsikkert håndtrykk) 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus21 skrev (6 timer siden):

Hei

Jeg skal på et jobbintervju i dag for drømmejobben!
Det er en arbeidsplass hvor man bruker uniform (hvis det har noe å si) 

Jeg bruker til vanlig jeans og en pen bluse, er dette også innafor på et jobb intervju?
Dette her er noe jeg vanligvis kunne brukt: 
https://gina-tricot-no.mtpc.se/4844260
https://bubbleroom-no.mtpc.se/4844258

Og SKO!!
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg kun eier joggesko og vintersko, betyr det at jeg bør dra på skoshopping i dag?
Eller går det fint med rene, sorte joggesko?

Send hjelp!!!

Gå i det du er komfertabel i. Det er hvordan du fremstår og cv som er viktig. Om du har innsikt i svakheter og styrker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på en del jobbintervjuer og har aldri lagt merke til hva slags sko kandidatene har hatt på seg. Til en jobb hvor det uansett er uniform som gjelder ser jeg ikke problemet med jeans og joggesko, så lenge det er helt og rent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis sko skulle påvirket mitt syn på kandidaten ville gode joggesko vært et større pluss enn noen fine pumps. Det får meg til å tenke at du tenker på knær og rygg, kanskje er litt sporty? Kanskje har mindre sykefravær?

Men generelt: sko påvirker ikke.

Anonymkode: 08513...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk og lær, eller Gimp kostymer tror jeg vil være bra. For firmaer er vel opptatt av mangfold i dag? Så hent inspirasjon fra pride togene er mitt tips.

Anonymkode: 168f8...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo på jobben.

Når jeg fikk nåværende jobb møtte jeg i dressbukse, t-skjorte og dressjakke. Men det var naturlig fordi det var kleskoden i jobben jeg hadde fra før. Jeg har vanligvis har på meg mye mer uformelle klær i nåværende jobb, men ville sikkert fremdeles tatt på meg en dressjakke dersom jeg skulle i annet intervju.

Vanlige, relativt rene, joggesko er helt ok!

Har selv vært med å ansette folk. Og vi bryr oss ikke om akkurat hvordan klærne dine ser ut, men det gir ett godt førsteinntrykk å være ren og å se ut som at du virkelig prøver og vil vise deg fra din beste side. Det gir inntrykk av at du anstrenger deg og bryr deg litt ekstra.

Endret av Nonstop1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis sko skulle påvirket mitt syn på kandidaten ville gode joggesko vært et større pluss enn noen fine pumps. Det får meg til å tenke at du tenker på knær og rygg, kanskje er litt sporty? Kanskje har mindre sykefravær?

Men generelt: sko påvirker ikke.

Anonymkode: 08513...baf

For meg som har hatt en god del intervjuer så er sko viktig. Særlig om det er uniform. Bruk av f.eks joggesko med dress viser at kandidaten ikke respekterer å gå uniformt kledd. Eller tar seg flid til å være riktig kledd.

Sko viser også hvor flink en kandidat er til å ta vare på ting. Som igjen kan overføres til hvordan man er på arbeidsplassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...