Gå til innhold

Ullkåpe for oss som er 158-160?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter over alt, men selv såkalte «knelengder» er for lange for meg. Jeg er ca 160, og har funnet ut at jeg ønsker en kåpe som er 90-100 cm (105 hadde gått). Men alle jeg ser er over 115 cm. Kunne noen hjulpet med noen tips? Må være noe ull i den, helst et minimum på 30%. Skal ikke bruke den på de aller kaldeste dagene, men liker at det ikke bare er syntetisk. Ønsker i prisklasse helst ikke for mye over 2000 kr. Farge kan være beige, brun, lys grå, koksgrå. Legger som eksempel på type. 
setter pris på alle innspill!!🙏🏼

IMG_4294.png

IMG_4339.webp

Anonymkode: 3ffb3...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke vurdert å kjøpe den du liker og få lagt den opp?

Anonymkode: a060c...c06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tenkte jeg og. Jeg hadde funnet en kåpe jeg likte og så hadde jeg fått lagt den opp - eller gjort det selv. 

Anonymkode: 9c05a...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det tenkte jeg og. Jeg hadde funnet en kåpe jeg likte og så hadde jeg fått lagt den opp - eller gjort det selv. 

Anonymkode: 9c05a...d9b

Proposjoner blir ofte feil. Må sy om hele plagget… 

Anonymkode: ec92c...c61

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, eller det er siste utvei. Men som en annen skriver under her, kan det endre hele passformen - er også min erfaring. Legger opp bukser stadig vekk, men de holder som regel formen bedre så fremt det ikke er stretch i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp drømmen om kåpe. Jeg er også lav, og kåpe som konsept ser latterlig ut på meg. Kanskje fordi jeg ikke er veldig tynn (er helt medium), så med kåpe ser det ut som jeg er et barn som har tatt på meg mammas jakke. 😐

Anonymkode: cca5b...50b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere sjekka hva som finnes i petite? Da er jo alle delene av plagget tilpassa lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.zalando.no/dameklaer-jakker-kaper/?assortment_area=petite&upper_material=ull

Her er et søk etter kåper i petite-passform, samt ull. Dessverre er ullprosenten på mange av dem 10, men det finnes unntak. Men det går jo an å sjekke fortløpende, det kommer nok flere kåper inn utover vinteren. 

Et råd fra meg er å øke prisen dersom du har mulighet. Finner du en helt perfekt, klassisk kåpe som treffer dine kriterier, ville jeg slått til. I det lange løp ender man kanskje opp med å kjøpe flere billigere som man ikke er helt fornøyd med, nettopp fordi man aldri blir helt fornøyd, til samme totalpris.

Og se etter kvalitetskåper på salg vår/sommer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramma skrev (1 minutt siden):

https://www.zalando.no/dameklaer-jakker-kaper/?assortment_area=petite&upper_material=ull

Her er et søk etter kåper i petite-passform, samt ull. Dessverre er ullprosenten på mange av dem 10, men det finnes unntak. Men det går jo an å sjekke fortløpende, det kommer nok flere kåper inn utover vinteren. 

Et råd fra meg er å øke prisen dersom du har mulighet. Finner du en helt perfekt, klassisk kåpe som treffer dine kriterier, ville jeg slått til. I det lange løp ender man kanskje opp med å kjøpe flere billigere som man ikke er helt fornøyd med, nettopp fordi man aldri blir helt fornøyd, til samme totalpris.

Og se etter kvalitetskåper på salg vår/sommer!

Te akk for tips! Støtter deg 100%. Problemet er at alle kvalitetskåpene jeg finner er for lange (de treffer vristen eller ikke langt unna å gjøre det). Er villig til å strekke meg litt lenger for å finne en god kåpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere sjekka hva som finnes i petite? Da er jo alle delene av plagget tilpassa lengden. 

Ja, sjekket. Men utvalget er litt begrenset og/eller lavere kvalitet eller ikke den jeg vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har gitt opp drømmen om kåpe. Jeg er også lav, og kåpe som konsept ser latterlig ut på meg. Kanskje fordi jeg ikke er veldig tynn (er helt medium), så med kåpe ser det ut som jeg er et barn som har tatt på meg mammas jakke. 😐

Anonymkode: cca5b...50b

Uff, godt vi er flere om frustrasjonen🥹 Jeg er en typisk XS, og føler jeg drukner i plaggene samtidig som at de ser alt for lange ut. Ser ut som et stort barn inni dem😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke et populært forslag, men har du tatt en titt i ungdomsavdelinga? Jada, man kan kalle det barneavdeling også... Her jeg bor, så har en av to HM-butikker avdeling for ungdommer/"små" voksne. Jeg vet ikke pris, kvalitet eller stoffer på produktene, men HM er ingen dyr butikk... 

Som noen sier, så finnes også petite-passform på noen butikker, men har du vurdert en "kort kåpe"? Eller blir passformen feil, i så fall? 

Fant en her som var i riktig lengde:

https://www.bonprix.no/produkt/ullkape-laget-av-tovet-ull-mork-lilla-905780/ (finnes i grå)

Anonymkode: 382ae...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert ikke et populært forslag, men har du tatt en titt i ungdomsavdelinga? Jada, man kan kalle det barneavdeling også... Her jeg bor, så har en av to HM-butikker avdeling for ungdommer/"små" voksne. Jeg vet ikke pris, kvalitet eller stoffer på produktene, men HM er ingen dyr butikk... 

Som noen sier, så finnes også petite-passform på noen butikker, men har du vurdert en "kort kåpe"? Eller blir passformen feil, i så fall? 

Fant en her som var i riktig lengde:

https://www.bonprix.no/produkt/ullkape-laget-av-tovet-ull-mork-lilla-905780/ (finnes i grå)

Anonymkode: 382ae...593

Takk for tips! Kan bruke barnestørrelse i noen plagg og noen merker (har for eks en genser fra Ella&il i største barnestørrelse). Men ofte blir barnestørrelsene litt knappe i ryggen og/eller for korte i ermene. 

Har allerede en kort kåpe, og har et håp om å finne en litt lengre, med belte. Snuser litt på denne, selv om den rekker meg til nedre legg. Er redd det bare skal se «for langt ut» på meg. 

https://www.stories.com/en_nok/clothing/jackets-coats/woolcoats/product.voluminous-belted-wool-coat-rust.1083959009.html?gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMJllhMBqrmjsi_ZjVinJA_B8Zp0nLGuJDppvnrT21AMiAKrNKkE-aUaAluLEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Te akk for tips! Støtter deg 100%. Problemet er at alle kvalitetskåpene jeg finner er for lange (de treffer vristen eller ikke langt unna å gjøre det). Er villig til å strekke meg litt lenger for å finne en god kåpe. 

Føler deg, altså! Er selv 157 og venter på at den perfekte skal dukke opp. En pricey jeg har vurdert, er denne: https://theproduct.no/collections/vanessa-rudjord-x-the-product/products/wool-coat-mid

Den er 5 cm (i S) kortere enn hva du ønsket deg, dog. Og så er ikke jeg så fan av de opprettede ermene, nettopp fordi jeg er kort; føler man ser enda mindre ut da:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere (før petite sortiment ble utbredt) har jeg kjøpt i normale størrelser og fått både lagt opp i lengde og i ermene, samt andre småjusteringer hos skredder. Er 157 selv 😅

Anonymkode: adaac...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tidligere (før petite sortiment ble utbredt) har jeg kjøpt i normale størrelser og fått både lagt opp i lengde og i ermene, samt andre småjusteringer hos skredder. Er 157 selv 😅

Kan være jeg må ty til den løsningen selv😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Den var fin! Men ja, litt kostbar så da bør den være tilnærmet perfekt for en😅 

jeg kikker litt på denne, men er redd den i tillegg til å skulle være veldig lang blir for vid foran i brystet. Bor ikke i Oslo heller så jeg får ikke prøvd.
https://www.stories.com/en_nok/clothing/jackets-coats/woolcoats/product.voluminous-belted-wool-coat-rust.1083959009.html?gclid=Cj0KCQjwveK4BhD4ARIsAKy6pMKGL-GolWp8BBi6ZxfBbfcqY18XryI798FpzM1bmPRl0UVg41Z8f0AaAmcNEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like høy, og har vært godt fornøyd med Johnnylove sine. Bruker en del ankelstøvletter med hæl da, og det hjelper. 

De er dyre, men du kan finne dem brukt for mye mindre :)

Anonymkode: 20f1f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er 152 cm og har kjøpt seg ullkåpe hos Emilie. Trengte ikke legge opp, de hadde kortere lengder enn «standard» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (4 timer siden):

Min mor er 152 cm og har kjøpt seg ullkåpe hos Emilie. Trengte ikke legge opp, de hadde kortere lengder enn «standard» 

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...